نحوه‌ی پاک کردن اکانت اینستاگرام و بک‌آپ گرفتن از عکس‌ها

27 آذر 1397 نحوه‌ی پاک کردن اکانت اینستاگرام و بک‌آپ گرفتن از عکس‌ها

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ خلاصی از شر شبکه‌های اجتماعی این روزها رواج پیدا کرده است. ممکن است شما هم اخیراً هشتگ‌هایی در همین راستا دیده باشد: DeleteFacebook#. اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. اینستاگرام؛ این دومین غول اجتماعی (بعد از فیسبوک) نیز گهگاه بی‌معرفتیِ کاربران شامل حالش می‌شود (خصوصاً اخیراً).  ممکن است افراد به دلایل مختلف بخواهند اکانت‌ اینستاگرامی خود را ببندند اما به طور کلی ایده‌ی پاک کردن اکانت یک شبکه‌ی اجتماعی بزرگ این روزها به یک اپیدمی تبدیل شده است.

دلیل شخصی من برای پاک کردن اکانت اینستاگرامم همه‌گیر و معمول است: هر بار نیوزفید را بالا و پایین می‌کنم یکسره باید عکس غذاهای خوشمزه و سفرهای لوکس و خوشگذرانی‌های این و آن را ببینم. همین من را در طولانی‌مدت افسرده می‌کند و امید به زندگی‌ام را پایین می‌آورد. بعد از 5 دقیقه که وارد فضای اینستاگرام می‌شوم حس می‌کنم چقدر زندگی خودم کسل‌کننده و یکنواخت است (در صورتیکه اینطور نیست). به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم برای همیشه با این پلت‌فرم اجتماعی خداحافظی کنم.

در این مقاله با ما همراه باشید تا نحو‌ه‌ی پاک کردن اکانت اینستاگرام (هم به صورت موقتی و هم دائمی) و نیز بک‌آپ گرفتن از تمام عکس‌هایتان را به شما آموزش دهیم:

نحوه‌ی بک‌آپ گرفتن از پروفایل اینستاگرام

از طرفی، وقتی صحبت از بک‌آپ گرفتن می‌شود، اینستاگرام حسابی دست و دل باز است. این شبکه‌ی اجتماعی به شما اجازه می‌دهد تا جدا از دانلود همه‌ی عکس‌ها، اطلاعات دیگرتان را نیز دانلود کنید: لایک‌ها، کامنت‌ها، کانتکت‌ها، کپشن‌ها (حتی هشتگ‌ها)، سرچ‌ها، تنظیمات و غیره.

از طرفی دیگر، هر چیزی به غیر از عکس‌ها در فایل‌های  JSON[1] بسته‌بندی خواهد شد. با استفاده از برخی نرم‌افزارهای ساده‌ی ویرایش متن همچون Notepad، WordPad یا TextEdit شما همچنان قادر به خواندن آن‌ها خواهید بود؛ اما فرمت خیلی روان و درست نیست.

به هر روی، دلیل عمده‌ی اینکه افراد می‌خواهند از اینستاگرام خود بک‌آپ بگیرند، عکس‌هایشان است. خبر خوب: عکس‌ها در فرمت  JPEG ارائه  و (با تاریخ) در فایل‌هایی ترتیب‌بندی می‌شوند. رزولوشن‌شان نیز 1080×1080 خواهد بود. در حقیقت اینستاگرام با این فرمت آن‌ها را ذخیره می‌کند.

چگونه با استفاده از اپ اندروید یا iOS از اینستاگرام بک‌آپ بگیریم؟

برای دانلود کردن بک‌آپ پروفایل اینستاگرام‌تان روی اسمارت‌فون یا تبلت باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اپ اینستاگرام را باز کنید.
  • روی آیکون پروفایل خود در گوشه پایین سمت راست بزنید.
  • به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه‌ی Privacy and Security را بزنید. سپس Data Download را انتخاب نمایید.
  • پیش‌فرض را بپذیرید؛ در غیر این صورت آدرس ایمیل را برای دریافت، تغییر دهید.
  • آدرس ایمیل را تأیید کرده و رمزعبور اینستاگرام خود را تایپ نمایید.
  • تا 48 ساعت صبر کنید (معمولاً در عرض چند دقیقه انجام می‌شود) تا اینستاگرام لینکی را برای دانلود آرشیو همه‌ی اطلاعاتتان ایمیل کند.  
  • روی لینک کلیک کنید؛ به سایت اینستاگرام لاگین شده (با رمزعبور و نام کاربری‌تان) و بعد برای شروع دانلود آرشیو ZIP (حاوی تصاویر و اطلاعات پروفایل) روی گزینه‌ی Download data کلیک کنید.

نحوه‌ی بک‌آپ گرفتن از اینستاگرام با رابط وب

بک‌آپ گرفتن از اینستاگرام با استفاده از رابط وب ساده‌تر است؛ خصوصاً اگر آن را در دسکتاپ یا لپ‌تاپ تجربه می‌کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • به Instagram.com رفته و لاگین شوید.
  • روی پروفایل آواتار خود در گوشه بالا سمت راست نمایشگر کلیک کنید.
  • کنار اسمتان روی گزینه‌ی  Edit profile کلیک کنید.
  • در منوی سمت چپ، گزینه‌ی Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید و پایین زیرعنوانِ Data Download، گزینه‌ی Request Download را کلیک کنید. اینستاگرام ایمیلی برایتان ارسال خواهد کرد با لینکی که حاوی تصاویر پروفایل و دیگر اطلاعات است.
  • بقیه‌ی پروسه همان موارد بالاست: ایمیل را باز  و روی لینک کلیک می‌کنید.
  • به وبسایت اینستاگرام لاگین شوید.
  • روی لینک کلیک کنید؛ به سایت اینستاگرام لاگین شده (با رمزعبور و نام کاربری‌تان) و بعد برای شروع دانلود آرشیو ZIP (حاوی تصاویر و اطلاعات پروفایل) روی گزینه‌ی Download data کلیک کنید.

حال که عکس‌ها را بک‌آپ گرفتید، می‌توانید پروفایل اینستاگرام خود را پاک کنید.

چطور پروفایل اینستاگرام را پاک کنیم؟

اگر دارید در تنظیمات اینستاگرام -با استفاده از وب- جست‌وجو می‌کنید، تنها آپشنی که پیدا خواهید کرد غیرفعال کردن اکانت به طور موقتی است. با این حال، امکان پاک کردن همیشگیِ اکانت اینستاگرامی‌تان نیز وجود دارد. در ادامه قرار است هر دو گزینه را پوشش دهیم. توجه داشته باشید که اینستاگرام اجازه نمی‌دهد اکانت خود را در اپ موبایل به طور موقت غیرفعال کنید- برای انجام این کار، مرورگر و رابط وب نیاز خواهید داشت.

حذف موقتی (با رابط وب)

  • مرورگر خود را باز کرده و به آدرس Instagram.com مراجعه فرمایید.
  • لاگین شوید.
  • روی پروفایل آواتار خود در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • روی Edit profile -کنار اسمتان- بزنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا لینک Temporarily disable my account را پیدا کنید. سپس وقت آن است که رویش کلیک کنید.
  • دلیل غیرفعال کردن اکانت خود را انتخاب کرده و بعد از وارد کردن رمزعبور خود روی دکمه‌ی Temporarily Disable Account کلیک کنید.
  • Yes را بزنید. اکنون اکانت شما غیرفعال شده است؛ این بدان معناست که پروفایل، کامنت‌ها و لایک‌ها همگی پنهان خواهند بود -تا زمانیکه تصمیم بگیرید دوباره اکانت خود را فعال کنید.

حذف دائمی (با رابط وب)

  • مرورگر خود را باز کنید و به این آدرس بروید:

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent/

  • لاگین شوید.
  • دلیل غیرفعال کردن اکانت خود را انتخاب نموده و بعد از وارد کردن رمزعبورتان روی دکمه‌ی بزرگ قرمزرنگ که نوشته است Permanently delete my account کلیک کنید.
  • OK را بزنید.

تمام شد. حالا دیگر اکانت اینستاگرام شما پاک شده است. توجه داشته باشید که در این مورد دیگر هیچ راهی برای ریستور کردن اکانت‌تان باقی نخواهد ماند. بنابراین فکرهایتان را بکنید. چنانچه از بابت آن شک دارید کمی به خود زمان دهید و در موردش تصمیم قاطع بگیرید. گزینه‌ای را انتخاب کنید که بعداً پشیمان نشوید؛ غیرفعالسازی موقتی.

چطور اکانت اینستاگرامی خود را باری دیگر سرپا کنیم؟

اگر اکانت خود را به طور دائمی پاک نکرده‌اید پس این فرصت را دارید تا باری دیگر پیج خود را سرپا کنید. برای انجام این کار شما می‌توانید به راحتی با استفاده از اپ و یا رابط وبی به سایت Instagram.com رفته و لاگی شوید. بر خلاف توییتر، اینستاگرام بعد از غیرفعال‌سازی موقت کاربران، اکانت‌شان را (بعد از گذشت مدتی) به‌طور دائمی نمی‌بندد. پس هیچ لازم نیست نگران این باشید که اگر دست نجنبانید اکانت‌تان برای همیشه پاک می‌شود. با این وجود (و باز هم بر خلاف توییتر) اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد درست بعد از اینکه اکانت خود را به طور موقتی غیرفعال کردید، آن را از نو فعال کنید. همان اندازه که غیرفعال‌کردن (موقتی) چند ساعت زمان می‌برد، همان اندازه هم باید صبر کنید تا برای بازگرداندن اکانت خود چند ساعت بگذرد.

 

[1] یک استاندارد باز متنیِ سبک برای انتقال داده‌ها است به گونه‌ای که برای انسان نیز خوانا باشد. جی‌سان از زبان اسکریپت‌نویسی جاوااسکریپت در نشان‌دادن ساختمان داده‌های ساده و آرایه‌های انجمنی مشتق شده‌است. با وجود ارتباط عمیقی که با جاوااسکریپت دارد، جی‌سان مستقل از زبان است و مفسرهایش تقریباً برای هر زبانی موجود هستند.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,080,750 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    25,515,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    70,868,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    20,047,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    28,748,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    30,753,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد