Kaspersky : سه چهارم ایمیل های دنیا هرزنامه هستند

08 بهمن 1392 Kaspersky : سه چهارم ایمیل های دنیا هرزنامه هستند

براساس جدیدترین آمار منتشر شده، حدود سه چهارم ایمیل هایی که در ماه میلادی گذشته در دنیا ارسال شده، هرزنامه (Spam) بوده اند.

 

گزارش شرکت Kaspersky نشان می دهد که تعداد هرزنامه ها در ماه گذشته ۰/۸ درصد افزایش داشته و بالغ بر ۷۳/۳ درصد از کل ایمیل های جهان را شامل می شود. پیش بینی می شود که به دلیل تعطیلات سال نو میلادی، میزان هرزنامه ها در ماه جاری کاهش یافته باشد.

بزرگترین ارسال کنندگان هرزنامه در جهان، به ترتیب، کشورهای چین، آمریکا و کره جنوبی هستند. کشور چین با ۲۳/۱ درصد از کل هرزنامه های دنیا، کشور آمریکا با ۱۹ درصد و کره جنوبی با ۱۳/۹ درصد، سه رتبه اول را در فهرست بزرگترین ارسال کنندگان هرزنامه، به خود اختصاص داده اند.

جالب است که علیرغم داشتن جایگاه سوم، کشور کره جنوبی مسئول بیش از نیمی از هرزنامه های ارسال شده به کاربران قاره اروپا می باشد. در حالیکه، فقط ۷/۴ درصد هرزنامه های ارسالی از کشور آمریکا، کاربران اروپایی را هدف قرار داده اند.

در بین هرزنامه های ارسال شده در یک ماه گذشته، یک هرزنامه که در ظاهر از طرف شرکت Samsung می باشد، بیشترین تعداد دفعات ارسال را به خود اختصاص داده است. در این هرزنامه که در ظاهر از سوی یکی از مدیران ارشد شرکت Samsung نوشته شده، به عرضه و فروش فوری تعدادی از محصولات این شرکت اشاره شده که با تخفیف ویژه به دریافت کننده هرزنامه، پیشنهاد می شود. این هرزنامه دارای یک فایل پیوست از نوع ZIP است که در ظاهر، حاوی فهرست قیمت محصولات پیشنهادی است. ولی در واقعیت، فایل حاوی گونه ای از بدافزار مشهور Zeus یا Zbot است. بدافزارهای خانواده Zeus یا Zbot برای سرقت اطلاعات شخصی و بانکی کاربران مورد استفاده قرار می گیرند.

محصولات مرتبط

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد