محصولات امنیتی کسپرسکی چگونه مانع نفوذ ماینرها به سیستم کاربران می شود؟

06 دی 1396 محصولات امنیتی کسپرسکی چگونه مانع نفوذ ماینرها به سیستم کاربران می شود؟

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛کریپتوکارنسی ها، بلاک چین ها و آی سی او ها امروزه در حال گسترش هستند. اگر تصور می کنید که این رمزنگاری های دیجیتال به شما و کمپانی شما مربوط نمی شود، در اشتباه هستید. در سال پیش رو یعنی سال 2017 بازار کریپتوکارنسی ها به طور چشمگیری رونق داشته است و استفاده از ارزهای رایچ میان کاربران افزایش داشته است. در گذشته سایبر کروک ها به کریپتوکارنسی ها علاقه نشان می دادند و از آن ها برای تفریح و سرگرمی خود استفاده می کردند اما در حال حاضر این افزار، آن ها را به شکل یک منبع درآمد می بینند و وسواس خاصی روی آنها به خرج می دهند.

ماینر چیست؟

حتی اگر شما هیچ گاه یک کیف بیت کوین نداشته اید و هیچ گاه به فکر آن نبوده اید و نیاز آن را حس نکرده اید، باز هم از چشمان مجرمان پنهان نخواهید ماند.

در واقع کلمه ی ماینر به افرادی اطلاق می شود که کریپتوکارنسی ها را ماین می کنند و برای برنامه ها از آن استفاده می کنند. شما می توانید چنین برنامه هایی را نصب و از آن برای منفعت خود استفاده کنید.

اما ممکن است یک ماینر بدون اینکه از وجود آن در دستگاه خود اطلاع داشته باشد، به فعالیت خود در دستگاه شما ادامه دهد. ماینرها از طریق یک مجرم که به نحوی به کامپیوتر یا تلفن هوشمند شما دسترسی پیدا کرده است، کنترل دستگاه شما را به دست می گیرند. اگر این چنین باشد، آن ها می خواهند کریپتوکارنسی ها را بر روی دستگاه شما به منظور منفعت و هزینه های خود ماین کنند. این مدل از ماین کردن را ماین مخفی می نامند.

چرا آنتی ویروس ها ماینرها را شناسایی می کنند؟

شاید تصور شما از ماینرها این باشد که آن ها چیزی را به سرقت نمی برند. اما این را بدانید که عملیات ماینینگ به هیچ وجه برای شما و سیستم شما خوب نیست. به همین دلیل است که:

  •  ماینینگ یک فرآیند بسیار پیچیده است. عملیات ماینینگ یا همان ماین کردن تنها پردازنده و کارت گرافیک را سنگین می کند و این سنگینی به کند شدن سیستم منجر می شود. بنابراین با ماین کردن سیستم، از کارهای روزمرئه ی خود عقب خواهید ماند.
  •  عملکرد پردازنده و کارت گرافیک تنها قسمت هایی نیستند که تحت تاثیر قرار می گیرند، با ماین شدن به میزان قابل توجهی مصرف انرژی افزایش می یابد. از طریق یک ماینر، رایانه حدود پنج برابر همیشه انرژی مصرف می کند که این میزان انرژی را یک کارمند اداری نیز مصرف نمی کند.
  •  عمل مایننیگ می تواند به طور دائم دستگاهی را غیر قابل استفاده نماید.

معدنچیان مخفی اساسا از کامپیوتر شما همانند یک انگل تغذیه می کنند. بنابراین آنتی ویروس نصب شده روی سیستم از ورود ماینرها جلوگیری می کند و با وجود آن مادربورد شما محافظت خواهد شد و هزینه های بالای برق را نخواهید داشت. آنتی ویروس همیشه نمی تواند تشخیص دهد که چه کسی یا چه چیزی ماینر را بر روی سیستم نصب کرده است. اما می تواند آن را تشخیص دهد و فورا مسدود سازد. به عنوان مثال اینترنت سکیوریتی کسپرسکی یکی از محصولات لابراتوار کسپرسکی است که اگر اطمینان حاصل کند که ماین را شما بر روی سیستم انجام نداده اید، آن را به عنوان تروجان شناسایی و از اجرای آن جلوگیری می کند و اگر از ماینر بودن مطمئن نباشد، آن را به عنوان یک ماینر شناسایی می کند با این تفاوت که آن را به عنوان بدافزار در گروه نرم افزارهای مخرب طبقه بندی نمی کند.

اگر شما به صورت آگاهانه یک ماینر را نصب کرده اید و نیازی به اطلاعیه های آنتی ویروس خود ندارید می توانید آن را غیر فعال کنید. برای انجام این کار در تنظیمات اینترنت سکیوریتی کسپرسکی خود Additional را توسط Threats and Exclusions دنبال کنید و سایر نرم افزارهایی که آنتی ویروس قادر به شناسایی آنهاست را حذف کنید. پس از اجرای این تنظیمات آنتی ویروس جستجوی ماینرهای غیر مخرب در سیستم را متوقف نخواهد کرد. قابل توجه است که چک باکس نرم افزار امنیتی به طور پیش فرض تیک نخورده است.

وب ماینر چیست و چه تفاوتی با یک ماینر معمولی دارد؟

به نظر می رسد که تنها شناخت ماینرها کافی نیست و شما بایستی دانش کافی را در مورد وب ماینرها داشته باشید. وب ماینر اساسا یک اسکریپت میزبانی شده بر روی یک وب سایت است. هنگامی که کاربر از وب سایت بازدید می کند، اسکریپت در مرورگر اجرا می شود و کریپتوکارنسی ماینینگ را آغاز می کند.

چنین اسکریپت هایی می توانند توسط مدیر وب سایت (به منظور کسب درآمد از وب سایت) یا توسط مجرمی که به اداره ی وب سایت دسترسی داشته باشد، تعبیه شده باشد. در هر دو مورد هر کسی که وب ماینر را نصب می کند پول بدست می آوردد و کسانی که ماینر را ایجاد کرده اند، هزینه می کنند.

تفاوت اصلی بین معدنچیان وب و معدنچیان معمولی در این است که معدنچیان وب هیچ برنامه ی اضافی در کامپیوتر کاربر نصب نمی کنند و همه چیز به صورت مستقیم در مرورگر رخ می دهد. از دید یک آنتی ویروس چنین چیزی کاملا نرمال به نظر می رسد.

اما باید دانست که وجود یک ماینر در سیستم موجب کندی و مصرف برق بالا می شود. ماینرهای وب بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها فعالیت می کنند و این تهدیدی بزرگ برای تمام کاربران است. این عمل ماینرها می تواند دستگاه کاربر را گرم کند و در نهایت به آسیب دستگاه منجر شود.

کارشناسان لابراتوار کسپرسکی پیش بینی می کنند که ماینرهای وب ممکن است در سال 2018 خطرناکترین مسئله ی دنیای آنلاین باشند. در سال 2017 راهکارهای امنیتی ما بیش از 70 میلیون راه اندازی وب میانر را متوقف ساخت و استفاده از چنین اسکریپت هایی در این سال افزایش چشمگیری داشت. شایع ترین وب ماینر مورد استفاده در این سال ها CoinHive نام دارد.

محصولات لابراتوار کسپرسکی چگونه از شما مقابل وب ماینرها محافظت می کنند؟

برای شناسایی وب ماینرها، راهکار امنیتی باید بداند که بر روی بروزر کاربر چه اتفاقاتی رخ می دهد. این ویژگی در اینترنت سکیوریتی 2017 کسپرسکی قرار داده شد. همچنین این ویژگی در اینترنت سکیوریتی 2018 کسپرسکی و نسخه های بالاتر این راهکار امنیتی از جمله آخرین نسخه ی رایگان کسپرسکی عمل می کند.

بنابراین اگر شما آخرین نسخه راهکارهای امنیتی خود را نصب کرده اید، خاطر جمع باشید که آنتی ویروس شما تمامی وب ماینرها را خواهد یافت.

اگرچه در برخی موارد ماینرها توسط کاربران به طور خاصی نصب می شوند، اما باید دانست که وب ماینرها مزاحم هستند و بایستی مسدود گردند. بنابراین اینترنت سکیوریتی 2018  کسپرسکی وب ماینرها را به عنوان بدافزار شناسایی و در تمام موارد آن ها را مسدود می کند. (صرف نظر از اینکه شناسایی در چک باکس زده شده باشد)

در سال 2018، وب ماینرها گسترش خواهند یافت. بنابراین توصیه می کنیم:

منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,080,750 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    25,515,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    70,868,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    20,047,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    28,748,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    30,753,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد