12راهکار امنیتی سال 2014(قسمت اول)

16 بهمن 1392 12راهکار امنیتی سال 2014(قسمت اول)

12 راهکار برای محافظت از رایانه خود در برابر هکر ها در سال جدید! (قسمت اول)

هرکسی در ابتدای هر سال جدید تصمیماتی برای بدن و زندگی خود می گیرد از جمله شادبودن ؛ سیگار نکشیدن؛ کم کردن وزن و... همینطور برای اطلاعات خود در لپ تاپ یا موبایل خود نیز بایستی تصمیماتی بگیرید . شما ممکن است دستگاهی سالم تر داشته باشید هنگامی که آن را در برابر نابهنجاری های دنیای دیجیتال مانند هرزنامه ها و مال ور ها - که می توانند سیستم شما را هک نمایند- دور نگهدارید. در اینجا راهکارهایی مخصوص سال جدید برای افزایش امنیت سیستم خود مشاهده خواهید نمود.

برای موبایل خود رمز ورود بگذارید :

گوشی های هوشمند و تبلت ها همان رایانه های کوچک می باشند و اگر گم شوند و به سرقت روند دیگران ممکن است به ایمیل و شبکه های اجتماعی شما نفوذ کنند و در میان گوشی شما مشغول گشت و گذار شوند البته شما می توانید با قفل صفحه اول گوشی خود از این اتفاق تا حدی جلوگیری نمایید . برای تنظیم این امکان بایستی به قسمت تنظیمات گوشی خود رفته و یک رمز عبور برای گوشی خود اختصاص دهید البته رمز عبور آنچنان امن و مطمئن نمی باشند ولی برای پله اول مناسب هستند.

یک اپلیکیشن ضد دزد برای موبایل خود نصب نمایید! :

اگر گوشی همراه شما ؛ آی پد و یا تبلت شما به سرقت رفته شود احتمال آنکه آن را دوباره پیدا کنید و بیابید بسیار پایین می باشد ولی اگر یک نرم افزار ضد سرقت برای گوشی خود نصب کرده باشید می توانید این احتمال را افزایش دهید. شما به توسط این نرم افزار امکان رهیابی گوشی خود از طریق دستگاه های دیگر را دارید.

برای لپ تاپ خود نیز کارهای بالا را انجام دهید! :

شما همانند گوشی و تبلت خود همانطور که در بالا آمد می توانید یک نرم افزار ضد سرقت بر روی لپ تاپ خود نصب نمایید تا در هنگام به سرقت رفتن لپ تاپ بتوانید آن را ردیابی نمایید . آن نرم افزار این کار را از طریق آی پی آدرس شما هنگام اتصال سارق به یک وای فای انجام خواهد داد و مکان آی پی آدرس پیدا شده را پیدا خواهد کرد و همانند لپ تاپ می تواند سارق را نیز دستگیر نماید!

همواره آنتی ویروس رایانه خود را کنترل نمایید :

شما بایستی همواره آنتی ویروس رایانه خود را چک نمایید اگر چه تمامی کامپیوتر ها دارای آنتی ویروس هستند ولی باید آن ها را مدام به روز کرد چون تنها وجود آنتی ویروس کفایت نمی کند بلکه به روز کردن آن باعث می شود تا رایانه را از تمامی عوامل آسیب پذیر محافظت نماید . البته به روز رسانی آنتی ویروس باعث می شود که برنامه هایی چون Adobe Reader , Flash , Java که بسیار آسیب پذیر می باشند در مقابل حملات نفوذی هکر ها از همه طریق ایمن گردند که البته آنتی ویروس کسپرسکی - Kaspersky عملکرد قدرتمندی در زمینه محافظت از این برنامه ها از خود به نمایش گذاشته است.

رایانه خود را رمزگذاری نمایید :

رمز گذاری رایانه باعث می شود که حداقل مبتدیان نتوانند با دوباره راه اندازی رایانه شما به اطلاعات شخصی و محرمانه شما دست پیدا کنند ! البته سارقان حرفه ای با جداسازی هارد درایو شما و اتصال آن به رایانه ای دیگر می توانند به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند یا آنها می توانند با استفاده از یک سی دی مخصوص رمز ورود رایانه شما را دستکاری و یا حذف نمایند و در نهایت می توانند به اطلاعات شما با این کار دست پیدا کنند البته شما می توانید با نرم افزار های مخصوص بر روی هارد دیسک خود نیز رمز بگذارید تا در صورت ربوده شدن رایانه شما اطلاعات شما محفوظ بماند!

فلش دیسک های خود را رمزگذازی نمایید :

فلش مموری و هارد دیسک های اکسترنال از جمله اجسامی هستند که به راحتی به سرقت می روند و هرکسی که آن را پیدا کند می تواند با اتصال آنان به دستگاه خود به تمامی اطلاعات آن دست پیدا کنند. حال اگر شما میخواهید که اطلاعاتی را توسط آنها ذخیره و یا جابجا نمایید حتما بایستی بر روی آن دستگاه ها رمز عبور قرار دهید تا دسترسی به آن حافظه ها به سختی انجام پذیرد.

راهکار های بعد در قسمت بعدی ترجمه ی این مقاله ارائه خواهد شد.

ترجمه همراه با تلخیص و تصرف : http://features.techworld.com/security/3418980/12-personal-security-resolutions-for-2013/
 

محصولات مرتبط

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد