10 بازی موبایل سرگرم‌کننده و مفید برای کودکان در طول قرنطینه

20 فروردین 1399 10 بازی موبایل سرگرم‌کننده و مفید برای کودکان در طول قرنطینه

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ این روزها میلیون‌ها خانواده، خود را قرنطینه کرده و سعی دارند در انزوا و فقط با خودشان هم‌زیستی داشته باشند. در حقیقت مرزهای تفکیک‌کننده‌ی زندگی از بین رفته است؛ مدرسه‌ی بچه‌ها، امور دانشگاهی، کارهای شخصی و نشست‌های اداری همه با هم ادغام شده است. با این حال، قرنطینه توفیقی بود اجباری: اکنون می‌توان به جای وقت صرف کردن در راه و ماشین هواپیما و غیره، از زمان خود به بهترین نحو ممکن استفاده را کرد.

وقتی صحبت از گیم‌ها می‌شود نمی‌شود از خود مقاومت به خرج داد. با این حال باید سراغ بازی‌هایی رفت که کمترین اثر سوء را داشته باشند. مخصوصاً اگر گیم‌ها مخصوص کودکان است می‌بایست رشد فکری آن‌ها را در پی داشته باشد. در ادامه با ما همراه شوید تا 10 بازی موبایل سرگرم‌کننده و مفید را برای کودکان خدمت شما ارائه دهیم.  

در حقیقت می‌شود گیم‌هایی را انتخاب کرد که هم برای بچه‌ها سرگرم‌کننده باشد و هم در عین برایشان آموزنده باشد. بعنوان مثال، به آن‌ها مبانی کامپیوتر را آموزش دهند، یا نشان دهند فناوری چطور در خدمت بشریت قرار می‌گیرد. البته که هر پدر و مادری به فرزندان خود گوشزد می‌کند هر سیبی که شیرین‌تر است به طبع، ممنوعه‌تر هم هست. با این حال نحوه‌ی مدیریت و معرفی گیمینگ به کودک‌تان امری شخصی است و به انتخاب خودتان بستگی دارد اما تیم کسپرسکی سعی کرده است با در نظر گرفتن شرایط کلی و استاندارد، 10 اپ بازی برتر را که مخصوص کودکان است خدمتتان معرفی کند:

1. What’s inside?

گوگل‌پلی

اپ استور

آن‌ها چطور چنین چیزی می‌سازند؟ آن یکی چه؟ آن دیگری چطور کار می‌کند؟ با این بازی اینها و صدها هزار سوال علوم طبیعی دیگر در ذهن کودکان نقش می‌بندد. منتها باید گوشزد کنیم که از قضا وقتی دارید در خانه دورکاری می‌کنید، فرزندانتان با پرسیدن این همه سوال کلافه‌تان کنند! 

سری اپ‌های سرگرم‌کننده و روشنگر ساخت لرنی لند هدفش آزادسازی فشار است:

• How Are Things Made? (اندروید، iOS)
• What’s in Space? (اندروید، iOS)
• May the Forces Be With You (iOS)
• What Were Dinasours Like? (اندروید، iOS)
• How does the Human Body Work? (اندروید، iOS)
 
2. Logic puzzles

گوگل‌پلی

اپ‌استور

خوب است که هم کودکان و هم بزرگسالان کمی فسفر بسوزانند و فکر کنند. این بازی شامل کلی پازل و معمای مصور است که مغز را حسابی به کار می‌اندازد. پشت هر کدام از این پازل‌ها و معماها منطقی نهفته است که باید کشف گردد. برخی از معماها بسیار مشکل هستند و به روزها تأمل نیاز دارند. بعضی‌هاشان هم راحت همچون آب خوردنند. همین میزان پیچیدگی مختلفش است که این گیم را به گزینه‌ای هم سنین پایین و هم بزرگسالان تبدیل کرده است. توصیه‌ی ما به کودکانی که هنوز برای مواجه با چنین چالش‌هایی آمادگی ندارند بازی AZZL را پیشنهاد می‌دهیم که متأسفانه فقط کاربران آی‌آو‌اس می‌توانند آن را دانلود کنند. 

• REBUS (اندروید، iOS)
• AZZL (iOS)
 
3. Classic arcade games

گوگل‌پلی 

اپ‌استور

اوه خدای من... خاطرات نوستالژیک! مدل‌های جدید را با عناوین قدیمی همچون Digger (یا Dig Dug)، Lode Runner، Tetris و PAC-MAN بسازید. حتی بعد از گذشت چند دهه این گیم‌ها که یادگار خاطرات کودکی‌مان هستند هنوز هم زنده‌اند و محبوب. گفته می‌شود دینامیک‌های این گیم‌پلی به شدت پیشرفته است. 

• Digger (اندروید، iOS)
• Lode Runner (اندروید، iOS)
• Tetris (اندروید، iOS)
• PAC-MAN (اندروید، PAC-MAN)
 
4. Find and guess

گوگل‌پلی 

اپ‌استور

گیم‌های استودیوی آمانیتا دیزاین که مقرش در کشور چک است به پرداختن به جزئیات و ریزه‌کاری‌هایش در گیم‌ها معروف است. کاراکترهای گیم‌های این استودیو به طور نامعمولی زنده‌اند. این استودیو جهان‌هایی جادویی و فوق‌العاده‌‌ای را پیش چشمان کاربران به تصویر می‌کشد. این گیم‌ها حال و هوای بازی‌های دهه هشتاد و نود را دارند و ذهن انسان را با الگوهای غیرآشنا عجین می‌کند؛ بطوریکه کاربران دیگر به راه‌حل‌های دم‌دستی و ساده فکر نکنند. بازی‌های این استودیو سطوح پیچیدگی مختلفی دارند؛ برای مثال شاید CHUCHEL آسان باشد اما در عوض نسخه‌های دیگر پیچیده‌تر هستند.

• CHUCHEL (اندروید، iOS)
• Samorost (اندروید، iOS)
• Machinarium (اندروید، iOS)
• Botanicula (اندروید، iOS)
• Pilgrims (iOS)
 
5. Godlike powers

گوگل‌پلی 

اپ‌استور

خدا بودن سخت است. در Pavilion کلی علامت‌های غیرِ این جهانی کاراکتر را به انجام عملی ترغیب می‌کند. فضاسازی این بارِ بازی، ماجراجویی نفر چهارم است. اگر این خبر چشمانتان را گرد نکرد دیگر نمی‌دانیم با چه چیزی می‌توانید شگفت‌زده شوید. 

• Pavilion (اندروید، iOS)
 
6. A visit to Lumino City

گوگل‌پلی

اپ‌استور

حرف از ماجراجویی با طراحی خوب شد، Lumino City هم خودش را رساند. این بازی درست به بازی فوق شباهت دارد. این بازی به موجب المان‌های زیبایی‌شناختی که در آن به کار رفته و صحنه‌سازی‌های عجیب و غریبش لیاقت توجه و علاقه کاربران را دارد. طراحان یک دور این بازی را ویران کردند و دوباره آن را ساختند (بعد از فیلم‌های انیمیشنی عروسکی دهه 70 و 80). پیشنهاد می‌کنیم به عنوان پیش‌غذا ابتدا بروید سراغ Making of Lumino City. بی‌نظیر است!

اگر از Lumino City لذت بردید پس بد نیست اگر نگاهی هم به Lume بیاندازید. تا آنجا که خبر داریم، ویسندگان این بازی آن را به صورت رایگان در اپ‌استور قرار داده‌اند. 

• Lumino City (اندروید، iOS)
• The Making of Lumino City (iOS)
• Lume (iOS)
 
7. Over and beyond

اپ‌استور

بازی از نویسندگان گیم محبوب Limbo بوده و ماجراجویی‌های پسربچه‌ای در جهان پس از مرگ را به تصویر می‌کشد. شاید به نظر عجیب و غریب بیاید اما قول می‌دهیم وقتی وارد بازی شدید دیگر بسختی از آن بیرون خواهید آمد. پدر مادرها می‌توانند به کارهایشان برسند و در نهایت سکوت فرزندانشان را ببینند که غرق باز شدند. 

• INSIDE (iOS)
• LIMBO (اندروید، iOS)
 
8. Mind-blowing creativity

گوگل‌پلی

اپ‌استور

اگر فرزندانتان از قبل CHUCHEL و Lumino City را بازی کردند پس REBUS برایشان آب خوردن خواهد بود و حتماً که کارشان دیگر با Pavilion و INSIDE هم راه نمی‌افتد. حالا دیگر نوبتی هم باشد نوبت Gorogoa است؛ ماجراجویی معماگونه و اصل با دینامیک گیم‌پلی استثنایی. 

راستش را بگوییم تا به جال چنین چیزی ندیده بودیم. شاید چند دقیقه‌ی اول حس حماقت به شما دس دهد یا فکر کنید از بازی سر در نمی‌آورید اما کمی بعد خواهید دید که مسخ بازی شده‌اید و نمی‌توانید لحظه‌ای آن را کنار بگذارید. 

• Gorogoa (اندروید، iOS)

 

9. Smart words

گوگل‌پلی

اپ‌استور

اگر تا به حال فرصتی دست نداده تا فرزندتان دانشش در مورد هندسه اقلیدسی را به رخ هم سن و سالانش بکسد بازی Pythagorea حی و حاضر و آماده‌ی استفاده است. کسی چه می‌داند، شاید کودکی که این بازی را انتخاب کرده در آینده معمار یا ریاضیدانی مشهور از آب دربیاید. 

• Pythagorea (اندروید، iOS)
• Euclidea (اندروید، iOS)
 
10. Minecraft! 

گوگل‌پلی 

اپ‌استور

ماینکرفت، این بازی محبوب که اغلب جزو فهرست 10 گیم برتر قرار می‌گیرد این بار نسخه‌ی Minecraft Earth آمده است.

• Minecraft Earth (اندروید، iOS)
• Minecraft (اندروید، iOS)

از اینها گذشته در همین روزهایی که از هیاهو به دورید و در خانه به امورتان می‌پردازید برایتان آرزوی سلامتی و صحت داریم. مراقب خود و اطرافیان باشید و همچنان در خانه بمانید. 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    6,818,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    2,557,750 ریال10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    6,142,500 ریال24,570,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    68,243,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    9,652,500 ریال19,305,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    13,841,750 ریال27,683,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    14,807,000 ریال29,614,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد