مؤثرترین آنتی‌ویروس‌های 2021

17 فروردین 1401 مؤثرترین آنتی‌ویروس‌های 2021

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ با توجه به این حقیقت که نظرات کاربری ممکن است کلی یا مغرضانه باشد و آگهی‌های تبلیغاتی نیز همیشه پُشتیِ برخی تیم‌های توسعه‌دهنده را می‌کنند چطور می‌شود بهترین راهکار امنیتی را برای کسب و کار یا خانه انتخاب کرد؟ خوشبختانه همچنین منبع قابل‌اطمینانی از اطلاعات وجود دارد در قالب لابراتورهای بنام که تخصصشان تست راهکارهای امنیت سایبری است. از طرفی آن ها هم ماهر هستند و هم تجربه لازم برای ارزیابی کارشناسی دارند و از طرفی دیگر نیز مستقل از شرکت‌کنندگان تست عمل می‌کنند. این لابراتوراها مرتباً نتایج بررسی‌های خود را نشر می‌دهند و ما اینجاییم تا شما را در جریان این نتایج قرار دهیم. با ما همراه بمانید تا مؤثرترین آنتی‌ویروس‌های 2021 را به شما معرفی کنیم.

لابراتوراهای برجسته‌ی بسیاری آن بیرون وجود دارد که هر کدامشان سالانه کلی تحقیقات انجام می‌دهند. در نتیجه، میزان اطلاعات موجود شاید قابل‌ملاحظه باشد (آنقدری هست که بشود افراد ناآشنا را در آن غرق کرد). برای سهل کردن امور، کسپرسکی خلاصه تست‌های سالانه خود را که توسط AV-Test، AV-Comparatives، MRG Effitas، SE Labs و سایر ایفاکنندگان اصلی انجام شده است جمع‌آوری کرده. ما هم تحقیقات کلی و هم جرئی‌تر را پوشش می‌دهیم؛ جزئی‌تر منظور این است که فرضاً چطور راهکارهای فروشندگان مختلف با باج‌افزارها یا جاسوس‌افزارها دست و پنجه نرم می‌کنند.

بعد از جمع‌آوری همه نتایج، آن‌ها را در قالب چارت Top3 خود ارائه دادیم. این اطلاع‌نگاشت[1] بر پایه سه معیار، همزمان به توسعه‌دهندگان امنیتی امتیاز می‌دهد: 1) اینکه چقدر فعالانه در تست‌ها نقش داشتند (محور افقی)، 2) چند بار به Top3 راه پیدا کردند (محور عمودی)، و 3) چند بار جایگاه اول را به دست آوردند (قطر دایره مربوطه). از این رو نتیجه کلی را راحت می‌شود تشخیصص داد: هرقدر دایره با نام فروشنده بزرگ‌تر و هر قدر بیشتر به سمت راست متمایل رو بالاتر باشد یعنی محصولاتش در طول سال گذشته بهتر بوده است. به طور کلی ما در 75 تست مستقل در سال 2021 شرکت داشتیم که در 84 درصد آن‌ها به 3 محصول برتر راه پیدا کردند و در 57 تست، محصولات ما رتبه اول را بدست آورد.


در سال 2021، راهکارهای کسپرسکی در میان سه محصول برتر آنتی‌ویروس و محصولات امنیت تست‌شده قرار گرفت. راهکارهای ما بیش از محصول دیگری پای به سکو گذاشته‌اند. محافظت کسپرسکی نیز بیشترین تعداد امتیازات را به خود اختصاص داده است. این یعنی بیشترین لابراتورهای تست تخصصی به عملکرد بالای راهکارهای ما هم در بخش خانگی و هم سازمانی واقفند.

همه‌چیز تحت بررسی

دلیل دیگر که چرا تضمین می‌دهیم محصولات ما تا حد ممکن در تست‌ها شرکت کردند این است که تهدیدهای سایبری به قدری طیف وسیع دارند که در یک بررسی واحد نگنجند. در زیر به چند تست تخصصی که راهکارهای امنیتی ما از سر گذراندند می‌پردازیم:

باج‌افزار

در طول تست‌ها، آنتی‌ویروس‌های شرکت‌کننده با چندین خانواده باج‌افزار هم در بخش خانگی و هم سازمانی مواجه می‌شوند. این تست‌ها می‌توانند بسیار جذاب باشند.

بدون فایل

حملات بدون فایل همانطور که از اسمشان پیداست با فایل‌هایی که روی دستگاه کاربر هست قسر در می‌روند و از این رو سخت می‌شود آن‌ها را شناسایی کرد. این تست‌ها نه تنها نرخ موفقیت را  که همچنین زمانی که می‌برد حملات بدون فایل شناسایی شوند نیز امتیازدهی می‌کنند.

آسیب‌پذیری‌ها و اکسپلویت‌ها

مجرمان سایبری از اکسپلویت‌ها برای حمله به سیستم از طریق آسیب‌پذیری‌ها استفاده می‌کنند؛ از این رو تست‌ها سرعت شناسایی و حذف آن‌ها را نیز ارزیابی می‌کنند.

حملات APT

برای رسیدن به تارگت مهم، مجرمان سایبری برخی‌اوقات حملاتی چند مرحله‌ای انجام می‌دهند و ابزارهای منحصر به فرد می‌سازند. محققین در تست دفاعی APT قابلیت راهکارها را در شناسایی و بلاک تهدیدهای تازه و ناآشنا تست می‌کنند.

فیشینگ

در طول تست فیشینگ، متخصصین رفتار متوسط کاربران آنلاین را شبیه‌سازی کرده و ارزیابی می‌کنند چقدر این محافظت، سریع و مؤثر در برابر سارقین داده عمل می‌کند.

تعقیب‌افزار

تعقیب‌افزار به اپ‌های نیمه‌قانونی ردیابی اشاره دارد که هر کسی می‌تواند در فضای آنلاین خریداری کند. افراد اغلب به طور مخفیانه آن‌ها را روی دستگاه شریک زندگی خود نصب می‌کنند تا لوکیشن آن‌ها را بدانند، از کانتکت‌هایشان خبر داشته باشند و پیام‌ها و عکس‌ها و غیره را رصد کنند. از آنجایی که وضعیت تعقیب‌افزارها اغلب نیمه‌قانونی است نمی‌توانند به طور رسمی در رده بدافزارها قرار داده شوند. به همین منظور برخی از توسعه‌دهندگان امنیتی ترجیحشان این است که چشمان خود را ببندند و از این کلاس برنامه‌ها گذر کنند. اما ما مخالف این امریم: ما فکر می‌کنیم مهم است که مشتریانمان از کزند چنین اپ‌های ردیابی مصون بمانند و بهترین خود را می‌گذاریم تا تضمین دهیم محصولات‌مان به طور مؤثری تعقیب‌افزارها را شناسایی کرده و قربانیان از وجود آن‌ها مطلع گردند.

مثبت کاذب‌ها

یک راهکار امنیتی خوب نه تنها تهدیدها را حذف می‌کند که همچنین از آزار دادن کاربر سر چیزهای کوچک نیز خودداری می‌نماید.  این مسئله را دست‌کم نگیرید: اگر آنتی‌ویروستان مدام سر هر چیزی که پیدا می‌کند به شما هشدار دهد دیگر سر مسائل جدی هشدارهای آن را جدی نخواهید گرفت (داستان چوپان دروغگو را که بخاطر دارید؟). همچنین توجه داشته باشید که برخی از توسعه‌دهندگان امنیتی سعی دارند با فناوری‌های ناقص خود کار را جبران کنند.

نظر کارشناسی

برای جمع‌بندی بگوییم که در سال 2021 محصولات کسپرسکی تست‌های مختلف با رنگ و بوهای متفاوت را از سر گذراندند و متخصصین مستقل نیز باری دیگر رهبری این شرکت را در بازار راهکارهای امنیتی تأیید کردند. البته قرار نیست به خود غره شویم و به افتخارات گذشته تکیه کنیم. ما همچنان برای محافظت تمام‌عیار از دستگاه‌ها در برابر هر نوع تهدیدی دست به خلق فناوری‌ها خواهیم زد. امنیت حق شما است.

 

[1] infographic

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.

 

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,080,750 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    25,515,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    70,868,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    20,047,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    28,748,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    30,753,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد