درخشش کسپرسکی در تست های مقایسه آنتی ویروس 2014

28 بهمن 1393 درخشش کسپرسکی در تست های مقایسه آنتی ویروس 2014

طی بررسی های گوناگون که طی سالهای گذشته از سوی مراکز گوناگون مقایسه و ارزیابی آنتی ویروس، محصولات مختلف شرکت کسپرسکی مؤفق به کسب رتبه‌ها و جوایز گوناگونی شدند در ادامه ضمن مرور نتایج این آزمایش‌ها، محصولات برتر کسپرسکی را نیز با توجه به همین نتایج، و مزایا و برتری های آنها بررسی خواهیم نمود.

 

کسپرسکی اینترنت سکیوریتی (Kaspersky Internet Security)

سال گذشته، کسپرسکی اینترنت سکیوریتی توسط مراکز گوناگون ارزیابی و مقایسه آنتی ویروس (از جمله AV-Comparatives، Dennis Technology Labs، AV-Test، MRG Effitas، PCSL و Virus Bulletin) مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آنها نیز بار دیگر به محبوبیت این بسته کامل امنیتی افزود. لازم به ذکر است این بسته امنیتی یک محصول خانگی است ولی از آنجایی که از همان موتور ضد بدافزار محصولات اداری و شرکتی کسپرسکی (از جمله Kaspersky Small Office Security و Kaspersky Endpoint Security) استفاده میکند از همان سطح محافظت قدرتمند برخوردار است.

 

در سه ماهه ی آخر سال 2014، AV-Comparatives، نتیجه بررسی بلند مدت از آنتی ویروس های گوناگون را منتشر نمود (Whole Product Dynamic Real-World Protection Test). در این بررسی تقریباً تمام محصولات طی یک بازه زمانی نسبتاً بلند و با توجه به عملکرد آنها نسبت به آخرین بدافزارهای شناسایی شده ارزیابی می‌شوند. از طرفی همانطور که از عنوان آن بر می آید، علاوه بر اینکه اینگونه بررسی ها، به ارزیابی و مقایسه آنتی ویروس ها در یک بازه زمانی میپردازند، عملکردشان را نسبت به طیف وسیعی که تقریباً تمامی بدافزارهای جدید را شامل میشود (تقریباً 325 هزار گونه جدید هر روز شناسایی میشود)، لذا از این حیث از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه طی یک بازه زمانی ممکن است شاهد تغییرات زیادی در گونه های شناسایی شده باشیم.

 

و اما نتایج این بررسی! در این بررسی کسپرسکی اینترنت سکیوریتی مؤفق به کسب رتبه در گروه های «تست شناسایی فایلها» (سپتامبر 2014)، «تست عملکرد» (اکتبر 2014)، و تست هشت ماهه‌ی حذف بدافزار (که عملکرد محصولات را در مقابل رایانه های آلوده شده بررسی میکرد) شد و چهار گواهینامه Advanced+ از مرکز AV-Comparatives کسب نمود.

AV-Comparatives همچنین کسپرسکی اینترنت سکیوریتی را از نظر شناسایی صفحات فیشینگ بررسی نمود که در نتیجه این بررسی کسپرسکی اینترنت سکیوریتی از بین 14 محصول مدعی در این حوزه یکی از دو محصولی بود که توانستند بهترین نتیجه را (شناسایی بالغ بر 90 درصد) کسب کنند. بدین ترتیب کسپرسکی اینترنت سکیوریتی توانست بار دیگر جایگاه خود را در میان بهترین محصولات آنتی ویروس خانگی حفظ نماید.

پاییز سال گذشته این محصول طی بررسی های AV-Test در پلتفرم‌های اندروید و ویندوز مؤفق به کسب رتبه از این شرکت شد، ضمن اینکه نسخه ویندوزی کسپرسکی اینترنت سکیوریتی حداکثر امتیاز ممکن را در نتیجه بررسی ها گرفت. مرکز ارزیابی MRG Effitas نیز در سه‌ماهه‌ی دوم و سوم سال 2014، گواهی محصولات برتر یا Level One را به کسپرسکی اینترنت سکیوریتی اهدا نمود و محصول دیگری مؤفق به کسب این گواهی از این مرکز نشده بود.

مرکز ارزیابی آنتی ویروس Dennis Labs نیز در سه ماهه‌ی آخر سال گواهی AAA را به کسپرسکی اینترنت سکیوریتی و دو محصول دیگر از شرکت کسپرسکي اهدا نمود.

آزمایشگاه و مرکز ارزیابی امنیتی PC Security Labs نیز در ماه نوامبر به بررسی ضدویروس‌ها و محصولات امنیتی پلتفرم اندروید پرداخت که طی این بررسی ها محصول کسپرسکی اینترنت سکیوریتی اندروید ضمن شناسایی 99.75 درصد از بدافزارها بهترین رتبه را در این خصوص کسب نمود و گواهی 5 ستاره بهترین محصول را دریافت کرد.

 

محصول امنیت ادارات کوچک کسپرسکی (Kaspersky Small Office Security)

این محصول با توجه به بهینه سازی‌های مربوطه برای استفاده در شبکه ها و ادارات کوچک بسیار مناسب بوده و توجه بسیاری از این دسته از مشتریان را به خود جلب می‌نماید.

با کمال تأسف، مرکز ارزیابی آنتی ویروس AV-Comparatives، بررسی مختصری را در خصوص محصولات امنیتی ادارات کوچک ارائه داده است. معیارهای شاخص در بررسی این دسته از محصولات سطح محافظت محصولات و همچنین سادگی کنسول مدیریتی آن برای مدیران شبکه‌ها بوده است. این بررسی ضمن تأیید امکانات برتر این بسته امنیتی، به تحسین کنسول مدیریتی این بسته پرداخت که میتواند مزیت مورد توجهی برای شبکه‌های ادارات کوچک باشد، چرا که مسئولین شبکه این ادارات خیلی ساده میتوانند با کنسول این محصول کار کنند و اصلاً نیاز نیست به ساعت ها مطالعه و بررسی تنظیمات و نحوه کار با این محصول امنیتی بپردازند.

مرکز Dennis Technology Labs نیز در سال 2014، گواهی برتری AAA به این محصول کسپرسکی اهدا نمود.

امنیت ادارات کوچک کسپرسکی همچنین مؤفق به کسب گواهی برتری VB100 از مرکز ارزیابی Virus Bulletin شد. این بررسی محصولات را در پلتفرم‌های ویندوز 8.1 (اولین آزمایش) و ویندوز سرور 2008 R2 SP1 (دومین آزمایش) مورد ارزیابی قرار داد که در هر دوی این آزمایش‌ها محصول امنیت ادارات کوچک کسپرسکی (KSOS) مورد ارزیابی قرار گرفت و بهترین گواهی مرکز ارزیابی Virus Bulletin یعنی VB100 را کسب نمود.

 

محصولات شرکتی کسپرسکی (Kaspersky Endpoint Security for Business نسخه 10)

این محصول شرکتی در بخش محصولات امنیتی شرکتی و سازمانی مراکز امنیتی مختلفی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. بهرحال در بررسی‌های اخیر مرکز ارزیابی آنتی ویروس AV-Test، این مرکز ضمن بررسی این محصولات گواهی برتری Approved Corporate Endpoint Protection را به این محصول اهدا نمود. از جمله جوایز و افتحارات دیگر شرکت کسپرسکي میتوان به دریافت گواهی AAA از مرکز ارزیابی Dennis Technology Lab برای محصولات شرکتی کسپرسکی اشاره نمود.

مرکز ارزیابی Virus Bulletin نیز با اهدای یک گواهی VB100 دیگر که گواهی درجه یک این مرکز بشمار می‌رود. نکته قابل توجه در این خصوص این است که در حالی که AV-Test بررسی های خود را روی ویندوز 7 انجام داده بود، Virus Bulletin به بررسی و مقایسه محصولات آنتی ویروس روی سیستم عامل‌های ویندوز 8.1 و ویندوز سرور 2008 R2 SP1 پرداخت که همین حاکی از عملکرد و سازگاری عالی این محصول در سیستم‌عامل‌های مختلف است.

 

توضیحی در خصوص تست های بررسی و مقایسه آنتی ویروس

دیدن عنوان آنتی ویروس یک شرکت در صدر جدول برترین آنتی ویروس ها یا در جداول مقایسه عملکرد آنها در حوزه های مختلف امنیتی که توسط مراکز و سازمان های ارزیابی و مقایسه آنتی ویروس منتشر میگردد اتفاق خیلی خوبی است. ولی نباید فراموش کرد که هر کدام از تست ها و یا هرکدام از سازمان ها معیار خاص خود را دارد و هیچگاه نمیتوان یک آنتی ویروس را با توجه به نتیجه یکی از این آزمایش ها ارزیابی نمود. آنچه مهم است مجموع این بررسی ها و آزمایش هاست یعنی میبایست با جمع بندی بررسی ها و تحقیقات گوناگون در این زمینه برتری یک محصول را برآورد نمود.

خود همین نتایج میبایست با یکدیگر مقایسه شوند تا تصویر روشنی از برتری این محصولات بر اساس تمامی معیارهای یک آنتی ویروس یا محصول امنیتی به ما بدهند. شرکت امنیتی کسپرسکی توانسته بصورت منظم و از سازمانها یا مراکز گوناگون رتبه ها، جوایز و گواهی های مختلفی را طی سالهای اخیر دریافت نماید که از این صفحه نیز قابل مشاهده است که تعداد و تنوع این جوایز و امتیازات را میتوان بمنزله ی مهر تأییدی بر کیفیت بالا، عملکرد برتر و همچنین مورد اعتماد بودن محصولات این شرکت به حساب آورد.

 

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز میشناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

محصولات مرتبط

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد