غيرفعال سازي اجراي خودکار حافظه هاي خارجي

01 بهمن 1392  غيرفعال سازي اجراي خودکار حافظه هاي خارجي

در حالت پيش فرض وقتي يکي از حافظه هاي خارجي مانند هارد اکسترنال، فلش مموري ها و يا Ram هاي مختلف را از طريق درگاه هاي سخت افزاري به سيستم رايانه اي خود متصل مي کنيد، سيستم آن را شناسايي و اجرا مي کند.

اما با توجه به انتقال راحت انواع ويروس ها از طريق اين حافظه ها به رايانه، مي توان با تنظيماتي ساده و براي بررسي حافظه جانبي توسط آنتي ويروس ها و بالا رفتن امنيت سيستم، اجرا شدن خودکار حافظه هاي قابل حمل را غير فعال کرد.براي اين کار در قسمت جست وجوي منوي استارت عبارت Run را تايپ و سپس برنامه را اجرا کنيد.

 حال در بخش Open برنامه Run ، عبارت gpedit.msc را وارد و سپس روي Ok کليک کنيد تا وارد محيط جديدي به نام Group Policy Editor شويد. در ادامه در محيط برنامه Group Policy Editor وارد مسير زير شويد:

Computer Configuration >Administrative Templates > Windows Components > AutoPlay Policies

حال روي Turn Off Autoplay در سمت راست پنجره کليک کنيد تا وارد محيط کنترل شويد؛ در اين پنجره، گزينه Enabled را انتخاب و روي Ok کليک کنيد. حال رايانه شما در برابر ويروس ها و حملات هکرها از طريق حافظه هاي قابل حمل، تا حد قابل قبولي امن خواهد ماند.

توجه داشته باشيد که براي بازگرداني به حالت پيش فرض، همه مراحل بالا را انجام دهيد و تنها در مرحله آخر گزينه Not Configured را انتخاب کنيد.

محصولات مرتبط

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد