چطور اکانت وی‌کی را بدون از دست دادن اطلاعات‌مان پاک کنیم؟

06 مرداد 1398 چطور اکانت وی‌کی را بدون از دست دادن اطلاعات‌مان پاک کنیم؟

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ وی‌کی[1] (ف-کُنتاکته[2]) یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در روسیه به حساب می‌آید. گرچه این پلت‌فرم را خارج از روسیه کمتر کسی می‌شناسد؛ اما شاید از روی کنجکاوی برای خود اکانتی ساخته باشید یا شاید هم دوستانی روسی دارید که در این اپ با آن‌ها معاشرت می‌کنید. در این میان ممکن است همان چند تعداد دوست روسی‌تان شما را در فیسبوک یا شبکه‌های اجتماعی دیگر پیدا کرده و دیگر استفاده از وی‌کی برایتان بی‌معنا باشد. مدتی پیش مقاله‌ای در خصوص مراقبت از این اپ در مقابل هک و اسپم خدمتتان ارائه دادیم و اکنون قصد داریم به شما آموزش دهیم چطوربدون اینکه اطلاعات خود را از دست دهید بتوانید اکانت وی‌کی خود را پاک نمایید. پس با ما همراه شوید.

چطور اطلاعات را از وی‌کی دانلود کنیم

بیایید با ذخیره کردن هرچه داخل اکانت وی‌کی خود دارید شروع کنیم. این کار آنطور که نشان می‌دهد سخت نیست- اگر بسیار موقر و مؤدبانه خواهش کنید، VKontakte آرشیو اطلاعات ما را ارسال خواهد کرد. برای انجام این کار روی دکمه‌ی زیر پیجی که لینک شده است کلیک کنید.

درست است، نمی‌توانید حین اقامت موقت خود در وی‌کی توقع داشته باشید تک تک چیزهایی که در این مدت جمع‌کرده بودید برایتان ارسال شود. این شرکت اجازه‌ی دانلود موزیک و ویدیو نمی‌دهد؛ بنابراین از این جهت آرشیو به هیچ کارِ شما نخواهد آمد. اپ‌ها و افزونه‌های آنلاین بسیاری برای ارسال فایل‌های رسانه‌ای از وی‌کی وجود دارد اما به یاد داشته باشید که همه‌ی آن‌ها غیررسمی‌اند و این بدان معناست که شاید چندان هم مطمئن نبوده و یا شاید حتی آلوده باشند. بنابراین، ما استفاده از آن‌ها را به شما توصیه نمی‌کنیم.

ویدیوها و اهنگ‌های مورد علاقه‌تان را که کنار بگذاریم، می‌توانید چیزهای باارزش بسیاری را همچنان برای خود نگه دارید:

  • مکاتبات شخصی شما. تمام چت‌هایی که با کاربرها یا در گروه‌ها داشته‌اید به شما ارسال خواهد شد (شامل آن‌ها‌هایی که اخیراً حذف کرده بودید-البته یادتان باشد نباید بیش از شش ماه از ساخت آرشیو آن‌ها گذشته باشد).
  • پست‌های شما. دقیق‌تر بگوییم، متن پست‌های شما به همراه لینک‌هایی به عکس‌ها، ویدیوها و خود پست‌ها و همچنین ریماندری که می‌گوید زمانی بدان آدیو هم ضمیمه شده بوده است (اگر اصلاً آدیویی وجود داشته). به بیانی دیگر، فایل‌های رسانه‌ای در پست‌های شما وقتی پروفایلتان را پاک می‌کنید از بین می‌روند اما همچنان می‌توانید از لینک داخل آرشیو برای باز کردن پیام‌های کسانی که شما ریپُست کرده بودید استفاده نمایید.
  • لینک‌هایی به پست‌ها، نوت‌ها، عکس‌ها، ویدیوها و چیزهایی که لایک یا بوکمارک کردید. همه‌ی اینها حتی بعد از اینکه این شبکه اجتماعی را ترک کنید هم باز می‌توانند باز شوند؛ مگر آنکه خود نویسنده‌های این پست‌ها را پاک و یا آن‌ها را از جلوی چشم کاربران ثبت‌نام نکرده مخفی کرده باشند.
  • عکس‌های شما. صفحه‌ی HTML با هر چه آلبوم و عکس و تصویر ذخیره‌شده که در آن‌ها تگ شده بودید برایتان ارسال خواهد شد. درست است، عکس‌ها در این صفحه از سرورهای وی‌کی آپلود گشته و می‌توانند تنها در طول کار شما با این سرورها برایتان باز شوند. وقتی اکانت‌تان دی‌اکتیو می‌شود آن‌ها همچنان برای دست‌کم 210 روز دیگر آنجا می‌مانند؛ فرصت خوبیست تا شما تصمیم به بازیابی‌شان بگیرید. بعد از این بازه‌ی زمانی، پاک خواهند شد پس توصیه می‌کنیم میم‌های مورد علاقه‌ی خود را یکی پس از دیگری ذخیره کنید.
  • گیفت‌ها. تمام گیفت‌ها، کامنت‌ها و لینک‌های مربوطه به صفحات فرستنده برایتان ارسال خواهد شد.
  • اطلاعات پروفایل. اطلاعات کانتکت، عکس کاربری، فهرست علایق، جملات قصار مورد علاقه و سایر چیزهایی که از خودتان بروز داده‌اید در قالب یک صفحه‌ی  HTML ذخیره خواهند شد.
  • اطلاعاتی در خصوص وی‌کی (پرداختی‌ها، انتقال وجه، لاگین‌ها، بلوکه‌ها و غیره) و اینکه مکانیزم هدف‌دار این شبکه اجتماعی چطور شما را می‌بیند. به عنوان بک‌آپ شاید کمترین استفاده را برایتان داشته باشد اما می‌تواند به شما در ارزیابی مقیاس جمع‌آوری داده‌ها کمک کند.
  • فهرست دوستان، افراد یا گروه‌هایی که فالو می‌کنید. اگر چنین پروفایل‌هایی برای کاربرانی که ثبت‌نام نکردند بسته نباشد قادر خواهید بود حتی بعد از پاک کردن اکانت هم پست‌هایشان را بخوانید.

به یاد داشته باشید که ساخت این آرشیو می‌تواند چند روزی طول بکشد؛ بنابراین کار با یک دانلود و حذف تمام نمی‌شود. در عین حال، وقتی ادمین وی‌کی پیامی با لینکی به بک‌آپ برایتان می‌فرستد توصیه می‌کنیم آن را بلافاصله ذخیره کنید؛ آرشیو از حالا به مدت یک هفته برای دانلود موجود خواهد بود.

نحوه‌ی پاک کردن اکانت وی‌کی

حال که هر چیزی را که می‌خواستید پاک کردید، زمان آن رسیده دست به کار شوید؛ ترک کردن وی‌کی کار ساده‌ایست:

  • روی آیکون تصویر کاربر در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • به Settings بروید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا You can delete your profile here را پیدا کرده و بعد روی لینک کلیک کنید.
  • اگر خواستید می‌توانید دلیل ترک این پلت‌فرم را بدهید تا دوستانتان هم در جریان باشند. اگر هم نخواستید می‌توانید بی‌سر و صدا با این محفل خداحافظی کنید.
  • حال روی گزینه‌ی Delete Profile کلیک کنید. دیگر تمام شد!

داده‌های شما سریعاً هم از این شبکه‌ی اجتماعی ناپدید نمی‌شود. ابتدا این سرویس شما را به طور قانونی ملزم می‌دارد تا دست کم برای شش ماه اطلاعات را ذخیره کنید. دوم اینکه (همانطور که پیشتر گفتیم) شما 210 روز دارید تا نظر خود را تغییر دهید و دوباره به این پلت‌فرم ملحق شوید. اگر بعدها حس کردید دنیا بدون وی‌کی رنگ و بویی ندارد:

  • مثل سابق به اکانت خود لاگین شده (بله، هنوز هم وی‌کی شما را با آغوش باز می‌پذیرد)
  • روی گزینه‌ی Restore کلیک کنید.

علاوه بر این، اسم شما در فهرست اعضای گروه و دوست سایر کاربران پاپ‌آپ خواهد شد. همینطور کامنت‌ها و لایک‌های شما هم سر جایش خواهد بود. بنابراین اگر دوست داشتید برای همیشه ناپدید شوید، باید ابتدا همه‌چیز را به صورت دستی پاک کنید.

چطور بدون کامپیوتر، اکانت وی‌کی را پاک کنیم

می‌خواهید اکانت خود را حذف کنید اما به لپ‌تاپ یا دسکتاپ دسترسی ندارید؟ در این صورت متأسفانه اپ موبایل وی‌کی هیچ گزینه‌ای در اختیارتان قرار نمی‌دهد. برای ترک این پلت‌فرم اجتماعی با اسمارت‌فون باید با استفاده از مرورگر لاگین کنید. در نسخه‌ی موبایلی وبسایت، این روند شاید کمی متفاوت باشد:

  1. روی سه نوار پایین سمت راست صفجه بزنید.
  2. Settings را باز کنید- آیکون چرخ‌دنده در بالا سمت راست.
  3. Account را انتخاب کنید.
  4. پایین صفحه، لینک  You can delete your profile here را پیدا کرده و رویش بزنید.
  5. دلیل ترک خود را بیان کنید (باری دیگر می‌گوییم این بخش اختیاری است).
  6. گزینه‌ی Delete Profile را بزنید.

چطور صفحه‌ای را که بدان دسترسی نداریم پاک کنیم

همانطور که مستحضر هستید، خلاص شدن از پروفایل وی‌کی کار سختی نیست. اما اگر اکانت‌تان هک و یا رمزعبورش عوض شده باشد چه؟ یا بر فرض مثال اگر بخواهید صفحه‌ای را پاک کنید که خیلی وقت پیش ترک کرده بودید- تا حدی که دیگر آدرس ایمیل و شماره تلفن‌تان هم همخوانی نداشته باشد- چه؟

ابتدا سعی کنید به بخش ریستور دسترسی پیدا کنید:

  • در صفحه لاگین روی? Forgot your passwordکلیک کنید.
  • اگر شماره تلفن‌ یا آدرس ایمیل‌تان اکنون تغییر کرده روی این گزینه بزنید:

If you do not remember any details or can’t access your linked phone, try clicking here under the recovery form

  • لینک مربوط به صفحه‌ی مد نظر خود را تعیین کنید.

این پلت‌فرم اجتماعی از شما درخواست ارائه‌ی یک شماره تلفن معتبر و تأیید هویت خواهد کرد. برای انجام این کار باید شماره تلفنی را که به پیج لینک کردید (اگر با شماره تلفن فعلی‌تان فرق دارد) و یا یکی از رمزعبورهای قدیمی خود یادتان باشد (اگر هر دو را حفظ هستید که چه بهتر). اگر هم هیچ چیز یادتان نمی‌آید از شما خواسته می‌شود عکسی از خودتان روبروی بک‌دراپ اپ بگیرید و آن را آپلود کنید.

آخرین چاره این است که از اکانت دیگر خود (یا اکانت دوست خود) با تیم فنی تماس بگیرید. درست است، اگر در ساخت آواتارهای انیمیشن افراط می‌کردید و یا اسم‌های ساختگی زیادی داشتید شاید دیگر برایتان کاری از دست تیم فنی هم ساخته نباشد. اما اگر پروفایلی که می‌خواهید پک کنید نام و عکس واقعی شما را دارد:

  • به اکانت جدید خود (یا اکانت دوست‌تان) وارد شده، روی آیکون آواتار در بالا سمت راست صفحه کلیک کرده و در منوی دراپ‌داون گزینه‌ی Help را انتخاب کنید.
  • در فهرست  FAQ که در نتیجه می‌آید، پاسخ را به سوال How do I delete my profile without having access to? بسط داده و روی دکمه‌ی Block profile زیرِ آن بزنید. از شما خواسته خواهد شد تا مشکل را بازگو کنید، لینکی به پیج دهید و دو عکس را ضمیمه کنید.
  • اطلاعات لازم را مشخص کرده، تصاویر را آپلود کرده و در خواست خود را ارسال کنید.
  • منتظر پاسخ از سمت تیم فنی باشید و دستورالعمل‌های آن را دنبال کنید.

 

[1] VK

[2] VKontakte

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,080,750 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    25,515,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    70,868,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    20,047,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    28,748,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    30,753,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد