سال نو رسیده: با یک خانه‌تکانی دیجیتالی موافقید؟

23 دی 1402 سال نو رسیده: با یک خانه‌تکانی دیجیتالی موافقید؟

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ بیایید سال میلادی جدید را با یک تمیزکاری دیجیتالی شروع کنیم: لغو اشتراک‌ها و پاک کردن داده‌های غیرضروری، حذف اکانت‌های بلااستفاده، تغییر پسوردهای ضعیف و غیره. این یکی از بهترین راه‌های تضمین سال میلادی پربار و مثبت است.  ما در ادامه چندین توصیه برای شما داریم که کمک می‌کند از شر چیزهای غیرضروری خلاص شده، حواس‌پرتی‌ها را کنار گذاشته و سطح بهداشت دیجیتالی خود را بالا ببرید. با ما همراه باشید.

  1.      حذف فایل‌های غیرضروری

بیایید با موارد پایه شروع کنیم: حذف فایل‌هایی که دیگر نیاز ندارید. این مرحله شاید به نظر آسان بیاید اما در واقع می‌تواند زمان ببرد چون ما کلی فایل داریم که حتی خودمان هم از وجودشان خبردار نیستیم. پس مهم است با این مرحله صبوری کنیم. سعی کنید آن را به گام‌های کوچک‌تر خرد کنید. برای مثال هر روز 10، 20 یا 50 فایل را حذف کنید یا حتی می‌توانید هر چند روز یک بار این کار را انجام دهید. مکان‌های اصلی که جانک فایل‌ها را می‌یابید موارد زیر هستند:

دسکتاپ‌: نامزد اصلی برای شروع خانه‌تکانی دیجیتالی همین دسکتاپ است. وقتی دسکتاپ خود را از میابرها و فایل‌های عهد عتیق پاک کردید نه تنها فضای ذخیره بیشتری خواهید داشت که همچنین ترتیب و نظم بیشتری هم بر سیستم شما حاکم خواهد شد که همین شاید بهره‌وری شما را بالا ببرد، روحیه شما را قوی‌تر کرده و کمک‌تان کند گام‌های بعدی پاکسازی دیجیتالی خود را بهتر مدیریت کنید.

فولدر Old Desktop: احتمالاً این فولدر را جایی در ssd کامپیوتر خود دارید (یا چیزی شبیه به Old Disk Drive یا Old Computer Files) و داخل آن اغلب یک Old Desktop دیگر هم هست. شاید دلهره‌آور باشد اما زمانش رسیده با پرتگاه دایرکتوری‌های تو در تو شاخ به شاخ شوید.

فولدر دانلودها: داکیومنت‌های قدیمی، فایل‌های نصب از برنامه‌هایی که مدت‌ها حذف شده‌اند، تصاویر ذخیره‌شده مربوط به یک دهه قبل، و سایر آثار دیجیتالی - به احتمال زیاد دیگر به آن‌ها نیاز ندارید و می‌توانید به سادگی همه آنها را حذف کنید. و فراموش نکنید که پوشه دانلودها را نه تنها در کامپیوتر بلکه در تلفن هوشمند خود (و در صورت داشتن تبلت) نیز تمیز کنید.

گالری عکس اسمارت‌فون‌تان: اگر تمام عکس‌های تکراری، اسکرین‌شات‌های گرفته شده به دلایل نامشخص و ویدیوهایی که حتی خودتان هم یادتان نیست کی گرفتید حذف کنید، ممکن است متوجه شوید می‌توانید خرید یک گوشی هوشمند جدید با حافظه بیشتر را یک یا دو سال دیگر به تعویق بیندازید. برنامه‌های ویژه در اینجا به کمک می‌آیند و به دنبال فایل‌های تکراری دقیق یا مشابه هستند - برای مثال، مجموعه‌ای از عکس‌های یکسان، که فقط باید یک یا دو عکس از آن‌ها را نگه دارید. آنها را با استفاده از کلمه کلیدی "duplicate" در اپ استورها جستجو کنید.

ذخیره کلود شما: این شبیه به فولدر Old Desktop است، اما در فضای کلود. مطمئناً، می‌توانید برای فضای اضافی دیسک هزینه کرده و چند سال دیگر فایل‌ها را جمع آوری کنید. اما شاید بهتر باشد فقط از شر آنها خلاص شوید.

فایل‌های بزرگ و فایل‌های کپی کامپیوترتان: اگر می‌خواهید به سرعت فضای روی هارد دیسک/SSD خود را آزاد کنید، ساده‌ترین راه این است که چند فایل با اندازه بزرگ را حذف کنید یا از شر فایل‌های یکسان خلاص شوید، که به طور متفکرانه در پوشه‌های مختلف پراکنده شده‌اند. برای جستجوی خودکار فایل‌های بزرگ، می‌توانید از ویژگی فایل‌های بزرگ در تب Performance برنامه کسپرسکی استفاده کنید. با تعیین حداقل اندازه و منطقه جستجو - کل رایانه یا فولدرهای انتخاب شده - در عرض چند دقیقه لیست کاملی از فایل هایی را دریافت خواهید کرد که اندازه آنها از حد مجاز بیشتر است. سپس، می توانید انتخاب کنید که آنها را به صورت انبوه یا جداگانه حذف کنید.

همچنین در تب Performance می‌توانید فایل های تکراری را پیدا و حذف کنید. با استفاده از این ویژگی‌ها (در اشتراک‌های Kaspersky Standard، Kaspersky Plus و Kaspersky Premium)ممکن است شما را از خرید یک هارد دیسک جدید یا SSD نجات دهد. پس از اتمام حذف فایل‌های غیرضروری، فراموش نکنید که Recycle Bin - یا پوشه «عکس‌های حذف شده» را خالی کنید، البته اگر گالری عکس گوشی هوشمند شما است.

  1.      ایمیل و مسنجرهای خود را پاک کنید

مرحله مهم بعدی در پاکسازی دیجیتال شما مرتب کردن برنامه‌های ایمیل و پیام‌رسانی است. این امر باعث کاهش فضای مکاتبات شما می‌شود و مهمتر از همه، تجربه شما از استفاده از ایمیل و پیام رسان‌ها را بهبود می بخشد. اما باید اول چه کرد؟

  •         خلاص شدن از شر پیام‌های خوانده‌نشده. آن اعداد ترسناک در دایره‌های قرمز رنگ که بالای نمادهای برنامه پیام‌رسان شما معلق هستند واقعاً می‌توانند اعصاب شما را بهم بریزند و مانع از برخورد به موقع با پیام های دریافتی جدید شوند. این می‌تواند باعث شود که چیز مهمی را نادیده بگیرید، اولویت های خود را اشتباه بگیرید، یک جلسه مهم یا کار فوری را از دست بدهید و غیره. پاک کردن فایل‌ها، مرتب‌سازی ایمیل‌ها و پیام‌های خوانده نشده ممکن است کمی طول بکشد. به همین دلیل است که یک رویکرد ثابت و سیستماتیک در اینجا بهترین کار را دارد: سعی کنید فرآیند را به مراحل کوچک تقسیم کرده همیشه موارد خوانده نشده کمتری در پایان هر روز داشته باشید - دیر یا زود، به صفر خواهید رسید.
  •         اشتراک خبرنامه‌های غیرضروری یا کانال‌های مسنجر غیرضروری را لغو کنید. این مرحله می‌تواند به شما در انجام کار قبلی نیز کمک کند. حذف فیدهای اطلاعات غیر ضروری تعداد آیتم‌های خوانده نشده جدید را کاهش می‌دهد، بنابراین می‌توانید حتی سریعتر به آن صفر طلایی برسید. در اینجا باید قاطع باشید: به جای نادیده گرفتن پیام یا ایمیل غیر جالب دیگر، فورا اشتراک خود را لغو کنید.
  •         پاک کردن چت‌های قدیمی مسنجر: مکاتبه با مشاور املاک در مورد آپارتمانی که سه سال پیش از آن نقل مکان کردید، ارتباط با پیک‌ها و سایر پیام‌ها، روزی پایه و اساس خاطرات شما را تشکیل خواهد داد. شوخی می‌کنیم: همه آن را بدون تردید حذف کنید.
  •         ایمیل‌هایی که پیوست‌های سنگین دارند حذف کنید: آیا ارائه‌دهنده ایمیل شما پیام‌های آزاردهنده‌ای ارسال می‌کند که به شما می‌گوید فضای ذخیره‌سازی شما در شرف تمام شدن است؟ ساده ترین راه برای پاکسازی سریع صندوق ورودی، حذف ایمیل های قدیمی با پیوست‌های بزرگ است. اکثر ارائه دهندگان و برنامه‌های ایمیل به شما امکان می‌دهند بدون مشکل زیاد آنها را پیدا کنید. ساده‌ترین کار با Gmail است – برای یافتن همه ایمیل‌های بزرگ‌تر از 10 مگابایت، فقط «اندازه: 10000000» را در نوار جستجو وارد کنید.
  •         پاک کردن فولدر اسپم: اسپم‌ها معمولاً فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. اما اگر مدتی است پوشه اسپم خود را بررسی نکرده باشید، ممکن است تعداد زیادی پیام جمع‌آوری کرده باشید. حذف آنها شما را از محدودیت صندوق پستی خود حتی بیشتر دور می‌کند.
  1.      تب‌های قدیمی را ببندید

اکنون زمان آن رسیده است که به برنامه‌ای که همه ما بیشترین استفاده را داریم بپردازیم: مرورگر. تب‌های قدیمی که ماه‌ها، اگر نگوییم سال‌ها باز مانده‌اند، نه تنها از حافظه دستگاه شما استفاده می‌کنند، بلکه یافتن اطلاعات مربوطه را که واقعاً نیاز دارید دشوار می‌کنند. علاوه بر این، تعداد زیادی تب می‌تواند مانعی جدی برای به‌روزرسانی مرورگر ایجاد کند - که اتفاقاً یکی از مهم‌ترین روش‌های بهداشت دیجیتال موجود است.

بنابراین سعی کنید از شر تب‌های غیر ضروری در تمام مرورگرهایی که استفاده می‌کنید - از جمله در تلفن هوشمند خود خلاص شوید. در اینجا دو رویکرد وجود دارد: یا به سرعت و قاطعانه عمل کنید، بی‌رحمانه همه تب‌ها را بدون توجه به محتوای آنها ببندید. یا این کار را به تدریج و با احتیاط انجام دهید، هر بار تب‌ها را در دسته های 10 تا 20 تایی ببندید و در طول مسیر بررسی کنید که آیا مورد مهمی در بین آنها وجود دارد یا خیر. می‌توانید موارد مورد نیاز خود را به بوک‌مارک‌ها یا گروه‌های تبی اضافه کنید. گرچه هنوز موضوع‌مان مرورگر است اما حافظه پنهان یا کش آن را نیز پاک کنید. اگر قبلا این کار را انجام نداده‌اید، از اینکه چقدر فضای اشغال می‌کند شگفت‌زده خواهید شد. همچنین، ایده خوبی است که تمام افزونه‌های نصب شده در مرورگر خود را مرور کنید.

  1.      اشتراک‌های غیرضروری را لغو کنید

تقریباً هر سرویس آنلاین امروزه نوعی -اگر نخواهیم بگوییم چندین- اشتراک پولی را ارائه می‌دهد و این اشتراک‌ها می‌توانند فراتر از همه محدودیت‌های معقول انباشته شوند. همه اینها چقدر هزینه دارد؟ چه کسی می‌داند؟ به طور جدی، مردم اغلب در مورد مبلغی که برای تمام اشتراک‌های دیجیتال خود پرداخت می‌کنند، اطلاعی ندارند و معمولاً کل هزینه ها را چندین بار در مقایسه با واقعیت دست کم می‌گیرند. بنابراین نه تنها لغو اشتراک‌های غیرضروری فواید مالی فوری به همراه دارد - بلکه این مزیت احتمالاً بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. از سوی دیگر، کار به این سادگی نیست: باید همه اشتراک‌های خود را به خاطر بسپارید، اطلاعات مربوط به آنها را جمع‌آوری و سازماندهی کنید و تنها در این صورت متوجه خواهید شد که از چه چیزی باید لغو اشتراک کنید. همچنین ممکن است اشتراک‌های خانوادگی با موارد تکراری در دستگاه‌های مختلف اعضای خانواده شما وجود داشته باشد. خبر خوب این است که یک برنامه ویژه برای مدیریت اشتراک‌ها وجود دارد: SubsCrab.این برنامه می‌تواند اطلاعات مربوط به همه اشتراک‌های شما را سازماندهی، هزینه‌های ماهانه را محاسبه نموده برنامه‌ای مفید به شما نشان داده و در مورد روزهای پرداخت از قبل به شما هشدار دهد، به شما بگوید برای لغو یک اشتراک خاص چه کاری باید انجام دهید و حتی گزینه‌های اشتراک یا کدهای تبلیغاتی جایگزین را پیشنهاد می‌کند.

  1.      اپ‌های بلااستفاده را حذف کنید

احتمالاً برنامه‌هایی در گوشی هوشمند خود دارید که بیش از یک سال است از آنها استفاده نکرده‌اید. یا حتی آنهایی که اصلاً باز نکرده‌اید. آنها نه تنها حافظه دستگاه شما را اشغال می‌کنند، بلکه می توانند به آرامی ترافیک اینترنت و انرژی باتری را مصرف کنند و مهمتر از همه، رابط شما را مسدود می کنند و ممکن است به جمع آوری داده ها در مورد تلفن هوشمند شما و شما ادامه دهند. وقت آن است که بالاخره از شر آنها خلاص شوید! اگر حداقل یک برنامه استفاده نشده را در روز حذف کنید، در عرض یک ماه یا بیشتر همه آنها از بین خواهند رفت و نظم در صفحه اصلی گوشی هوشمند شما بازیابی می شود. با این حال، راهی برای شناسایی فوری همه برنامه‌های غیر ضروری - هم در کامپیوترهای ویندوزی و هم در تلفن‌های هوشمند اندرویدی - با کمک ویژگی برنامه‌های استفاده نشده موجود در اشتراک‌های Kaspersky Standard، Kaspersky Plus و Kaspersky Premium وجود دارد. برنامه‌هایی را که به ندرت استفاده می‌کنید به شما نشان می‌دهد و به شما امکان می‌دهد همه آن‌ها را یک‌باره حذف کنید.

برخی از برنامه‌های اندرویدی محافظت‌شده وجود دارند که حذف نصب آن‌ها غیرممکن است، حتی اگر اصلاً به آن‌ها نیاز نداشته باشید - همه اینها به دلیل تمایل سازنده گوشی هوشمند است. اینها ممکن است شامل یک مرورگر اختصاصی یا یک کلاینت شبکه اجتماعی استفاده نشده شوند.

  1.      نوتیف‌های غیرضروری را خاموش کنید

یکی از موانع اصلی آرامش دیجیتال می‌تواند جریان بی‌پایان نوتیف‌هایی باشد که تقریباً از همه برنامه‌ها این روزها سرازیر می‌شوند – چه یک ردیاب تناسب اندام یا یک ماشین حساب. اما، خوشبختانه، ما در این مورد در اختیار تلفن های خود نیستیم. بنابراین لیست برنامه هایی را که مجاز به ارسال نوتیفیکیشن هستند مرور کنید و آن را به چند بخش خرد نمایید.

در اینجا دو راه حل ممکن وجود دارد. اولین مورد رادیکال است: نوتیف‌ها را برای همه برنامه‌ها غیرفعال کنید، به جز ضروری‌ترین‌ها - برنامه‌های بانکی، ابزارهای کاری، و پیام‌رسان‌ها. دومی متوسط است: برنامه هایی را شناسایی کنید که آشکارا از اعلان ها سوء استفاده می‌کنند و این آفات را غیرفعال کنید. همچنین غیرفعال کردن نوتیف‌ها در پیام‌رسان‌ها برای مخاطبین، کانال‌ها و چت‌های کمتر مهم نیز مفید است. همچنین، نگاهی دقیق تر به تنظیمات حالت فوکوس بیندازید. آنها در همه سیستم عامل های مدرن - مانند Android، iOS/iPadOS، Windows و macOS - در دسترس هستند و به شما امکان می‌دهند تعداد اعلان‌ها و سایر نویزهای دیجیتال را برای مدت زمان مشخصی محدود کنید. همچنین، فراموش نکنید که این روزها فقط اپلیکیشن‌ها نوتیف ارسال نمی‌کنند. بسیاری از وبسایت‌ها از سیستم‌های اطلاع‌رسانی یکپارچه مرورگر نیز برای این منظور استفاده می‌کنند. بنابراین مطمئن شوید که تمام اعلان های غیر ضروری را در آنجا نیز غیرفعال کنید. به هر حال، ما یک راهنمای جداگانه برای جلوگیری از آزار مرورگرها با چیزهای بی اهمیت داریم.

  1.      پاک کردن اکانت‌های بلااستفاده

حساب‌های دارای خدمات آنلاین - حتی آنهایی که اهمیت کمتری دارند - همیشه یک خطر بالقوه دارند. اگر یک حساب کاربری هک شود، می‌تواند برای کلاهبرداری، پولشویی کالاهای دزدیده شده، حمله به سایر کاربران و موارد دیگر - و همه به نام شما - استفاده شود. و اگر کارت بانکی به چنین حسابی مرتبط باشد، ممکن است عواقب مخربی داشته باشد. بنابراین بهتر است حساب‌های خود را به دست سرنوشت نسپارید: اگر دیگر به حساب خاصی نیاز ندارید، عاقلانه است که آن را حذف کنید. این بخش از پاکسازی ممکن است به ویژه چالش برانگیز باشد: ابتدا باید حساب‌هایی را که ایجاد کرده‌اید به خاطر بیاورید، سپس اعتبار ورود خود را به خاطر بسپارید و تنها پس از آن می‌توانید آنها را حذف کنید. اما واقعا ارزش انجام دادن دارد!

برای جلوگیری از پیامدهای منفی، سعی کنید حداقل یک حساب غیر ضروری را در هفته حذف کنید. و در حالی که در حال انجام آن هستیم، توصیه می‌کنیم همه حساب‌های خود را به یک مدیر رمز عبور اضافه کنید. به این ترتیب، همه آنها در یک مکان خواهند بود، رمزهای عبور آنها به طور ایمن ذخیره می‌شود و شما می‌توانید تنها با چند کلیک وارد سیستم شوید - بنابراین دفعه بعد که در حال تمیزکاری هستید، اینطور سختی نخواهید کشید.  به‌علاوه، اگر هر یک از سرویس‌هایی که استفاده می‌کنید به خطر بیافتد، نوتیفی از مدیر رمز عبور دریافت کرده و می‌توانید فوراً اقدام کنید - یا با تغییر رمز عبور یا با حذف حساب.

  1.      تغییر پسوردهای ناامن

اگر جزئیات اکانت خود را در مدیر کلمه عبور کسپرسکی وارد می‌کنید، این اپ به شما هر پسوردی را که ممکن است ناامن باشد –یا به دلیل نقض‌های داده و یا چون از این پسوردها در کل اکانت‌ها همزمان استفاده می‌کنید- نمایش می‌دهد. خطر سناریوی اول - زمانی که یک رمز عبور قبلاً به خطر افتاده است - ناگفته نماند: اگر عوامل مخرب رمز عبور شما را بدانند، امنیت حساب مربوطه به طور مستقیم تهدید می‌شود. در مورد استفاده از رمز عبور یکسان برای پلت‌فرم‌های مختلف، خطر این است که اگر یکی از این سرویس‌ها نقض شود و مهاجمین رمز عبور را پیدا کنند، مطمئناً سعی می‌کنند از آن برای دسترسی به حساب‌های دیگر استفاده کنند - تکنیکی که به عنوان پر کردن اعتبار شناخته می‌شود. بنابراین، استفاده از رمز عبور یکسان در همه جا، شما را در معرض خطر ربوده شدن چندین حساب در یک زمان قرار می‌دهد که ناخوشایندترین سناریو، همین است.

رمزهای عبور ناامن باید تغییر کنند و هر چه زودتر بهتر باشد. گذرواژه هایی که قبلاً در معرض خطر قرار گرفته اند باید فوراً جایگزین شوند. هنگام تغییر گذرواژه‌هایی که در مکان‌های مختلف استفاده می‌کنید، می‌توانید مراحل را گام به گام انجام دهید و همزمان چند حساب را ویرایش کنید.

 

به هر حال، Kaspersky Password Manager به شما کمک می‌کند تا با استفاده از یک تولید کننده رمزهای عبور تصادفی، ترکیبات واقعاً ایمن و منحصر به فردی ایجاد کنید (بنابراین نیازی نیست خودتان رمزهای عبور پیچیده جدید ایجاد کنید)، و آنها را به صورت ایمن به شکل رمزگذاری شده ذخیره می کند - همگام سازی رمزهای عبور در همه موارد. دستگاه های شما تنها رمز عبوری که در این مورد باید به خاطر بسپارید، رمز اصلی Kaspersky Password Manager است: کل پایگاه داده رمز عبور را رمزگذاری می‌کند و در جایی به جز در سر شما ذخیره نمی‌شود. و برای ساده‌سازی همه این فرآیندهای پاکسازی دیجیتال، استفاده از Kaspersky Premium را توصیه می‌کنیم که شامل حفاظت جامع، ابزارهای افزایش بهره‌وری، مدیر رمز عبور و بسیاری از ویژگی‌های دیگر لازم برای خانه‌داری موثر دیجیتال در تمام دستگاه‌های خانواده شما می‌شود.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    6,818,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    2,557,750 ریال10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    6,142,500 ریال24,570,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    68,243,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    9,652,500 ریال19,305,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    13,841,750 ریال27,683,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    14,807,000 ریال29,614,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد