راهکار جدید کسپرسکی، محصول سال شد

04 بهمن 1402 راهکار جدید کسپرسکی، محصول سال شد

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران) خبر خوب! آخرین نسل راهکارهای امنیتی ما برای کاربران خانگی جایزه بهترین محصول سال 2023 را گرفت. این نتیجه‌ی آزمایش گسترده و چند مرحله‌ای بود از سوی لابراتوار مستقل در اروپا به نام AV-Comparatives که در حوزه تست راهکارهای امنیتی فعال است و سال 2023 از فروشنده‌های محبوب، 16 راهکار امنیتی را مورد بررسی قرار داد. این برای ما معنای واقعی بُرد است. در ادامه توضیح داده‌ایم این تست شامل چه چیزهایی می‌شده، چطور انجام شده و چه جوایز دیگری را دریافت کردیم.

معنای «محصول سال» چیست؟

تست‌ها روی راهکار امنیتی پایه ما برای کاربران خانگی یعنی کسپرسکی استاندارد انجام شد اما نتایج شگفت‌انگیزش به طور یکسانی برای همه محصولات اندپوینت ما اعمال می‌شود. دلیل هم ساده است: همه راهکارهای ما از یک مجموعه فناوری شناسایی و محافظت استفاده می‌کنند که همگی بطور جامعی توسط  AV-Comparatives تست شدند. از این رو، این جایزه برتر –محصول سال 2023- به طور یکسانی در مورد همه راهکارهای محافظت خانگی پیشرفته‌تر ما (کسپرسکی پلاس و کسپرسکی پریمیوم)؛ همینطور محصولات تجاری‌مان شامل Kaspersky Endpoint Security for Business و Kaspersky Small Office Security صادق است.

راز رسیدن به عنوان «محصول سال» چیست؟

یک راهکار امنیتی باید در هفت تست در طول سال بررسی شود و پیاپی در هر کدام از آن‌ها بالاترین امتیاز را دریافت کند. این تست‌ها کیفیت محافظت در برابر تهدیدهای رایج و حملات هدف دار، مقاومت در برابر مثبت‌های کاذب و اثر روی عملکرد کلی سیستم را بررسی می‌کنند. این سه‌گانه طلایی معیارها اساس ارزیابی جامع علکرد یک راهکار امنیتی را شکل می‌دهد. اینکه تست در طول یک سال مستمر انجام شود بسیار اهمیت دارد زیرا توسعه‌دهندگان بدافزار مدام در حال رو کردن ترفندهای جدید هستند- تهدیدهای جدید هر روز مانند قارچ سر برمی‌آورند و آن‌هایی هم که از قبل موجود بودند با سرعت عجیبی رو به تکامل هستند. متعاقباً توسعه‌دهندگان امنیتی باید با همان میزان سرعت گام به گام پیش روند. برای همین است که ارزیابی عملکرد در یک نقطه واحد زمانی کار غلطی است- برای دریافت تصویر حقیقی از مؤثر بودن یک راهکار باید در کل سال آن را مورد تست‌های پی‌در‌پی قرار داد. این همان کاری است که AV-Comparatives می‌کند.

AV-Comparatives تعداد 6 راهکار امنیتی از فروشندگان بزرگ را در تست‌های خود لحاظ کرد. برد چنین رقابت سنگینی واضحاً نشان‌دهنده بالاترین سطح محافظت محصولاتی است که کسپرسکی ارائه می‌دهد.

هفت دور آزمایش - برخی از آنها به صورت جداگانه چندین ماه به طول انجامید - که راهکار محافظتی ما در آن شرکت کرد تا در نهایت جایزه محصول سال را به دست آورد، به شرح زیر است:

مارس 2023: سری بهار تست محافظت در مقابل بدافزار

آوریل 2023: سری بهار تست عملکرد

فوریه تا مه 2023: سری اول تست محافظت دنیای واقعی

سپتامبر 2023: سری پاییزی تست محافظت در مقابل بدافزار

سپتامبر تا اکتبر 2023: تست پیشرفته محافظت در مقابل تهدید

اکتبر 2023: مجموعه پاییز تست عملکرد

ژوئیه تا اکتبر 2023: سری دوم تست محافظت دنیای واقعی

برای کسب عنوان محصول سال AV-Comparatives، یک راهکار امنیتی باید بالاترین امتیاز را در هر مرحله از آزمایش کسب کند. و محصول ما با چالش روبرو شد: در هر یک از تست‌های ذکر شده در بالا، Kaspersky Standard بالاترین امتیاز را که Advanced+ است کسب کرد.

چطور AV-Comparatives راهکارهای امنیتی را تست می‌کند؟

اکنون بیایید نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم بر روش‌شناسی تست .AV-Comparatives آزمایش‌های مختلف، قابلیت‌های مختلف راهکارهای امنیتی شرکت‌کننده را ارزیابی می‌کنند.

تست محافظت در مقابل بدافزار

این تست توانایی راهکار را برای شناسایی بدافزارهای رایج بررسی می‌کند. در مرحله اول آزمایش، فایل‌های مخرب (AV-Comparatives از بیش از 10000 نمونه بدافزار استفاده می‌کند) روی درایو رایانه آزمایشی نوشته  و پس از آن توسط راهکار امنیتی آزمایش‌شده اسکن می‌شوند - ابتدا به صورت آفلاین، بدون دسترسی به اینترنت، و سپس آنلاین. هر فایل مخربی که در حین اسکن استاتیک توسط راهکار محافظ از دست رفته است، اجرا می شود. اگر محصول نتواند در مدت زمان معینی از تمام اقدامات بدافزار جلوگیری کند یا معکوس عمل کند، تهدید از دست رفته در نظر گرفته می‌شود. بر اساس تعداد تهدیدات از دست رفته، AV-Comparatives یک امتیاز محافظتی به راهکار اختصاص می‌دهد. همچنین در طی این تست، راهکارهای امنیتی از نظر مثبت کاذب ارزیابی می‌شوند. حفاظت با کیفیت بالا نباید به اشتباه برنامه‌های تمیز یا فعالیت‌های ایمن را علامت‌گذاری کند. از این گذشته، اگر ماجرای چوپان دروغگو پیش آمد، کاربر شروع به نادیده گرفتن هشدارها کرده و دیر یا زود بدافزار به آن حمله می‌کند. ناگفته نماند که هشدارهای کاذب بسیار آزاردهنده هستند. امتیاز نهایی بر اساس این دو معیار است. امتیاز +Advanced به معنای محافظت قابل اعتماد با حداقل مثبت کاذب است.

تست محافظت در جهان واقعی

این تست بر محافظت در برابر جدیدترین تهدیدات میزبانی وب در زمان آزمایش تمرکز دارد. بدافزار (هم فایل‌های مخرب و هم بهره‌برداری‌های وب) در اینترنت وجود دارد، و راهکارهای در حال آزمایش می‌توانند کل زرادخانه‌های فناوری‌های امنیتی داخلی خود را برای شناسایی تهدیدات مستقر کنند. شناسایی و مسدود کردن یک تهدید با بازگرداندن بعدی همه تغییرات می‌تواند در هر مرحله رخ دهد: هنگام باز کردن لینکی خطرناک، هنگام دانلود و ذخیره فایلی مخرب، یا وقتی بدافزار از قبل در حال اجرا است. در هر یک از این موارد، راهکار موفقیت آمیز است. مانند قبل، هم تعداد تهدیدات از دست رفته و هم تعداد مثبت کاذب برای امتیاز نهایی که Advanced+ است در نظر گرفته می‌شود. این امتیاز به محصولاتی تعلق می گیرد که هر دو معیار را به حداقل رسانده باشند.

تست محافظت در برابر تهدیدهای پیشرفته

این تست توانایی راهکار را برای مقاومت در برابر حملات هدفمند ارزیابی می‌کند. برای این منظور، AV-Comparatives با استفاده از ابزارها، تاکتیک ها و تکنیک‌های متنوع، با شرایط اولیه مختلف و در امتداد بردارهای مختلف، 15 حمله را برای شبیه‌سازی در دنیای واقعی طراحی و اجرا می‌کند. آزمایش مثبت کاذب نیز انجام می شود. در این آزمایش بررسی می‌شود که آیا راهکار فعالیت‌های بالقوه خطرناک، اما نه لزوماً خطرناک (مانند باز کردن پیوست‌های ایمیل) را که سطح محافظت را به قیمت راحتی و بهره‌وری کاربر افزایش می‌دهد مسدود می‌کند یا خیر.

تست عملکرد

بُعد مهم دیگر ارزیابی یک راهکار امنیتی، اثرش روی عملکرد سیستم است. اینجا مهندسین لابراتوار تعدادی از سناریوهای معمول کاربر را برای ارزیابی اینکه چطور راهکار تحت آزمایش بر زمان اجرای آن‌ها اثر می‌گذارد شبیه‌سازی می‌کنند. این فهرست شامل موارد زیر می‌شود:

  •         کپی و باز کپی  فایل‌ها
  •         بایگانی و باز کردن فایل‌ها
  •         نصب و حذف برنامه‌ها
  •         شروع و راه‌اندازی مجدد برنامه‌ها
  •         دانلود فایل از اینترنت
  •         وبگردی
  •         علاوه بر این، افت عملکرد سیستم با معیار PCMark 10 اندازه‌گیری می‌شود.

 

بر اساس این اندازه‌گیری‌ها، AV-Comparatives تأثیر کل هر راهکاری را بر عملکرد سیستم محاسبه می‌کند (هرچه این معیار کمتر، بهتر)، سپس یک مدل آماری را برای اختصاص امتیاز نهایی به محصولات اعمال می‌کند: Advanced+، Advanced، Standard، Tested، گذشت. به طور طبیعی، Advanced+  به معنای حداقل تأثیر بر عملکرد رایانه است.

کسپرسکی از سوی AV-Comparatives چه جوایز دیگری در سال 2023 دریافت کرده است؟

جدا از اینکه Kaspersky Standard محصول سال 2023 شناخته شد، محصولات دیگر شرکت ما نیز بر اساس تست‌های 2023 AV-Comparatives جوایز مختلف دیگر نیز دریافت کرده است.

  •         محافظت در دنیای واقعی 2023 نقره
  •         محافظت در برابر بدافزار 2023 نقره
  •         محافظت از مصرف‌کننده در برابر تهدید پیشرفته 2023 نقره
  •         بهترین سرعت به صورت کلی 2023 برنز
  •         پایین‌ترین مثبت کاذب 2023 برنز
  •         گواهی محافظت در برابر تهدید پیشرفته
  •         رهبر راهبردی 2023 برای تست پیشگیری و واکنش به رخداد اندپوینت تست 2023
  •         امنیت تأییدشده کسب و کار شرکت 2023

ما تعهدی دیرینه به استفاده از تحقیقات مستقل توسط آزمایشگاه‌های آزمایشی شناخته شده برای ارزیابی بی‌طرفانه کیفیت راهکارهایمان و رفع نقاط ضعف شناسایی‌شده هنگام ارتقای فناوری‌هایمان داریم.

 

اکنون 20 سال است که آزمایشگاه مستقل آزمایش AV-Comparatives راهکارهای ما را به سرعت ارائه می‌دهد و بارها و بارها کیفیت محافظت ما را تأیید و جوایز زیادی را اعطا می‌کند. در طول این دو دهه، ما هفت بار بالاترین جایزه محصول سال را دریافت کرده‌ایم. هیچ فروشنده دیگری از راهکارهای امنیتی چنین تعداد پیروزی نداشته است. و اگر تمام جوایز محصولات برجسته و رتبه‌بندی برتر را که در طول سال‌ها دریافت کرده‌ایم به این اضافه کنیم، معلوم می‌شود که راهکارهای امنیتی کسپرسکی در طی این ۲۰ سال ۱۶ بار از سوی کارشناسان AV-Comparatives به رسمیت شناخته شده‌اند!

علاوه بر این، AV-Comparatives این جوایز را نیز به ما اعطا کرده است:

  •         57 جایزه طلا، نقره و برنز در انواع آزمون‌های تخصصی
  •         دو جایزه متوالی Strategic Leader در سال های 2022 و 2023، برای نتایج بالا در محافظت در برابر حملات هدفمند توسط راهکار Kaspersky EDR Expert.
  •         تایید 100% محافظت ضد دستکاری (تست ضد دستکاری 2023)
  •         تایید 100% محافظت در برابر حملات LSASS (LSASS Credential Dumping Test 2022)
  •         تایید حفاظت از NAS کیفیت بالا (تست راه حل AV برای ذخیره سازی)
  •         و جوایز متعدد دیگر

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    6,818,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    2,557,750 ریال10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    6,142,500 ریال24,570,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    68,243,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    9,652,500 ریال19,305,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    13,841,750 ریال27,683,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    14,807,000 ریال29,614,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد