چرا باید سیستم و آنتی‌ویروس خود را بروز نگاه داریم؟

09 آذر 1393 چرا باید سیستم و آنتی‌ویروس خود را بروز نگاه داریم؟

چرا باید سیستم و آنتی‌ویروس خود را بروز نگاه داریم؟

اگر پنجره‌ای گوشه مانیتور شما ظاهر شد و از شما خواست تا آنتی ویروس (یا حتی سیستم عامل) خود را بروز نمایید، چه میکنید؟ اگر از آن دسته از افرادی هستید که این پیغامها را نادیده میگیرند یا سعی میکنند این بروزرسانی را به تعویق بیاندازند، به شما توصیه میکنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

 

 چرا اغلب ما این پیغامها و اعلانات بروزرسانی را که گاهاً بسیار زیاد هم هستند نادیده میگیریم؟

پاسخها ساده اند:

 

- وقتی سیستم ما بخوبی کار میکند چرا به خودمان زحمت دهیم و نرم افزارها را بروزرسانی کنیم؟

- نکند این به روزرسانی مشمول باگ یا آسیب‌پذیری‌هایی باشد؟

- در حال حاضر وقتش را ندارم!

- اگر قرار بر افزودن قابلیت‌هاست، علاقه‌ای به استفاده از ابزارها و قابلیت‌های جدید ندارم!

- نه در مورد تهدیدات سایبری میدانم و نه به آنها اعتقاد دارم! (خطرناک‌ترین نگرش)

 

طی یک نظرسنجی و بررسی از سوی کسپرسکی، 13 درصد از شرکت‌کنندگان گفته بودند که بنظر ما تهدید سایبری وجود ندارد!

برخی از ما در منزل اقدام به بروزرسانی سیستم عامل مینماییم ولی در محل کار این اقدام را نادیده میگیریم و یا حتی بالعکس. این تخطی از قوانین امنیتی دلیلی جز تنبلی و یا عادت اشتباه ندارد. مهم است که بدانیم که بروزرسانی نرم‌افزارها به تغییراتی در ظاهر نرم افزار ختم نمیشود بلکه تمام آسیب‌پذیریهای شناخته شده و حیاتی را نیز برطرف مینماید.

برای مثال بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز از کرم استاکس‌نت (Stuxnet) رنج میبرند که از طریق یکی از آسیب‌پذیری‌های ویندوز که مایکروسافت 4 سال پیش اقدام به برطرف نمودن آن نمود، به سیستم نفوذ میکند. دلیل مؤفقیت این بدافزار خیلی ساده است و چیزی نیست جز بروز نبودن نرم افزاری سیستم ها و سرورهای آلوده و همچنین عدم برخورداری از یک آنتی ویروس یا ابزار امنیتی مناسب.

 در ابتدا باید دقت نمود که میبایست تمام پچ‌ها، بروزرسانی‌ها، سرویس پک ها و سایر موارد ارائه شده برای سیستم عامل دریافت و نصب گردد. دومین خط دفاعی در مورد سیستم شما بروزرسانی دیتابیس‌ ضدویروس شماست. این بروزرسانی‌ها برای دفاع و محافظت در مقابل ویروس‌ها، بدافزارها، و آسیب‌پذیری‌های شناخته شده کاملاً حیاتی میباشند.

بهرحال وقتی صحبت از تهدیداتی با عنوان Zero Day میشود (حمله ای که از طریق آخرین آسیب پذیریهای ناشناس نفوذ میکند)، تنها ضدویروس یا یک بسته امنیتی پیشرفته که دارای سیستم محافظت لحظه‌ای یا proactive defense میباشد میتواند از سیستم و اطلاعات شما در برابر این نوع تهدیدات محافظت نماید.

با نصب یا ارتقای نرم افزار کسپرسکی اینترنت سکیوریتی به نسخه 2015، این نرم افزار سال آینده بصورت خودکار به نسخه 2016 ارتقاء داده میشود. (بدون نیاز به تغییر لایسنس این نرم افزار)

کارشناسان شرکت کسپرسکی سخت در تلاشند تا آخرین تهدیدات را ضمن تحقیق و بررسی شناسایی نمایند و آخرین فناوری امنیتی را توسعه و ارائه دهند تا بتواند کاربران پلتفرم‌های گوناگون از سراسر دنیا را در برابر تهدیدات و برنامه های موجود محافظت نمایند. بروزرسانی ضدویروس‌ها که معمولاً هم زمان و ترافیک زیادی نیاز ندارد مزایای بسیاری را شامل میشود که برخی از آنها عبارتند از افزایش سطح ایمنی سیستم، بهبود قابل توجه عملکرد سیستم و بویژه ابزارهای امنیتی.

در نهایت شرکت کسپرسکی به کاربرانی که از نسخه 2015 از اینترنت سکیوریتی استفاده میکنند یا اقدام به ارتقاء نرم‌افزار به این نسخه مینمایند، این نوید را میدهد که دیگر نیازی نیست برای ارتقاء به نسخه بعدی به خودشان زحمت دهند چراکه این نسخه با آمدن نسخه 2016 بصورت خودکار ارتقا می‌یابد. 

محصولات مرتبط

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد