سیستم های تبلیغات اینترنتی چگونه عمل می کنند؟ (بخش 2)

03 آبان 1395 سیستم های تبلیغات اینترنتی چگونه عمل می کنند؟ (بخش 2)

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛مطلب قبل ما را که راجع به تبلیغات آنلاین بود را به خاطر دارید؟ در آن مقاله ما تعریفی در مورد کسانی که گرفتار تبلیغات می شوند را به شما ارائه دادیم و البته شرح مختصری از مدل های مختلف پرداخت توسط تبلیغ کنندگان داشتیم، اما حالا اجازه دهید تمرکز خود را بر روی قواعد تبلیغات بگذاریم، اینکه انواع تبلیغات چگونه است و دقیقا چگونه عمل می کنند.

در سرآغاز اینترنت، تبلیغات بنر رواج داشت و البته این آگهی های بسیار ساده ، با اجزای ثابت، مانند عکس های JPEG یا انیمیشن های GIF بودند. هیچ آژانسی در آن زمان به منظور کنترل آن ها وجود نداشت. تبلیغات به طور کاملا مستقیم و بی واسطه با ناشران ارتباط داشتند. روابط با تبادل بنر در وب سایت های یکدیگر تعریف می شد.

سایز بنرها عموما استاندارد بود و البته قابل تغییر بود، تبلیغ کنندگان می توانستند چندین بنر را با توجه به فهرست موجودی تبلیغات طراحی کنند. سه سایز بنر که بیشترین استفاده را داشتند در سایز مستطیلی متوسط (300×250 پیکسل)،  Leaderboard(728×90 ) و Skyscraper عریض در سایز (160×600) در موقعیت های مختلف در صفحه، بالا و پایین و قسمت ستون ها قرار می گرفتند.

جای تعجب ندارد که مشاهده می کنیم هنوز هم این سایز های استاندارد بیشترین استفاده را دارند. هرچند برای این استانداردها ، قوانین و دستورالعمل هایی مانند حداقل و حداکثر وزن تبلیغ، حداکثر گسترش تبلیغات هنگامی که یک کاربر با اشاره گر موس بر روی آن آگهی کلیک می کند (هاور) ، حداکثر طول انیمیشن و غیره به آن اضافه شده است. تمام این دستورالعمل ها از سوی دفتر تبلیغات تعاملی (IAB) اداره می شود، این دفتر بزرگترین سازمان تبلیغات و نشان دهنده ی صدها شرکت تبلیغاتی و ارائه استاندارد برای واحد آگهی است.

بزرگ، کوچک، رنگی، متحرک انواع این بنرهای تبلیغاتی همه به کار می روند، اما مهمترین قسمت و هدف آن است که چگونه مشتری را به خود جذب کند!

تبلیغات تهاجمی

شما احتمالا باید با تبلیغات تهاجمی مانند پاپ آپ و پاپ آندر که باعث آزردگی خاطر اکثریت می شوند، آشنا شده باشید. بسیاری از تبلیغ کننده ها با علم بر اینکه می دانند کاربران از این نوع تبلیغ بیزارند اما همچنان از این نوع تبلیغ استفاده می کنند زیراکه تجربه های آنان نشان می دهد این گونه تبلیغ باعث مختل شدن صفحات می شود و باعث می شود به طور کاملا ناخواسته صفحه توسط کاربر باز شود.

به لطف مسدود کننده های پاپ آپ و توسعه و امکانات بروزرها، خوشبختانه، پاپ آپ ها و پاپ آندرها به راحتی مسدود می شوند. بنابراین تبلیغ کننده ها از مزیت حرکتی HTML به منظور توسعه تبلیغات هاور بهره می برند. این نوع تبلیغات تا حدودی سخت تر مسدود می شود. برای انجام این کار نیاز به سیستم ضدبنر بزرگ و هوشمند است ( مانند نسخه جدید و کامل شده ی اینترنت سکیوریتی کسپرسکی و توتال سکیوریتی 2017 که به زودی قابل دسترس می شود).

نوع دیگری از تبلیغات تهاجمی رسانه های توانگری هستند که در ویدئوها مشاهده می شود. به احتمال زیاد گوگل اولین کمپانی بود که به رسانه های توانگر در فیلم ها یوتیوب خدمت کرد. اما امروزه بسیاری از پلت فرم های ویدئویی کاربران را برای تماشای تبلیغات ویدویی (در قالب آگهی های کوچک پاپ آپ) مجبور می کنند.

شاید رنج آورترین راه برای ارائه ی تبلیغات این باشد که کاربران را به زور به مشاهده ی ویدئو های تبلیغاتی کوتاه (معمولا بین 15 تا 30 ثانیه) قبل از دیدن محتوای ویدئوی مورد نظر، بنشانند. این مدل از تبلیغات به سختی مسدود می شوند. البته در بعضی موارد خاص امکان مسدود کردن وجود دارد ( هنگامی که این اتفاق برای شما رخ می دهد، پیشنهاد می کنیم که این تبلیغ را به عنوان یک منبع درآمد حیاتی برای ناشر آن در نظر بگیرید که قادر نیست به طور مستقیم شما را برای مشاهده یا خواندن اینگونه محتوا راضی کند).

تبلیغات طبیعی

تبلیغات طبیعی به صورت لحظه ای عمل می کنند و دقیقا قطب مخالف تبلیغات تهاجمی قرار دارند.. یک اصل حقیقی برای تبلیغات باید به گونه ای باشد که ذهن کاربر را منحرف نکند و تجربه وب گردی را برای کاربر تلخ نکند.

اکثر کاربران تصورات مثبتی از تبلیغات طبیعی دارند و آن را به طور قابل توجهی بیشتر از دیگر تبلیغات آنلاین قبول دارند. به همین خاطر است که بسیاری از رسانه های خبری آنلاین و بلاگ ها به تبلیغات طبیعی می پردازند و پست های تبلیغاتی خود را در میان مقالات خود در زیر صفحه منتشر می کنند.

بازاریابی اجتماعی و buzzing

تبلیغ کننده ها عموما اهدافی بلند مدت دارند و افراد را با تبلیغات مرتبط مورد هدف قرار می دهند. اما حالا شبکه های اجتماعی به بهترین مکان برای آنها تبدیل شده است. ترفند آن ها به گونه ای است که پست های جالب و ویدئوهای مربوط یک برند یا یک تولید کننده را منتشر می کنند. آن ها مخاطبانی که بر روی دکمه های لایک و اشتراک گذاری برای دوستان کلیک کرده اند را تشویق می کنند. تنها در چند ساعت مکن است آن پست گردش زیادی بیابد و به میلیون ها نفر برسد. این نوع بازاریابی به بازاریابی buzz معروف است، بنظر می رسد که افراد از این نوع تبلیغات لذت می برند، به همین دلیل است که بازاریابی اجتماعی بیشتر و بیشتر در حال رشد است.

تبلیغ کننده ها چگونه ناشران را ملاقات می کنند؟

عرصه تبلیغات به قدری بزرگ و پیچیده است که تماس مستقیم بین ناشر و تبلیغ کننده خیلی مساعد نیست، به همین خاطر تبادل تبلیغات رایج تر است. تبادل تبلیغات یک پلت فرمی است که در آن تبلیغ کننده ها، محصول و ناشرها را ملاقات می کنند. به طور مختصر بخواهیم بیان کنیم، ناشران فهرست موجودی تبلیغات خود را در دسترس قرار می دهند و خرید تبلیغات با استفاده از یک پلت فرم تقاضا می شود. تبلیغ کننده ها می توانند فضاهای آگهی ها را در بسیاری از سایت ها به یکباره بخرند. تاثیر هر آگهی بر روی کاربران می تواند با توجه به معیارهایی مثل صفحاتی که قبلا بازدید شده، نوع دستگاه، موقعیت جغرافیایی و غیره متفاوت باشد.

مناقصه real-time

در مناقصه real-time ، روند خرید تبلیغات بسیار سریع اتفاق می افتد، اساسا همانطور که اسم آن هم نشان می دهد، همه چیز در زمان واقعی خود اتفاق می افتد. هنگامی که یک کاربر صفحه را لود می کند، یک سرور قدرتمند بخشی را که کاربر به آن تعلق دارد را برای او مشخص می کند و فورا قیمت آن آگهی را محاسبه می کند. در همان زمان، تبلیغ کننده ها به دنبال نمایش یک آگهی در آن بخش با استفاده از الگوریتم های خاص می گردند. برنده ی مناقصه آگهی در عرض چند ثانیه قرار داده می شود. این راه یک مکانیسم موثر است، منافع به حداکثر خواهند رسید و زمان و هزینه به حداقل مقدار خود.

در مطلب بعد ما در مورد ابزارهای بازاریابی که برای تنظیم بخش مورد استفاده قرار می گیرند، ردیابی کاربران و تبلیغات هدفمند و البته دوباره بازاریابی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,080,750 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    25,515,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    70,868,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    20,047,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    28,748,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    30,753,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد