کسپرسکی: ارباب وی‌پی‌ان‌ها

28 آذر 1401 کسپرسکی: ارباب وی‌پی‌ان‌ها

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ برای سومین سال متوالی Kaspersky VPN Secure Connection در تست‌های صدور گواهینامه‌ی پکیج عمومی وی‌پی‌ان با مدیریت  AV-TEST–مؤسسه‌ی مستقل فناوری در حوزه امنیت آی‌تی واقع در ماگدبورگ آلمان- شرکت کرد و باری دیگر برای سومین سال متوالی نشان «راهکار شبکه خصوصی مجازی تأییدشده» را دریافت نمود. عجیب است که تعداد شرکت‌کنندگانی که راهکارهایشان به انتهای آزمون‌ها رسید و بدان‌ها گواهی داده شد به شدت کاهش یافته بود. مشخصاً: در سال 2020 شش، در سال 2021 سه و در نهایت در سال جاری تنها دو پکیج وی‌پی‌ان (Kaspersky VPN Secure Connection و Norton Secure VPN) باقی ماند. دلیل شاید این باشد که شرکت‌کنندگان در این تست گواهی عمومی تمایل داشتند در صورتی که نتایج برایشان راضی‌کننده نبود یا محصولاتشان الزامات این گواهی را برآورده نکرد به صورت عمومی منتشر نشوند.

این آزمون گواهی بسیاری از عوامل را که روی کاربرد وی‌پی‌ان تأثیر دارد ارزیابی می‌کند: قابلیت کاربرد، سازگاری سیستم‌عامل، لوکیشن‌های سرور، سرعت دانلود و آپلود، امنیت، شفافیت و غیره. ما از پایداری و سطح امنیت راهکار وی‌پی‌ان خود مطمئن بودیم و از این رو به شدت علاقه داشتیم راهکارمان با سایر محصولات وی‌پی‌ان موجود در بازار رقابت کند. با این آمادگی ذهنی و پیش از اینکه تست شروع به کار کند از AV-TEST خواستیم تا شش راهکار وی‌پی‌ان اضافی دیگر نیز تماماً به موازات تست گواهی عمومی و مطابق با روش آن مورد آزمون قرار گیرند.

در نتیجه، یک گزارش مقایسه‌ای مبسوط نیز در بخش عملکرد منتشر شد. وی‌پی‌ان‌های شرکت‌کننده در خصوص عملکرد دانلود و آپلود، عملکرد دانلود تورنت، استریم یوتیوب تست شدند و تأخیر آن‌ها در سه ناحیه جغرافیایی (آمریکا ساحل غربی، هلند و ژاپن) نیز مورد آزمون قرار گرفت. همه تست‌ها برای بهترین کانکشن لوکال انجام شدند و نیز دو کانکشن که جغرافیایشان آن سوی آب‌ها بود نیز تست شد. در خصوص تست گواهی عمومی فق یک تفاوت وجود داشت: نتایج حاصله توسط هر محصول تست شده مستثنی نبودند. هفت مورد اصلی عبارتند از: Avast SecureLine VPN, ExpressVPN, Kaspersky VPN Secure Connection, Mullvad VPN, NordVPN, Norton Secure VPN و Private Internet Access.

AV-TEST این تست را به موازات همه محصولات ان هم در چندین زمان در روز به مدت یک هفته انجام داد که همین اجازه داد نتایج تست عملکرد بر اساس میانگین باشد. با این تفاسیر بگذارید نگاهی داشته باشیم بر اعداد و ارقام و ببینیم چطور راهکارهای مدرن وی‌پی‌ان در مقایسه با دسترسی dial-up یا ADSL بهتر عمل می‌کنند.

تست سرعت

برای بیشتر موارد کاربردیِ وی‌پی‌ان در زندگی روزمره، سرعت دانلود از سرعت آپلود مهم‌تر است اما در یک تست تمام‌عیار هر دو این ساحت‌ها می‌بایست مورد آزمون قرار گرفته شوند. تست عملکرد از تنظیمات ماشین‌های مجازی به میزبانی مایکروسافت آژور کلود و همه محصولات که آن را به صورت پیش‌فرض اجرا می‌کنند استفاده کرد (منظورمان تنظیمات خارج از جعبه[1] است). این وی‌پی‌ان‌ها بسیار خوب بودند و از خود پایداری بالا نشان دادند، کانکشن نت سریعی داشتند و سرعت آپلود و دانلود غیررمزگذاری‌شده‌شان هم تا سقف 9 گیگ بر ثانیه اندازه‌گیری شد. بله گیگ بر ثانیه!

اولین مجموعه تست‌ها –دانلود، آپلود و عملکردهای تأخیر- با استفاده از استاندارد صنعت یعنی خط‌فرمان Ookla LLC speedtest.net انجام شد و مقایسه آن‌ها نیز با یک محک‌زنی رفرانس سرعت غیررمزگذاری‌شده صورت گرفت. اینها نشان دادند چقدر سریع می‌توانید به صورت ناشناس همه جهان را وبگردی کنید زیرا همه این تست‌ها هم در نواحی لوکال و هم آسوی آب‌ها اجرا شدند.

به دلیل ماهیت این فناوری، استفاده از کانکشن وی‌پی‌ان تقریباً همیشه عملکرد را کاهش می‌دهد و در جدول زیر شاهد کاهش قابل‌ملاحظه‌ای در سرعت هستیم (در مقایسه با کانکشنی ناامن). این کاهش عملکرد، بهای ناشناس ماندن است. اما بگذارید یک چیز را صادقانه بگوییم: فقط کافیست این ارزش‌ها را با پهنای باندی که ISPتان ارائه می‌دهد مقایسه کنید تا متوجه شوید در بسیاری از موارد سرعت کاهش می‌یابد و دلیل هم این است که کانکشن هنوز کُندتر است.

با این حال، "عملکرد متوسط" برای آمار و مقایسه خوب است، اما در زندگی روزمره بعید است که یک "خودروی متوسط" را ترجیح دهید. بنابراین بیایید سرعت همه شرکت کنندگان در آزمون را مقایسه کنیم تا در نهایت تفاوت قابل توجهی را در عملکرد بین برندگان و بقیه شاهد باشیم:

کسپرسکی تقریباً در همه مسابقات برنده می‌شود، به استثنای عملکرد متوسط آپلود در خارج از کشور به دلیل مشکل سرور پچ‌نشده که در زمان آزمایش برطرف نشده بود.

تأخیر در کلود

_ چه می‌خواهیم؟

_ چه زمان آن را می‌خواهیم؟

_ تأخیر- گیمینگ رایگان!

_ حالا!

پینگ تایم[2] برای گیمرها حیاتی است. اگر پینگ، کُند باشد پلیرها می‌توانند هر اندازه که می‌خواهند سریع واکنش نشان دهند اما واکنش ان‌ها در گیم‌هایی که بازی می‌کنند با توجه به کندی‌ها و تأخیرها درست انجام نمی‌شود. در تست گواهی عمومی مذکور، Kaspersky VPN کندی لوکال متوسط 5.3 میلی‌ثانیه را در کل مناطق نشان داد؛ این درحالیست که کندی لوکال متوسط Norton Secure VPN 13 میلی‌ثانیه بود (بوم! شما باختید). در تست مقایسه‌ایِ بسط‌داده‌شده نیز در تست کندی لوکال رتبه دوم را از آن خود کرد و از این رو متوسط صنعت برای وی‌پی‌ان‌ها را شکست داد (این درحالیست که NordVPN پشت Mullvad VPN قرار گرفت). در تست تأخیرهای آن سوی آبی نیز تفاوت‌های فاحشی که ارزش اطلاع دادن داشته باشد مشاهده نشده است (هم وقتی محصولات وی‌پی‌ان با هم مقایسه شدند و هم وقتی آن‌ها با رفرانس غیررمزگذاری‌شده تطبیق داده شدند).

زالوها در تاریکی

کجاست که بیشترین اهمیت و ارزش را برای حریم شخصی قائل می‌شویم؟ مطمئناً وقتی با تورنت‌های قدیمی سر و کار داریم. از این رو، سرعت زالو انداختن از طریق تونل وی‌پی‌ان برای همه‌ی عاشقان تورنت حیاتی است! این تست، زمان بین شروع دانلود تورنت و پایان نوشتن فایل تورنت در هارددرایو از طریق کلاینت طرف‌سوم تورنت را اندازه‌گیری کرد.

و اینجا  Kaspersky VPN Secure Connection باری دیگر برای زالو اندازی یا اصطلاحاً لیچینگ[3] در مناطق لوکال و آن سوی آبی برنده می‌شود.

انفجار استریم

همه ما عاشق نتفلیکس هستیم. سرویس‌های پخش ویدیو این سال‌ها بسیار سر و صدا کرده‌اند و جای تعجبی هم ندارد که ترافیک اینترنت عجیبی را تولید کنند. و درست همین سرویس‌های استریم ویدیو هستند که کاربر را از همه بیشتر با ژئو-بلاک آزار می‌دهد. اما اینها با وی‌پی‌ان دور زده می‌شوند! از این رو، یک استریم ویدیوی پایدار بدون افت فریم و تأخیری‌های ناشی از وی‌پی‌ان نقش مهمی را ایفا می‌کند. و حالا برای فیلم‌بازان خبرهای خوبی داریم:

Kaspersky VPN Secure Connection در کنار سایر راهکارهای دیگر تست‌شده، با موفقیت تست استریم 4K را با کمترین مشکل (که اصلاً به چشم کاربران نیامد) پشت سر گذاشتند (مانند چند تایی افت فریم و لگ‌های دامنه میلی‌ثانیه).

بالا و پایین تپه

با این حال، افزون بر عملکرد ارزش دارد که سایر مؤلفه‌های راهکارهای تست‌شده در این تست گواهی عمومی نیز مقایسه کنیم. Kaspersky VPN Secure Connection (با استفاده از پروتکل OpenVPN) در مقایسه با Norton Secure VPN از سیستم‌عامل‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند (از جمله لینوکس، کروم‌اواس، اندروید تی‌وی و فایرتی‌وی)، سرور لوکیشن آن سه برابر است (90 در مقابل 29) و با موفقیت همه تست‌های شفافیت را از سر گذراند. اما مهم این است که  Kaspersky VPN Secure Connection مقاومت بی‌عیب و نقصی را در مقابل نشتی در همه تست‌های امنیتی از خود نشان داد؛ این درحالیست که در  Norton Secure VPN  شاهد نشتی DNS بودیم.

شفافیت، ارزشمند است

از لحاظ شفافیت و محرمانگی، کسپرسکی حریم خصوصی مشتریان خود را بسیار جدی می‌گیرد. این راهکار بیش از آنچه نیاز باشد اطلاعات کاربری را جمع نمی‌کند، از بالاترین استانداردهای صنعت برای امنیت‌دهی داده‌های گردآوری‌شده استفاده می‌کند. این شرکت مرتباً ممیزی می‌شود و گزارشات شفافیت خود را نیز منتشر می‌کند. امنیت محصول توسط مدیریت آسیب‌پذیری و برنامه افشا شامل Bug Bounty Program تضمین داده می‌شود. کسپرسکی همچنین به عنوان طلایه‌دار ساخت مراکز شفافیت در جهان شناخته می‌شود؛ در این مراکز ارزیابی‌های مستقل روی ایمنی و امنیت راهکارهای این شرکت انجام می‌گیرد.

مرحله آخر

Kaspersky VPN Secure Connection با عملکرد بی‌رقیبش در بیشتر تست‌های سرعت انجام‌شده می‌تواند سریعترین محصول وی‌پی‌ان تست‌شده در تست عملکرد باشد. این راهکار در بیشتر طبقه‌بندی‌های آزموده‌شده رتبه 1 را گرفت. همچنین عملکردش در سرعت دانلود و تورنت هم در منطقه بومی هم آن سوی آبی بی‌نظیر بود. مشخصاً، این راهکار از سایر شرکت‌کنندگان دست کم از حیث انتقال داده آن سوی آبی بهتر عمل کرده است. Kaspersky VPN Secure Connection محصول پیشرو در تست آپلود لوکال است که نتیجه‌اش دو برابر میانگین صنعت است. کُندی اندازه‌گیری‌شده میان سه محصول تست‌شده برترین است. مانند همه محصولات دیگر Kaspersky VPN Secure Connection با اجرای ویدیو 4K از کانکشن لوکال یا آن سوی آبی مشکلی نداشت. انتظار می‌رود وقتی مشکل سرورهای آن سوی آبی پچ‌نشده حل شود عملکرد آپلودهای خارج از کشوری که اجالتاً پایین حد متوسط است نیز به طور چشمگیری ارتقا یابد. Kaspersky VPN Secure Connection به طور موفقیت‌آمیزی همه تست‌های امنیتی را با موفقیت گذراند و بدان نشانِ «راهکار شبکه خصوصی مجازی تأییدشده» را دادند.

 

[1] out-of-the-box configurations

[2]Ping timeیکی از مهم‌ترین فاکتورهای نشان دهنده کیفیت و سرعت اینترنت است.

[3] LEECHING

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    6,818,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    2,557,750 ریال10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    6,142,500 ریال24,570,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    68,243,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    9,652,500 ریال19,305,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    13,841,750 ریال27,683,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    14,807,000 ریال29,614,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد