محافظت و حریم خصوصی برای استریمرهای توییچ

21 مرداد 1402 محافظت و حریم خصوصی برای استریمرهای توییچ

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ برای برخی، استریمنیگ در پلت‌فرم Twitch با خود پول و شهرت می‌آورد. تنوع ژانر این سرویس خیلی وقت است پا از مرزهای گیم‌های ویدیویی فراتر گذاشته است: هنرمندان، ورزشکاران و حتی پیک‌های دوچرخه‌ای هم مخاطبین مخصوص به خود را پیدا کرده‌اند. از گیمرهای حرفه‌ای گرفته تا گیتاریست‌ها همه به عشق وصل شدن به موج علاقمندان و بدست آوردن پول بدون اینکه قربانی قلدری، دوربین‌مخفی یا اسکم شوند به این سرویس ملحق شدند. اما در ادامه قصد داریم نکات امنیتی را ذکر کنیم که مخصوص همه استریمرهای تویییچ است. با ما همراه بمانید.

چطور از اطلاعات شخصی خود محافظت کنیم؟

  1.      اکانت‌های جداگانه مشخصاً برای توییچ راه‌اندازی کنید که در نتایج، رسانه‌ها و تالارهای اجتماعی مستقیم شخص واقعی شما را نشانه نگیرد.
  2.      هندل توییچ شما نباید اسم واقعی‌تان باشد (حتی نباید شبیه آن نیز باشد). این توصیه ما مدام به اشکال مختلف در ادامه تکرار خواهد شد: هرگز نیاز نیست فن‌های شما بدانند شما که هستید و کجا زندگی می‌کنید. از تصاویر پروفایلی استفاده کنید که کاملاً با آنی که شبکه‌های مجازی است فرق دارد (عکس‌های شبیه به هم خیلی سریع پیدا می‌شوند).
  3.      اکانت‌های مربوط به توییچ (پروفایل‌های روی دیسکورد، شبکه‌های مجازی و غیره) باید تحت هندل توییچ شما ثبت شوند و اسم واقعی‌تان را لو ندهند. اگر از قبل در توییتر، یوتیوب و غیره اکانت‌های شخصی داشته‌اید از آن‌ها در ارتباط با توییچ خود استفاده نکنید بلکه اکانت‌های جدید بسازید.
  4.      توصیه ما این است که استریمرهای فعال از ایمیل و شماره تلفن جدا که فقط به اکانت‌هایی که برای استریم استفاده می‌شوند (توییچ، دیسکورد، یوتیوب و غیره) وصلند استفاده کنید.
  5.      اگر اسنیل میل را پذیرفتید (نامه‌های طرفداران، هدایا و غیره) برای خود یک PO BOX درست کنید. و از این جعبه برای هیچ هدف دیگری استفاده نکنید. در برخی از کشورها پو باکس می‌تواند تحت هر عنوانی راه‌اندازی شود که در این مورد می‌توانید از هندل توییچ خود استفاده کنید. اگر گزینه این نیست و باید اطلاعات شخصی خود را بدهید از اداره پست بپرسید راهی هست که بشود از لو دادن نام اصلی خود جلوگیری کنید یا نه.
  6.      اگر توییچ منبع درآمد اصلی‌تان شد برای آن هویت قانونی درست کرده و دامنه ثبت کنید. همنین به فکر میل‌باکس و سایر دارایی‌های تحت آن نیز باشید.
  7.      از پسورد قوی و منحصر به فرد و احراز هویت دوعاملی استفاده کرده و از راهکار امنیتی جامعی برای گیمرها روی کامپیوترهای خود استفاده کنید؛ راهکاری که روی استریم تأثیر سوء نداد و از شما و دستگاه‌تان در برابر فیشینگ محافظت می‌کند.

چطور چت‌های توییچی را تعدیل کنیم؟

  1.      فهرستی از قوانین چت تهیه کنید و آن را با طرفداران به اشتراک بگذارید. شما زندگی را برای خود و مدیرانتان آسان‌تر خواهید کرد. توصیه می‌کنیم قوانینی مانند: «پست کردن لینک‌ها ممنوع است»، «افشای نام، اطلاعات تماس یا سایر اطلاعات شخصی در چت ممنوع است» - این کار هم از شما و هم از شرکت‌کنندگان در گپ محافظت می‌کند.
  2.      اگر نمی‌خوهید فن‌ها جنبه‌هایی از زندگی شخصی شما را جویا شوند صراحتاً در قوانین آن را لحاظ کنید.
  3.      پست کردن لینک‌ها فقط به خاطر تهدید اسپم نیست که باید ممنوع شوند برخی سرویس‌های کوتاه‌کننده یوآرال می‌توانند برای جاسوسی آدرس‌های آی‌پی و سایر داده‌های آن‌هایی که روی لینک ضربه زده یا کلیک می‌کنند استفاده شوند.
  4.      تنظیمات کنترل خودکار چت را مرور کنید و اگر فکر می‌کنید به شما و مدیرانتان کمک می‌کند، AutoMod را فعال کنید. سطح تعدیل را می‌توان برای موضوعات حساس سفارشی کرد. همچنین لیستی از کلمات بد قابل به روزرسانی به صورت دستی وجود دارد که می‌تواند توسط AutoMod فیلتر شود. از ممنوعیت‌های گسترده در مورد شرایط و موضوعات اجتناب کنید – مثبت‌های کاذب باعث چت‌کننده‌ها را آزار می‌دهند.
  5.      اگر کاربران چت هستند که شخصاً آنها را می‌شناسید (مخصوصاً آفلاین)، به طور جداگانه از آنها بخواهید در مورد موضوعاتی که شما آن را نامناسب می‌دانید بحث نکنند. مطمئن شوید که در مورد موضوعات ممنوعه با هم اتفاق نظر دارید.
  6.      اگر کاربر چت اطلاعات شخصی شما (نام، آدرس یا هر چیز دیگری) را فاش کرد، فقط پیام را حذف کنید و به هیچ وجه پاسخ ندهید. در مورد صحت اطلاعات اظهار نظر نکنید. و اطلاعات شخصی را که شخصی به وضوح ساخته است - دوباره بدون پاسخگویی حذف کنید.

چطور اطلاعات شخصی را در ویدیوهای توییچ مخفی کنیم؟

  1.      قبل از شروع پخش، مطمئن شوید که چیزی در عکس وجود ندارد که نباید وجود داشته باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که می‌تواند اطلاعات شخصی را در اختیار بینندگان تیز چشم قرار دهد:
  •         نامه‌ها، داکیومنت‌ها، قبوض، عکس های امضا شده، گواهی های قاب شده.
  •         لباس شخصی یا سوغاتی. به عنوان مثال، علاوه بر نام خود، نام یک مدرسه، دانشگاه یا شرکت روی یک تی شرت سوغاتی می‌تواند برای شناسایی شما استفاده شود.
  •         کوله‌پشتی‌های سفارشی‌شده، ماگ‌ها، بشقاب‌ها و غیره.
  •         بخشی از مبل یا جواهرات.
  •         دید پنجره (حتی بخشی از آن).
  •         لباس زیر یا حتی آیتم‌های شخصی‌تر.
  •         هم‌خانه، اعضای خانواده، حیوان شخصی.
  1.      بک‌دراپ امضا درست کنید (چه فیزیکی چه مجازی) و آن را در همه استریم‌های خود استفاده کنید.
  2.      توصیه می‌کنیم یک وقفه کوتاه پخش (از ده ثانیه تا یک دقیقه) تنظیم کنید تا به شما فرصت واکنش در برابر اشکالات و حوادث احتمالی بدهد. این کار را برای اسنایپرهای استریمی سخت‌تر می‌کند.
  3.      بلندگوهای هوشمند خود و سایر گجت‌هایی که با صدا فعال می‌شوند خاموش کنید یا آن‌ها را به اتاق دیگری ببرید. مورد بوده است که دستیار صوتی‌ها در طول استریم اطلاعاتی را نشت دادند.
  4.      اگر خارج از خانه استریم IRL می‌کنید، همیشه دوربین خود را در فاصله مناسبی از خانه روشن کنید تا نام خیابان یا نمایی از محل زندگی خود را فاش نکنید. و نشان دادن ساختمان‌هایی که به راحتی می‌توانند لوکیشن شما را لو دهند ایده خوب نیست: مدرسه، محل کار، ایستگاه‌های اتوبوس در نزدیکی، فروشگاه‌ها و غیره.
  5.      اگر از یک مکان عمومی استریم می‌کنید، توجه داشته باشید که مهاجمین، از جمله اسنایپرهای استریم IRL، می‌توانند شات‌تان کنند. آماده باشید: خاموش کردن اضطراری و کاغذ دیواری را تمرین کنید، و مهمتر از آن، برای خلاص شدن از شر مزاحم یک برنامه اقداماتی داشته باشید.

چطور اطلاعات شخصی را در اسکرین‌کست‌های توییچ مخفی کنیم؟

  1.      بسیاری از استریمرها صفحه نمایش خود را نشان می‌دهند. این امر مخصوصاً برای استریم بازی صادق است، اما گاهی اوقات ممکن است لازم باشد چیزی را در مرورگر، Discord یا برنامه دیگری نشان دهید. همه این برنامه‌ها را از قبل تست کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات نامناسبی روی صفحه نمایش وجود ندارد.
  2.      هنگام استریم، مطمئن شوید که فقط برنامه‌های مورد نیاز شما در حال اجرا هستند. هر چیز اضافی باید خاموش، بسته یا به مانیتور دیگری منتقل شود که در استریم نیست.
  3.      به محتویات Dock/Taskbar، آیکون‌های سینی (از جمله ساعت) و فایل‌های روی دسکتاپ دقت کنید.
  4.      بررسی کنید که پنجره‌های بازشو و نوتیف‌ها غیرفعال یا در مانیتور غیر استریمی نمایش داده شوند.
  5.      توصیه می‌کنیم محتوای وب را در یک مرورگر خصوصی که منحصراً برای این منظور استفاده می‌شود، ترجیحاً در حالت ناشناس نشان دهید. مطمئن شوید که وارد هیچ حساب شخصی غیرمرتبط با پخش جریانی مانند ایمیل و سایر سرویس‌ها نشده‌اید.
  6.      مطمئن شوید که مرورگر جریان شما برای مسدود کردن تبلیغات و ردیابی پیکربندی شده است. به خاطر داشته باشید که تبلیغات متنی ممکن است علایق و مکان تقریبی شما را نشان دهد، بنابراین در طول استریم آن را خاموش کنید. از تنظیمات Kaspersky Premium برای به حداقل رساندن تبلیغات و خطرات حفظ حریم خصوصی استفاده کنید.
  7.      باز هم کمی تأخیر در پخش (از ده ثانیه تا یک دقیقه) در نظر بگیرید تا به خودتان فرصت دهید تا با آرامش با موقعیت‌های پیش‌بینی‌نشده کنار بیایید و کار تک تیراندازهای استریم را دشوارتر کنید.
  8.      تصاویر پس‌زمینه متحرک را آماده کنید – بگویید «از چند دقیقه دیگر شروع می‌شود»، «متشکرم»، «به زودی برخواهم گشت» و غیره – تا مخاطبان خود را در هنگام راه‌اندازی یا برخورد با مسائل فنی درگیر نگه دارید. اینها به راحتی در OBS Studio اضافه می‌شوند.
  9.      برخی از بازی‌ها و کنسول های بازی ابزارهای ویژه‌ای را برای محافظت از حریم خصوصی استریم‌ها ارائه می‌دهند. به دنبال ویژگی‌هایی باشید که به شما امکان می‌دهد نام مستعار و آواتار، نام کاربری PSN، اطلاعات منطقه و پینگ‌های خود را در سرورهای بازی مخفی کنید.

چطور در دونیشن‌ها و فهرست‌های آرزو از اطلاعات شخصی محافظت کنیم؟

  1.      اگر Twitch منبع درآمد شما است، ایجاد یک نهاد حقوقی برای پرداخت درآمد و کمک به محافظت از هویت واقعی خود را در نظر بگیرید.
  2.      کمک‌های مالی Twitch معمولاً از طریق PayPal انجام می‌شود. هر کاربری می‌تواند به تاریخچه پرداخت خود رفته و نام واقعی فرستنده و گیرنده را مشاهده کند. برای جلوگیری از چنین افشاگری‌های خام، از یک حساب تجاری پی‌پل استفاده کنید.
  3.      اگر کشورتان به PayPal اجازه نمی‌دهد یا نمی‌توانید به حساب تجاری PayPal بروید، سرویسی را انتخاب کنید که کمک‌های مالی کارت بانکی را می‌پذیرد و نام واقعی گیرنده را نشان نمی‌دهد.
  4.      اگر در صندوق پستی خود هدایا یا نامه حلزونی (اسنیل میل) دریافت می‌کنید، مطمئن شوید که تمام برچسب‌های نام و آدرس، تمبرهای اداره پست و سایر اطلاعات از این دست قبل از نمایش چنین مواردی به بینندگان خود حذف شده باشند. صندوق پستی شما برای Twitch نباید برای چیز دیگری استفاده شود.
  5.      ایجاد فهرست آروزها در بازارهایی مانند آمازون دارد به یک ترند تبدیل می‌شود. حساب کاربری جداگانه برای فهرست آرزوها برای Twitch خود ایجاد کنید - آن را در حسابی که برای خریدهای روزمره استفاده می‌کنید قرار ندهید. در صورت امکان، حساب را در دسته Twitch خود ثبت کنید.

توصیه‌های کلی حریم خصوصی برای استریمرهای توییچ

بهتر آن است که از روز اول به فکر حریم خصوصی باشید؛ آن را به روزی که به یک اَبَر استریمر تبدیل شدید موکول نکنید. بهتر است همین الان شبکه امنیتی خود را بسازید تا اینکه بعدها بخواهید داده‌های خود را از اینترنت پاک کنید. از راهنمای ما برای طراحی منظره تهدید شخصی خود استفاده کنید و برای ماکسیمم محافظت حریم شخصی از راهکار امنیتی همه‌جانبه مانند کسپرسکی پریمیوم استفاده کنید:

-         محافظت در برابر ویروس‌ها و فیشینگ

-         جلوگیری از نفوذ شامل نفوذ از طریق ابزارهای دسترسی ریموت

-         بلاک کردن تبلیغات

-         از بین بردن آثار فعالیت شما

-         جلوگیری از جمع‌آوری آنلاین داده‌های شخصی شما

-         شناسایی نشتی‌های داده‌های شخصی حاوی شماره تلفن و ایمیل

-         ارائه ذخیره‌گاه رمزگذاری‌شده داده و داکیومنت‌ها

-         ارائه‌ی پشتیبانی فنی پریمیوم

-         دربردارنده‌ی مدیر کلمه عبور با قابلیت تولید کدهای احراز هویت دو عاملی

عضویت کسپرسکی پریمیوم شما همه دستگاه‌ها را پوشش‌ خواهد داد. 

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    6,818,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    2,557,750 ریال10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    6,142,500 ریال24,570,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    68,243,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    9,652,500 ریال19,305,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    13,841,750 ریال27,683,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    14,807,000 ریال29,614,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد