نقض امنیتی احتمالی دستگاههای کارتخوان گروه هتل‌های هیلتون

14 مهر 1394 نقض امنیتی احتمالی دستگاههای کارتخوان گروه هتل‌های هیلتون

به گزارش روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛گفته می‌شود گروه هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون پرونده‌ای را برای بررسی آسیب‌پذیری احتمالی برخی از دستگاه‌های کارتخوان خود گشوده است. پیش‌تر برخی منابع مدعی شده بودند که برخی از کارتخوان‌های این هتل زنجیره‌ای از ماه نوامبر 2014  دچار نقص امنیتی بوده است.
براساس گزارشی از یک تحلیلگر امنیتی به نام برایان کرِبز، شرکت مالی-اعتباری «ویزا» یک نقض امنیتی از تاریخ 21 آوریل تا 27 ژوئیه گذشته را گزارش کرد، اما با توجه به سیاست‌های خاص خود از محل حادثه نام نبرد.
اما کربز احتمال داد که گزارش ویزا به نقص امنیتی برخی دستگاه‌های کارتخوان در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی هیلتون اشاره داشته است. این درحالی است که گمان می‌رود آسیب‌پذیری کارتخوان‌های هیلتون به ماه‌ها قبل، یعنی نوامبر سال میلادی گذشته برمی‌گردد.
کربز همچنین مدعی شد که پنج بانک رد کارتخوان‌های مورد بحث را در زیرمجموعه‌های هیلتون از جمله Embassy Suites، Doubletree، Hampton Inn and Suites و Waldorf Astoria Hotels & Resorts شناسایی کرده‌اند.
گروه هتل‌های بین‌المللی هیلتون در بیانیه‌ای اعلام کرد کلاهبرداری از دستگاه‌های کارتخوان «یک مساله بسیار عادی است» و پرونده‌ای برای بررسی این مساله به جریان خواهد افتاد.
در بیانیه این شرکت آمده است: «گروه هتل‌های هیلتون قویا به محافظت از اطلاعات کارت‌های بانکی مشتریان خود پایبند است. ما سیستم‌های گوناگونی را (برای ردگیری این نقص امنیتی) دراختیار داریم و با برخی از برترین متخصصان حوزه امنیت همکاری خواهیم کرد. متاسفانه احتمال کلاهبرداری از کارت‌های بانکی برای هر شرکتی در بازار کنونی یک مساله بسیار عادی است. ما هر مشکل احتمالی را جدی می‌گیریم و به بررسی این مورد خواهیم پرداخت.»
اگر محرز شود گروه هتل‌های هیلتون در تامین امنیت کارتخوان‌های خود کوتاهی کرده، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) طبق قانون قادر خواهد بود هیلتون را جریمه و مجازات کند. در موردی مشابه که ماه گذشته اتفاق افتاد، گروه هتل‌های بین‌المللی ویندهام از دادگاه تجدید نظر ایالات متحده خواست پرونده‌ای را که FTC علیه این شرکت به اتهام درز اطلاعات در سال 2008 به جریان انداخته را مختومه اعلام کند اما دادگاه از این تصمیم سر باز زد تا پرونده همچنان در دست بررسی باشد.
در این پرونده که سال 2012 کلید خورد، کمیسیون تجارت فدرال مدعی شده است که سیستم‌های کامپیوتری گروه ویندهام به شکلی «غیرمنطقی و بی‌دلیل» امنیت اطلاعات مشتریان را به خطر انداخته و در نتیجه سیاست‌ها و عملکرد غلط این هتل، اطلاعات کاربران درز پیدا کرده و ویندهام هم‌اکنون پرونده‌ای 10.6 میلیون دلاری را برای جبران خسارت از کاربران پیش روی خود می‌بیند.

منبع: کسپرسکی آنلاین

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

 

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,133,200 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    2,675,800 ریال10,703,200 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد