نحوه‌ی راه‌اندازی مجوزهای اپ در آی‌اواس 15

13 آذر 1400 نحوه‌ی راه‌اندازی مجوزهای اپ در آی‌اواس 15

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ با هر نسخه آی‌اواس، توسعه‌دهندگان سعی دارند از داده‌های کاربری خود بهتر حفاظت کنند. با این حال هنوز اصل اولیه تغییر نکرده است: شُمای کاربر هستید که باید تصمیم بگیرید با هر اپ چه اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید. با در نظر گرفتن این موضوع قصد داریم به نحوه راه‌اندازی مجوزهای آپ در آی‌اواس 15 بپردازیم. با ما همراه بمانید.

از کجا می‌توانیم تنظیمات مجوز اپ آی‌اواس 15 را پیدا کنیم؟

iOS 15 برای مدیریت مجوزها چندین روش ارائه می‌دهد که در ادامه بدان‌ها خواهیم پرداخت:

مدیریت مجوزها وقتی اولین بار اپی را لانچ می‌کنید

هر اپ اولین بار که آن را اجرا می‌کنید برای دسترسی به برخی از اطلاعات از شما مجوز درخواست می‌کند و این ساده‌ترین زمانی است که می‌توانید انتخاب کنید چه داده‌هایی را با آن اپ به اشتراک بگذارید. اما حتی اگر تصادفاً به جای no دکمه yes را زدید باز هم می‌توانید در ادامه آن را تغییر دهید.

راه‌اندازی همه مجوزها برای یک اپ خاص

برای دیدن و راه‌اندازی همه مجوزهای اپی خاص به طور یکجا، تنظیمات سیستم را باز کرده و به سمت پایین اسکرول کنید تا لیستی از اپ‌های نصب‌شده را مشاهده نمایید. اپی را انتخاب کنید تا ببینید چه مجوزهایی دارد و اگر نیاز است آن‌ها را لغو کنید.

راه‌اندازی مجوزهای مشخص برای اپ‌های مختلف

به Settings → Privacy بروید. در این بخش لیستی بلند بالا خواهید دید از مجوزهای اولیه‌ی آی‌اواس 15. روی هر مجوز کلیک کنید تا ببینید کدام اپ‌ها آن را درخواست کرده‌اند. می‌توانید هر زمان دسترسی به آن‌ها را رد کنید. همه مجوزها هم در منوی  Privacy نیستند. برای تنظیم برخی از آن‌ها باید به سایر بخش‌های تنظیمات بروید. برای مثال می‌توانید انتقال داده موبایل را برای اپ‌ها در بخش Mobile غیرفعال کنید. مجوز استفاده از اینترنت در پس‌زمینه در بخش Background App Refresh تنظیم می‌گردد. اکنون می‌دانید که کجا باید دنبال چه بگردید. حال به سراغ مجوزهای آی‌اواس می‌رویم و مفصلاٌ آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

خدمات لوکیشن

چیست؟ درخواست دسترسی به موقعیت مکانی شماست. این مجوز فقط به جی‌پی‌اس شما ارتباط ندارد؛ اپ‌ها همچنین می‌توانند با استفاده از ایستگاه‌های پایه شبکه موبایل، بلوتوث و مختصات‌های هات‌اسپات وای‌فای که بدان وصلید به نویگیت بپردازند. دسترسی به خدمات لوکیشن برای مثال توسط مپ‌ها برای مشخص کردن مسیرها و نمایش نزدیک‌ترین کسب و کارها به شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه خطراتی دارد؟ دسترسی به موقعیت مکانی به اپ‌ها اجازه می‌دهد تا با دقت بالا جابجایی شما را رصد کنند. توسعه‌دهندگان اپ می‌توانند از داده‌ها برای مقاصد بازاریابی استفاده کنند و خوب مجرمان سایبری از اینها برای جاسوسی شما! برای مثال اگر به اپی اعتماد کامل ندارید یا فکر نمی‌کنید به چنین اطلاعاتی نیاز داشته باشد شاید بهتر باشد مجوز را ندهید. برای مثال اگر به پست‌های ژئوتگ اضافه نکنید یا اگر ترجیح می‌دهید این کار را به طور دستی انجام دهید شبکه‌های اجتماعی بدون دسترسی هم می‌توانند عمل کنند. اگر به اپی نیاز داشتید که برای درست عمل کردن به لوکیشن احتیاج داشت دو روش برای محافظت از خود در برابر رصد و پیگیری شدن دارید:

  • اجازه دسترسی به لوکیشن فقط وقتی دارید از اپ استفاده می‌کنید. اگر اپ بخواهد در پس‌زمینه اطلاعات لوکیشن دریافت کند به شما اطلاع داده خواهد شد و آن زمان ممکن است از ادامه پروسه انصراف دهید.
  • برای محدود کردن دانش اپ در مورد لوکیشن‌تان Precise Location را خاموش کنید. در این سناریو حاشیه خطا حدود 25 کیلومتر مربع خواهد بود- این را می‌شود با مساحت یک شهر کوچک مقایسه کرد.

افزون بر این، آی‌اواس از قدیم شناساگری داشته است که به شما اجازه می‌دهد بدانید اپی دارد برای دسترسی به لوکیشن شما درخواست می‌دهد. این شناساگر با آی‌اواس 15 بیشتر برجسته شده است و حال به شکل آیکون آبی روشن با کمانی سفید رنگ در بالای نمایشگر ظاهر می‌شود.

کجا تنظیمش کنیم؟ Settings → Privacy → Location Services

ردیابی

چیست؟ درخواست دسترسی به یک شناساگر منحصر به فرد دستگاه است برای تبلیغ‌گرها یا IDFA. البته که هر اپ می‌تواند در قلمروی شخصی خود اقدامات کاربر را ردیابی کند. اما دسترسی به IDFA به تطبیق داده در کل اپ‌ها اجازه می‌دهد تا از کاربر پرتره‌ی دیجیتالی مفصل‌تری شکل دهد. از این رو برای مثال اگر ردیابی در همه اپ‌ها را مجاز بشمارید پس یک شبکه مجازی می‌تواند نه تنها همه رکوردهای شما و اطلاعات پروفایل داخلش را ببیند که همچنین پی ببرد چه گیم‌هایی بازی می‌کنید، به چه موزیک‌هایی گوش می‌دهید، به چه نوع آب و هوایی علاقه دارید، چه فیلم‌هایی می‌بینید و غیره.

چه خطراتی دارد؟ فعالیت ردیابی در اپ‌ها، جمع‌اوری اطلاعات بیشتری را از روی گوشی کاربر موجب می‌شود که همین کارایی تبیلغاتی را افزایش می‌دهد. به بیانی دیگر می‌تواند این کار شما را تشویق کند به خرج کردن پول بیشتر. از آی‌اواس 14.5 کاربران قابلیت این را پیدا کردند که بتوانند درخواست‌های ردیابی را در اپ‌ها رد کنند.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Tracking

کانتکت‌ها

چیست؟ مجوز دسترسی به دفترچه آدرس شماست. با این کار می‌تواند کانتکت‌های موجود را خوانده و تغییر دهد؛ همینطور کانتکت‌های جدید را اضافه کند. داده‌هایی که اپ می‌تواند با این مجوز دریافت کند فقط شامل نام‌ها، شماره تلفن‌ها و ایمیل‌ها نمی‌شود بلکه همچنین سایر اطلاعات از لیست کانتکت‌های شما را نیز شامل می‌شود: نوت‌هایی در مورد برخی کانتکت‌ها (گرچه اپ‌ها برای دسترسی به نوت‌ها به تأیید جداگانه اپل نیاز دارند).

چه خطراتی دارد؟ پایگاه‌های اطلاعاتی کانتکت‌ها- با شماره و آدرس و سایر اطلاعات- برای مثال می‌توانند برای حمله به سازمان، ارسال اسپم یا اجرای اسکم‌های تلفنی مورد استفاده قرار گیرند.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Contacts

تقویم

چیست؟ مجوز مشاهده، تغییر و افزودن رویدادهای تقویم است.

چه خطراتی دارد؟ این اپ همه اطلاعات شخصی تقویم شما را از جمله رویدادهای گذشته و تنظیم‌شده را دریافت خواهد کرد. این ممکن است شامل وقت دکتر، موضوعات نشست‌ها و سایر اطلاعاتی که نمی‌خواهید غریبه‌ها بدانند شود.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Calendars 

ریمایندر

چیست؟ مجوز خواندن و تغییر ریمایندرهای فعلی و اضافه کردن ریمایندرهای جدید.

چه خطراتی دارد؟ اگر چیزی شخصی در اپ ریمایندر خود دارید مانند داده‌های سلامتی یا اطلاعاتی در مورد اعضای خانواده‌تان شاید بهتر باشید آن را با هیچیک از توسعه‌دهندگان اپ به اشتراک نگذارید.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Reminders

عکس‌ها

چیست؟ این مجوز به اپ اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهای گالری گوشی‌تان را ببیند و یا دست به حذف و اضافه بزند. این اپ همچنین می‌تواند متاداده‌های عکس را نیز مانند اطلاعاتی در مورد زمان و مکان گرفته شدن عکس دریافت کند. اپ‌هایی که دسترسی به عکس‌ها را درخواست می‌دهند عبارتند از ویرایشگرهای عکس و شبکه‌های اجتماعی.

چه خطراتی دارد؟ یک گالری شخص عکس می‌تواند از هویت شما و دوستانتان و علایق‌شان و مکان و زمانی که در جایی بودند چیزهای زیادی نشان دهد. به طور کلی حتی اگر عکس برهنه هم نداشته باشید عکس‌هایی از دو طرف کارت اعتباری‌تان یا اسکرین‌شات‌هایی از پسورد می‌تواند برایتان خطرآفرین باشد. توسعه‌دهندگان آی‌اواس 14 توانایی دسترسی به هر فایل بدون دادن کل گالری را ارائه‌ داده‌اند. برای مثال اگر می‌خوهید چیزی را در اینستاگرام پست کنید می‌توانید دقیقاً انتخاب کنید چه عکسی آپلود شود درحالیکه باقی عکس‌ها در شبکه اجتماعی قابل دید نیستند. این بهترین گزینه برای ارائه دسترسی به عکس‌هایتان است.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Photos

شبکه لوکال

چیست؟ مجوز اتصال به سایر دستگاه‌های روی شبکه‌تان؛ برای مثال برای پخش موزیک با AirPlay یا کنترل روترتان یا سایر گجت‌ها.

چه خطراتی دارد؟ با این نوعدسترسی، اپ‌ها می‌تواننددر مورد همه دستگاه‌های روی شبکه لوکال شما اطلاعات جمع‌آوری کنند. داده‌هایی در مورد این تجهیزات شما می‌تواند به مهاجم کمک کند بتواند آسیب‌پذیری‌ها را پیدا کرده، روتر شما را هک کنند و غیره.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Local Network

تعامل نزدیک

چیست؟ مجوز استفاده از Ultra Wideband (UWB) که آیفون 11 به بعد آن را پشتیبانی می‌کنند. استفاده از UWB به شما اجازه می‌دهد مسافت دقیق بین آیفون‌تان و دستگاه‌های دیگری که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند را اندازه‌گیری کنید. مشخصاً این مجوز در Apple AirTag استفاده می‌شود تا چیزهایی که تگ کردید پیدا شود.

چه خطراتی دارد؟ یک اپ مخرب با دسترسی UWB می‌تواند با دقت بسیار بالایی لوکیشن شما را تعیین کند- حتی اینکه در کدام اتاق خانه هستید یا حتی بسیار دقیق‌تر از اینها!

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Nearby Interaction

میکروفون

چیست؟ مجوز دسترسی به میکروفون شما.

 چه خطراتی دارد؟ با این مجوز، اپ می‌تواند همه مکالمات نزدیک آیفون را مانند نشست‌های تجاری یا قرار ملاقات با دکتر را ضبط کند. نقطه نارنجی‌رنگ در گوشه بالا سمت راست اسکرین نشان می‌دهد اپ دارد از میکروفون استفاده می‌کند (این نقطه وقتی قابلیت Increase Contrast accessibility را روشن می‌کنید قرمز می‌شود).

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Microphone

شناسایی صدا

چیست؟ مجوز ارسال دستورات صوتی ضبط شده به سرورهای اپل برای شناسایی. یک برنامه تنها در صورتی به این مجوز نیاز دارد که از سرویس تشخیص گفتار اپل استفاده کند. اگر برنامه برای همین منظور از آرشیو شخص ثالث استفاده می‌کند، در عوض به مجوز دیگری (میکروفون) نیاز دارد.

 چه خطراتی دارد؟ به طور کلی، درخواست این مجوز نشان‌دهنده نیت صادقانه یک توسعه‌دهنده برنامه است - با استفاده از سرویس تشخیص گفتار اختصاصی اپل، آنها از قوانین و توصیه‌های شرکت پیروی می‌کنند. یک برنامه مخرب به احتمال زیاد درخواست دسترسی مستقیم به میکروفون را دارد. با این وجود، در دادن مجوز برای تشخیص گفتار احتیاط کنید.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Speech Recognition

دوربین

چیست؟ مجوز گرفتن عکس و ویدیو و رسیدن به متاداده‌هایی مانند لوکیشن و زمان.

 چه خطراتی دارد؟ یک اپ می‌تواند در هر زمان، حتی بدون اطلاع شما، به دوربین‌های گوشی متصل شود و به فراداده عکس‌ها (زمان و مکانی که در آن گرفته شده‌اند) دسترسی پیدا کند. مهاجمان می توانند از این مجوز برای جاسوسی از شما استفاده کنند.

 

اگر برنامه‌ای در حال حاضر به دوربین دسترسی دارد، یک نقطه سبز رنگ در گوشه سمت راست بالای صفحه روشن می‌شود.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Camera

سلامتی

چیست؟ مجوز دسترسی به داده‌هایی که در اپ Health نگه می‌دارید مانند قد، وزن، سن و سابقه یا علایم بیماری.

 چه خطراتی دارد؟ توسعه‌دهندگان اپ ممکن است اطلاعات سلامتی شما را به تبلیغ‌کنندگان یا شرکت‌های بیمه بفروشند، که می‌توانند تبلیغات را بر اساس آن داده‌ها تنظیم کنند یا از آن برای محاسبه نرخ بیمه سلامت استفاده نمایند.

کجا تنظیمش کنیم؟ Settings → Privacy → Health

حسگر تحقیق و داده‌های کارکرد

چیست؟ دسترسی به داده‌هایی از سوی حسگرهای درون‌سازه‌ای گوشی مانند حسگر نور، شتابسنج و ژیروسکوپ. با داوری از روی رفرنس‌های غیرمستقیم در این دایکومنت همچنین می‌تواند داده‌هایی را نیز شامل شود از سوی حسگر شناسایی چهره و میکروفون؛ همینطور داده‌هایی از حسگرهای  iWatch. این مجوز می‌تواند به داده‌های کارکرد کیبورد هم دسترسی بدهد؛ همینطور تعداد پیام‌های ارسالی و تماس‌های دریافتی و خروجی، طبقه‌بندی‌های اپ‌های استفاده شده، وبسایت‌های بازدیدشده و غیره. همانطور که می‌بینید این مجوز می‌تواند طیفی از داده‌های حساس را در مورد دارنده گوشی ارائه دهد. از این رو تنها اپ‌های طراحی‌شده برای سلامتی و پژوهش سبک زندگی باید آن را درخواست دهند.

 چه خطراتی دارد؟ این مجوز می‌تواند به افراد خارجی اجازه دهد اطلاعاتی درباره شما به دست آورند که در دسترس برنامه‌های معمولی نیست. به طور خاص، این داده ها امکان بررسی الگوی راه رفتن، موقعیت سر شما در حالی که به صفحه نمایش نگاه می‌کنید، و جمع‌آوری اطلاعات زیادی در مورد نحوه استفاده از دستگاهتان را می‌دهند. البته، شما نباید آنقدر داده در مورد خودتان به هرکسی ارائه دهید. قبل از موافقت با شرکت در یک پژوهش و ارائه مجوز به برنامه مورد نظر، به اطلاعاتی که دانشمندان علاقه‌مند هستند و نحوه استفاده از آن نگاه کنید.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Research Sensor & Usage Data

هوم‌کیت

چیست؟ توانایی در کنترل دستگاه‌های خانگی هوشمند

 چه خطراتی دارد؟ اپ با این سطح دسترسی می‌تواند دستگاه‌های خانه هوشمند شما را روی شبکه لوکال شما کنترل کند. برای مثال می‌تواند قفل درهای هوشمند را باز کند، موزیک را خاموش و روشن کند یا کنترل چراغ‌ها و دوربین‌ها را در دست گیرد. یک اپ رندوم فیلتر عکس (برای مثال) نباید به این مجوز نیازی داشته باشد.

کجا تنظیمش کنیم؟ Settings → Privacy → HomeKit

مدیا و اپل موزیک

چیست؟ مجوز دسترسی به آرشیو مدیای شما در اپل‌موزیک یا آی‌کلود. اپ‌ها اطلاعاتی را در مورد پلی‌لیست‌ها و توصیه‌های شخصی‌تان دریافت خواهند کرد و خواهند توانست از آرشیو موزیک شما ترکی را اضافه، حذف یا پخش کنند.

 چه خطراتی دارد؟ اگر برایتان اشتراک‌گذاری علایق موسیقایی‌تان مهم نیست شاید جای نگرانی نباشد اما آگاه باشید که این داده‌ها همچنین ممکن است برای مقاصد تبلیغاتی هم مورد استفاده قرار گیرد.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Media & Apple Music

فایل‌ها و فولدرها

چیست؟ مجوز دسترسی به داکیومنت‌های ذخیره‌شده در اپ Files.

 چه خطراتی دارد؟ اپ‌ها می‌توانند داکیومنت‌های مهم ذخیره‌شده در اپ Files را تغییر، حذف یا حتی سرقت کنند. اگر برای ذخیره داده‌های مهم از Files استفاده می‌کنید دسترسی را به اپ‌هایی که بهشان اعتماد دارید محدود کنید.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Files and Folders

حرکت و فیتنس

چیست؟ درخواست دسترسی به داده‌های فعالیت فیزیکی و ورزش‌تان مانند تعداد قدم‌هایی که برداشتید و مقدار کالری که سوزاندید و غیره.

 چه خطراتی دارد؟ درست مانند داده‌های پزشکی از سوی اپ Health داده‌های فعالیت نیز ممکن است توسط بازاریابان برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده شوند. همچنین شرکت‌های بیمه هم می‌توانند هزینه بیمه سلامتی را محاسبه کنند.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Motion & Fitness

تمرکز

چیست؟ مجوزی که اجازه می‌دهد اپ‌ها ببینند آیا نوتیفیکیشن‌ها روی اسمارت‌فونتان در حال حاضر بیصدا یا فعال هستند یا خیر.

 چه خطراتی دارد؟ ندارد.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Focus

تحلیل‌ها و ارتقاها

چیست؟ درخواست دسترسی و ارسال داده به اپل در مورد نحوه استفاده از دستگاهتان. این شامل (بعنوان مثال) اطلاعاتی می‌شود پیرامون کشوری که در آن زندگی می‌کنید و اپ‌هایی که اجرا می‌نمایید. اپل برای ارتقای عملکرد سیستم‌عامل از این اطلاعات استفاده می‌کند.

 چه خطراتی دارد؟ اسمارت‌فون شما ممکن است برای ارسال داده‌های اپل که به طور بالقوه هم باتری شما را کم می‌کند و هم تعرفه داده شما را سریع از داده موبایل استفاده کند.

کجا تنظیمش کنیم؟ Settings → Privacy → Analytics & Improvements

تبلیغات اپل

چیست؟ مجوز جمع‌آوری اطلاعات شخصی از جمله نام، آدرس، سن، جنسیت و غیره و استفاده از آن برای تبلیغات هدفمند از سوی سرویس تبلیغات اپل- اما نه برای اشتراک‌گذاری با سایر شرکت‌ها. لغو این مجوز تبلیغات را حذف نخواهد کرد اما بدون جمع‌آوری داده عمومی خواهند بود نه هدفمند.

 چه خطراتی دارد؟ در مورد هر تبلیغات هدفمندی، تبیلغات مؤثرتر به خرج کردن پول بیشتر منجر خواهد شد.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Privacy → Apple Advertising

فعالیت اپ ریکورد

چیست؟ مجوز ردیابی داده‌هایی (لوکیشن، میکروفون، دوربین و غیره) که هر اپ بدان‌ها دسترسی دارد. در زمان نگارش این مقاله (استفاده از آی‌اواس 15.1) کاربران بهتر است داده‌های جمع‌آوری‌شده را در قالب یک فایل دانلود کنند. نسخه‌های دیگر آی‌اواس (شروع از 15.2 تا آخر 2021 پیش‌بینی می‌شود) از این داده‌ها برای App Privacy Report استفاده خواهند کرد؛ چیزی شبیه به اسکرین‌تایم اما برای ردیابی اپ.

 چه کارایی دارد؟ اگر می‌خواهید از App Privacy Report به محض موجود شدن 15.2 استفاده کنید باید از قبل لاگینگ فعالیت اپ را فعالسازی کنید.

کجا تنظیمش کنیم؟   Settings → Privacy → Record App Activity

داده موبایل

چیست؟ درخواست استفاده از اینترنت موبایل. اپ‌هایی برای ارسال پیام، لود کردن عکس‌ها در نیوزفید و تکمیل تسک‌های فنی از جمله ارسال گزارشات باگ دارند درخواست دسترسی به وب دارند.

 چه خطراتی دارد؟ اپ‌هایی که در پس‌زمینه کار می‌کنند می‌توانند سریعاً اجازه داده را کاهش دهند. کاربران ممکن است ترجیح دهند دسترسی به اینترنت موبایل را رد کنند زیرا کلی داده روی وب ارسال می‌شود که البته کار خوبیست. توصیه می‌کنیم آن‌ها را مخصوصاً موقع رومینگ به استفاده از وای‌فای محدود کنید. تأکید می‌کنیم که به فهرست اپ‌های خود رفته و مجوزهای غیرضروری داده موبایل را پیش از سفرهای خارج از کشورشان غیرفعال کنند.

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → Mobile

رفرش اپ پس‌زمینه

چیست؟ درخواست رفرش محتوا وقتی از اپ استفاده نمی‌کنید؛ یعنی وقتی آن برنامه دارد در پس‌زمینه اجرا می‌شود.

 چه خطراتی دارد؟ آپدیت کردن محتوا هم داده‌ها را مصرف می‌کند هم باتری را. اما همه اسمارت‌فون‌های مدرن برای اجرای اپ‌ها در پس‌زمینه طراحی شده‌اند. اگر دیدید برنامه‌ای دارد کلی داده روی وب ارسال می‌کند و به طور قابل‌ملاحظه‌ای زمان اجرای اسمارت‌فون شما را کاهش می‌دهد دست به کار شوید. می‌توانید داده موبایل اپ‌ها را بررسی کنید و در تنظیمات سیستم مصرف باتری را نیز چک نمایید (زیر گزینه Mobile Data and Battery).

کجا تنظیمش کنیم؟Settings → General → Background App Refresh

امنیت از افسوس بهتر است

محافظت از خود در برابر اپ‌هایی که حرص و طمعِ جمع‌اوری اطلاعات شخصی شما را دارند زمان کمی می‌برد. قویاً توصیه می‌کنیم این وقت را بگذارید و همه درخواست‌های ارائه مجوز را بررسی کنید. درست بسنجید که چه اطلاعاتی باید با اپ‌ها به اشتراک گذاشته شود. یادتان باشد که شما مسئول حریم خصوصی خود هستید. می‌توانید بعد از رد هر درخواستی که به نظر مشکوک یا غیرمنطقی بود دمی بیاسایید و بدانید همه داکیومنت‌ها، عکس‌ها و سایر اطلاعات‌تان در امانند.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,080,750 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    2,656,125 ریال10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    6,378,750 ریال25,515,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    70,868,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    10,023,750 ریال20,047,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    14,374,125 ریال28,748,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    15,376,500 ریال30,753,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد