کسپرسکی: آغاز یک زندگی دیجیتالیِ جدید

06 شهریور 1401 کسپرسکی: آغاز یک زندگی دیجیتالیِ جدید

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ خبر خوبی برایتان داریم: خط تولیدمان برای کاربران خانگی در حال دریافت بزرگترین آپدیت در این چند سال است. بگذارید از تغییری که در راه است و اینکه این تغییر چطور قرار است زندگی دیجیتال شما را ساده‌تر، راحت‌تر و امن‌تر بکند صحبت کنیم. با ما همراه بمانید.

اولین چیزی که کاربران محصولات‌مان احتمالاً متوجه‌ آن شوند، نامگذاری است. ما ساختار نامگذاری جدید و ساده‌ای برای خط تولید مصرفی خود اتخاذ کردیم که سطح برند را بالا برده و اکنون پایه‌گذاری‌اش روی نام "کسپرسکی" است. اما این تازه اول داستان است. خبر بزرگ واقعی این است که ما به طور گسترده‌ای کارایی خط تولید جدیدمان را برای کاربران خانگی توسعه داده‌ایم و از آن مهمتر اینکه دوباره از ابتدا رابط کاربری را طراحی نمودیم. این رابط اکنون کاربرد بسیار ساده‌تری دار و مدرن‌تر نیز شده است. و در آخر به جای کدهای لایسنس معمول، در حال سوئیچ کردن به سیستم عضویت با تعرفه‌های مختلف هستیم.

نبوغ در سادگی است

همانطور که پیشتر گفتیم، محافظت ما از کاربران خانگی اکنون بر اساس نام تجاری "کسپرسکی" است. اینترنت سکیوریتی و سکیوریتی کلود را حذف شده‌اند تا بدین‌ترتیب کاربران دیگر آن‌ها را با هم اشتباه نگیرند. علاوه بر این، اگر از یکی از مشتریان ما بپرسید از کدام نرم‌افزار آنتی‌ویروس استفاده می‌کنند معمولاً چه جواب می‌دهند؟ می‌گویند "کسپرسکی". پس ما هم اسم محصول‌مان را همین می‌گذاریم- به طرز زیبایی ساده است!

نیازی به گفتن نیست که خط تولید جدید کسپرسکی گامی فراتر از نرم‌افزار آنتی‌ویروس گذاشته است- در حقیقت این یک پلت‌فرم امنیتیِ جامع برای زندگی دیجیتال شما است؛ چیزی مانند فرمول 1: راننده نمی‌تواند تنهایی مسابقه را ببرد. او به تیمش برای پشتیبانی نیاز دارد اما تیم هم دقیقاً به راننده برای پیروزی نیاز دارد. ما اکنون برای توزیع راهکار خود از یک مدل عضویت استفاده می‌کنیم که دارد به استاندارد صنعتی تبدیل می‌شود. کسپرسکی چهار پلت‌فرم اصلی را عبارتند از ویندوز، مک‌اواس، اندروید و آی‌اواس پشتیبانی می‌دهد. بله درست است، شما نمی‌توانید همیشه امنیت بسیار زیادی را در اختیار داشته باشید- حتی اگر دستگاه آیفون داشته باشید! کاربران خانگی اکنون به سه تعرفه دسترسی دارند: Kaspersky Standard، Kaspersky Plus و Kaspersky Premium. بنابراین آزاد هستید هر تعرفه‌ای را که با قیمتی خوب به شما محافظت کافی، کارایی لازمه و خدماتی که نیاز دارید انتخاب کنید. افزون بر این، تعرفه‌های مذکور نه تنها از دستگاه شما بلکه از کل زندگی دیجیتالی‌تان محافظت خواهند کرد.

همه‌چیز سر جای خودش است

حال زمانش رسیده به مهمترین بخش بپردازیم: قابلیت‌ها و سرویس‌های جدید. ما آن‌ها را به چهار گروه دسته‌بندی کردیم: امنیت، عملکرد، حریم خصوصی و هویت هر دسته‌بندی در رابط، تب مخصوص به خود را دارد پس خیلی سخت می‌شود کاربری در مورد آن‌ها دچار سردرگمی بشود. تعداد ابزارهای کارا در هر دسته‌بندی به تعرفه‌ای که انتخاب کردید بستگی دارد. وقتی به سطحی بالاتر سوئیچ می‌کنید سطح بعدی را آنلاک کرده و یک سری قابلیت‌های اضافی دریافت خواهید کرد. با  Kaspersky Standard شما قابلیت‌های امنیت و عملکرد و نیز قابلیت‌های پایه حریم خصوصی را دریافت می‌کنید. با سوئیچ به Kaspersky Plus بقیه قابلیت‌ها روی تب حریم خصوصی و نیز عضویت نامحدود وی‌پی‌ان برایتان آنلاک می‌شود. Kaspersky Premium نیز شامل کلیه‌ی کارایی‌ها و ویژگی‌ها می‌شود از جمله تب هویت.

امنیت: بدون آن خانه را ترک نکنید

بگذارید با سنگ بنای عملکرد کلی شما را آشنا کنیم: امنیت: اینجا جایی است که همه ابزارهای ما را که امتحان خود را پس داده‌اند (و اغلب بهترین در صنعت بودند) مانند آنتی‌ویروس، فایروال، ضد فیشینگ، وب آنتی‌ویروس، محافظت در برابر روت‌کیت‌ها و باج‌افزارها و نیز تحلیل و پیشگیری آسیب‌پذیری را پیدا خواهید کرد. تغییر بزرگ در این بخش این است که کل این بسته در بخش زیرساختاری ارتقا داده شده است. شاید کاربر متوجه تغییر نشود اما محافظت اکنون قابل‌اطمینان‌تر شده است خصوصاً وقتی صحبت از تهدیدهای جدید و پیشرفته به میان می‌آید. نمونه‌اش نتایج عالی‌ای که در بخش محافظت علیه باج‌افزارها دریافت کردیم.

ما محبوب‌ترین و الزامی‌ترین قابلیت‌ها را به نمایه اصلی برده‌ایم تا دسترسی راحت‌تر شود. برای مثال شما اکنون براحتی می‌توانید مسیر ریستور کردن سیستم خود را پیدا کنید؛ حتی اگر سیستم‌تان پیش از نصب کسپرسکی آلوده شده باشد.

عملکرد: کمی تمیزکاری

دسته‌بندی بعدی: عملکرد. در این بخش نیز کلی قابلیت جدید وجود دارد. این قابلیت‌ها به شما در بالا بردن سرعت دستگاه، خالی کردن فضای دیسک، تمیز کردن اپ‌ها و غیره کمک می‌کند. اگر می‌خواهید خانه دیجیتالی‌تان تمیز و خالی ماند قطعاً به این ابزارها نیاز پیدا خواهید کرد. بگذارید مثالی ملموس بزنیم تا مطلب بهتر جا بیافتد: این بخش به تیمی از ربات‌های خانگی می‌ماند که هر یک تخصص خاصی دارد. شما می‌توانید با بیرون انداختن اضافات که فقط سیستم شما را کند کرده است استارت آپ ویندوزو رجیستری خود را بهینه‌سازی کنید. یا می‌توانید فایل‌های تکراری را که فقط فضای ارزشمند دیسک شما را گرفته است پیدا نمایید.


همچنین ابزارهای بک‌آپ و سیستمی را خواهید یافت که اگر HDD یا SDD شما داشت کند می‌شد به شما هشدار می‌دهند. این قابلیت‌ها حرف از ذخیره عکس‌های باارزش و سایر آیتم‌های دیجیتالی غیرقابل‌تعویض که می‌شود بسیار کارامد هستند. «حالت گیم» ویژه ما همه پروسه‌ها و نویتیفیکیشن‌های غیرمهم را وقتی کامپیوترتان در حال اجرای گیمی در حالت تمام صفحه است بلاک می‌کند. پس نیازی نیست نگران FPS باشید یا اینکه مبادا در طول بازی حواستان به چیز دیگری پرت شود. به طور مشابهی، Do Not Disturb mode نیز وقتی مشغول انجام کاری هستید که نیازمند تمرکز بالایی است (مانند ویدیو کال، یا کار روی برنامه‌ای اداری) روشن می‌شود.

حریم خصوصی: اینجا جای جاسوس‌ها نیست!

محصول ما به طریق دیگری نیز زندگی شما را آسانتر کرده است: محافظت از حریم خصوصی‌تان. علاوه بر این هر قدر بیشتر از دستگاه‌ها و اپ‌ها استفاده کنید بیشتراحتمال نشت داده وجود خواهد داشت. برای اینکه مطمئن شوید کسی به پنجره جهان دیجیتال‌تان سرک نمی‌کشد باید پرده‌ها را بکشید. شاید قبلاً انجام این کار برایتان سخت بود اما اکنون براحتی می‌توانید به بخش Privacy بروید. این بخش به شما اجازه می‌دهد همه «پرده‌ها» را یکجا بکشید. این بخش همچنین دوربین و میکروفون شما را از دست هکرهای فضول دو نگه می‌دارد؛ از پرداخت‌های آنلاین شما محافظت می‌کند و تعقیب‌افزارها را شناسایی می‌نماید (البته هنوز ماهیت جاسوس‌افزارها مشخص نیست و نمی‌شود گفت حتماً همه‌شان با نیت بد نصب شدند اما ممکن است در مواردی شما رضایت نداشته باشید). پرداختن به ریز جزئیات بخش حریم خصوصی از حوصله متن خارج است، از این رو تمرکز خواهیم کرد روی جذاب‌ترین قابلیت‌های جدید:

Data Leak Checker با بررسی اینکه آیا داده‌های خصوصی شما در طول آخرین نشت داده در معرض قرار گرفته بوده یا نه، اکانت‌های آنلاین شما را ایمن نگه می‌دارد. اگر داده شما نشت کرده بود نوتیفیکیشنی برایتان خواهد آمد و نیز توصیه‌ای برای اقدام بعدی‌تان. Devices on My Network رد دستگاه‌های متل به وای‌فای خانگی شما را می‌زند و اگر غریبه‌ای سر و کله‌اش پیدا شد به شما هشدار می‌دهد.


Private Browsing نمی‌گذارد وبسایت‌های مختلف در مورد شما اطلاعات جمع کنند. اگر به آمار این ابزار نگاهی بیاندازید چیزهای زیادی در مورد معنای حریم خصوصی در فضای آنلاین خواهید آموخت.قابلیت Social Privacy که اکنون برای اندروید و آی‌اواس موجود است به شما کمک می‌کند بررسی کنید که چه اطلاعات خصوصی در اکانت‌های رسانه اجتماعی به اشتراک می‌گذارید (مانند فیسبوک، گوگل و غیره) و نیز دست به تنظیمات حریم خصوصی خود بزنید. تعرفه‌های Kaspersky Plus و Kaspersky Premium  نیز به عنوان بخشی از عضویت شما با ترافیک نامحدود وی‌پی‌ان همراه خواهند بود. اپ هوشمند وی‌پی‌ان ما به طور خودکار شبکه‌های وای‌فای ناامن را شناسایی کرده و (در صورت نیاز) به سرعت داده شما را رمزگذاری خواهد نمود. شما می‌توانید به هزاران سرور وی‌پی‌ان در 80 کشور مختلف متصل شوید. این ابزار همچنین از هر آنچه یک اپ وی‌پی‌ان مدرن باید داشته باشد برخوردار است. منظورمان از هر آنچه، قابلیت‌هایی است شامل Kill Switch که تضمین می‌دهد یک پکت واحد از داده‌های رمزگذاری‌نشده به بیرون راه پیدا نمی‌کند؛ توانایی در پیکربندی دسترسی به دستگاه‌های هوشمند خانگی و پشتیبانی برای دسترسی منطقه‌ای به محتوای نتفلیکس، آمازون پرایم، ویدیو، اچ‌بی‌او مکس و سایر سرویس‌های استریم دیگر. همچنین خبرهای خوبی داریم برای آن دسته از افرادی که نگران سرعت کانکشن هستند: بر اساس تست‌های مستقل، اپ‌های وی‌پی‌ان ما سریعترین‌ها هستند.


تعرفه‌های Kaspersky Plus و  Kaspersky Premium همچنین شامل نسخه پریمیوم Kaspersky Password Manager ما نیز می‌شود. این اپ به شما کمک می‌کند پسوردهایی به شدت قوی بسازید، آن‌ها را به طور امنی ذخیره کرده و اگر نشت خارجی وجود داشت به شما هشدار می‌دهد.

خدمات هویت و پریمیوم

و در نهایت می‌رسیم به بخش Identity. ابتدا، کیف پول محافظت از هویت را داریم که فولدری است رمزگذاری‌شده و ویژه که در آن می‌توانید هر داکیومنت حساسی را ذخیره کنید (مانند گواهینامه، پاسپورت) تا از سرقت هویت جلوگیری نمایید. همچنین این کیف‌پول به شما اجازه می‌دهد تا به طور امنی روی هر دستگاهی به داده خود دسترسی پیدا کنید. دوم اینکه دسترسی فوری و بیست و چهار ساعته هم برای پشتیبانی مشتری پریمیوم وجود دارد که هم به صورت تلفنی است و هم چت (درنظر داشته یاشید این پشتیبانی بیست و ژهار ساعته برای هه زبان‌ها موجود نیست).


بخش مهم برای خانواده‌هایی که فرزند مدرسه‌ای دارند: عضویت کنونی Kaspersky Premium همچنین یک مزیت نیز دارد- یک سال عضویت رایگان برای نسخه پریمیوم اپ کنترل والدین ما به نام  Safe Kids که اخیراً با یک سری قابلیت جدید و کارا آپدیت شده است.

بیایید چت کنیم

رابط جدید کسپرسکی بسیار شهودی است- ما برای ساده‌ کردن کاربرد آن تا حد امکان در مقایس‌های بزرگ آن را تست کرده‌ایم. برای مثال نمایه نصب. همه‌اش با یک نصب‌گر جدید و راه‌اندازی یک‌باره شروع می‌شود. چیزی شبیه به چت. پس برای همه بیشتر به استفاده از یک پیام‌رسان می‌ماند. و قطعاً چیزی از این پروسه نصب دستتان را خواهد گرفت زیرا نصب‌گر به شما جذاب‌ترین قابلیت‌ها را نشان خواهد شد. بعد از اینکه اپ را باز کردید، تب Home را خواهید دید. اینجا جایی است که ما المان‌هایی پرکاربرد از نظر کاربران را قرار داده‌ایم. برای مثال اینجا یک دکمه سریع اسکن پیدا خواهید کرد و دیگر نیازی نیست مدت زیادی در منو دنبال آن بگردید. همچنین در منوی کناری نیز دکمه‌هایی را خواهید یافت که شما را به بخش‌های مربوط به خود خواهند برد. پس اگر می‌خواهید متوجه شوید چه کسی به شبکه خانگی شما وصل است یا اگر می‌خواهید از چندین دستگاه محافظت کنید دیگر نیازی نخواهید داشت در رابط بگردید و وقت زیادی را صرف کنید.

تقاضای آپگرید رایگان!

سوئیچ مردن به این سیستم جدید شاید به تدریج رقم بخورد. ما در نهایت فروش راهکارهای قدیمی خود را متوقف خواهیم ساخت؛ هرچند همچنان تا مدتی آن‌ها را پشتیبانی خواهیم کرد. اگر از نسخه پولی یکی از محصولات خانگی ما استفاده می‌کنید می‌توانید بدون ذره‌ای پول خرج کردن به این سیستم جدید سوئیچ کنید. برای مثال می‌توانید از لایسنس فعلی Kaspersky Internet Security خود به صورت رایگان به عضویت Kaspersky Standard سوئیچ کنید. به همین روش می‌توانید براحتی از Kaspersky Security Cloud نیز به عضویت  Kaspersky Plus سوئیچ کنید. خبر نهایی اینکه کسپرسکی امسال 25 ساله شده است اما یک ربع قرن می‌شود که داریم از داده‌ها و دستگاه‌های صدها میلیون کاربر در سراسر جهان محافظت می‌کنیم. شاید اگر بگوییم در این مدت بهترینِ این صنعت بوده‌ایم کمی خودستایی محسوب شود اما امتیازهای بالایی که از سوی لابراتوراهای مستقل دریافت کردیم سند صدق گفتار ماست.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,080,750 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    25,515,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    70,868,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    20,047,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    28,748,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    30,753,000 ریال
    خرید

نظرات کاربران

  1. مسعود کیهانی10 شهریور 1401

    بیست و ژهار ساعته :D

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد