مدیرعامل کمپانی کسپرسکی: اگر روسیه از من درخواست جاسوسی کرده بود، روسیه را ترک می کردم

08 آذر 1396 مدیرعامل کمپانی کسپرسکی: اگر روسیه از من درخواست جاسوسی کرده بود، روسیه را ترک می کردم

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛مدیرعامل لابراتوار کسپرسکی، یوجین کسپرسکی در کنفرانس مطبوعاتی در لندن، بریتانیا در 28 نوامبر سال 2017 مصاحبه ای داشته است.

رویترز لندن؛بنیانگذار کمپانی آنتی ویروس کسپرسکی روز سه شنبه گفت: در صورتی که سازمان های اطلاعاتی روسیه از کمپانی وی به قصد جاسوسی درخواست کرده بودند، وی روسیه را ترک می کرد.

مدیرعامل لابراتوار کسپرسکی، یوجین کسپرسکی اظهار دارد که اتهامات مربوط به استفاده از نرم افزارهای امنیتی آن‌ها توسط جاسوس های روسیه به منظور سرقت اسرار آمریکا باعث شده است که درآمد این شرکت در امریکای شمالی کاهش یابد. این در حالی است که این روند در سراسر جهان در حال رشد می باشد.

وزارت امنیت ملی ایالات متحده ی آمریکا، پس از آنکه طبق برآوردهای خود، متوجه شد که نرم افزار امنیتی کسپرسکی به منظور کپی فایل های حساس اسرار آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است، استفاده از نرم افزارهای لابراتوار کسپرسکی در سازمان های دولتی را ممنوع کرد.

این کمپانی و بنیانگذار آن یوجین کسپرسکی قویا همکاری خود را با دولت روسیه انکار کرده است، اگر چه آن ها گفته بودند که فایل نرم افزار کپی شده حاوی اطلاعات آمریکا بوده است.

بنیانگذار لابراتوار کسپرسکی  به خبرنگاران در جلسه رسانه ای در دفاتر شرکت در لندن گفت: هرگز آژانس های اطلاعاتی روسیه از او درخواست جاسوسی برای غرب را نداشته اند. آن ها هرگز چنین چیزی را از ما درخواست نکرده اند!

کسپرسکی گفت که کمپانی اش با سونامی گزارش های رسانه ای و اظهارات دولت آمریکا مواجه شده است که همگی  آن ها را گمراه کننده و بی اساس دانست.

کسپرسکی گفت که درآمد این شرکت در سال جاری به بیش از 700 میلیون دلار رسیده است. او همچنین گفت درآمد مالی شرکتش نسبت به سال گذشته با توجه به اتهامات ایالات متحده حدود 5 تا 8 درصد کاهش یافته است.

کسپرسکی می گوید، انتظار می رود درآمد کمپانی در اروپا ثابت باشد در حالیکه او پیش بینی نموده است درآمد این کمپانی در سایر نقاط جهان همچنان رشد دو رقمی را داشته باشد.

کسپرسکی که در موسسه ی KGB در مسکو تحصیل کرده بود، به عنوان مهندس برای اطلاعات نظامی شوروی (GRU) قبل از تاسیس شرکت امنیتی و نرم افزاری خود در سال های پس از سقوط اتحادیه ی جماهیر شوروی در سال 1991 مشغول به کار شد. او بارها و بارها موضوع جاسوسی و همکاری با جاسوسان را تکذیب کرده است.

کسپرسکی با زبان بین المللی (انگلیسی) گفت: "اگر روسیه بیاید و از من یا کارمندانم درخواست کند که کار اشتباهی را انجام دهم، من کسب و کار خود را در خارج از روسیه ادامه خواهم داد".

او گفت: محصولاتش برای جلوگیری از حملات، شناسایی کدهای مخرب و نه جاسوسی از کاربران خود طراحی شده است. کسپرسکی 52 ساله گفت که کمپانی وی در ابتدا توسط گزارش های رسانه ای درباره ی اتهام مطبوعاتی بین شرکت او و اطلاعات روسیه دچار آشفتگی شده است.

او گفت در سپتامبر 2014، نرم افزار امنیتی کسپرسکی سهوا سورس کد نرم افزار مخرب کامپیوتر کاربری در مریلند که مجهز به نرم افزار کسپرسکی بود را حذف نمود.

در زمانی که فایل‌های محرمانه‌ سازمان اطلاعات آمریکا توسط یکی از کارمندان NSA که بر روی سیستم خانگی وی راهکارهای امنیتی لابراتوار کسپرسکی نصب شده بود، توسط هکرهای روسی به سرقت رفته بود و برخی از هکرهای دولت روسیه، بدون ارائه جزئیات، مدعی شدند که تمامی فایل‌های NSA را بدست آوردند و مالک آنها شده‌اند. پس از این رخداد، آژانس امنیت ملی، فورا دستور حذف نرم افزارهای امنیتی کسپرسکی از روی سیستم ها را داد.

کسپرسکی گفت که کمپانی وی برای محافظت از شهرتش مبارزه می کند: "ما مبارزه خواهیم کرد".

منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,080,750 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    25,515,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    70,868,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    20,047,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    28,748,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    30,753,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد