5 مزیت وی‌پی‌ان پرسرعت که شاید در موردش نمی‌دانستید

08 آبان 1402 5 مزیت وی‌پی‌ان پرسرعت که شاید در موردش نمی‌دانستید

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ ما در مورد مزایای امنیت و حریم خصوصی راه‌اندازی وی‌پی‌ان روی کامپیوتر، اسمارت‌فون یا حتی کل شبکه خانگی‌تان بارها مقاله منتشر کردیم اما مزیت‌های کمترشناخته‌شده‌ای هم در و‌ی‌پی‌ان‌های پرسرعت هست که قرار است این بار به آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

  1.      تماشای ورزش‌ها یا نمایش‌های تلویزیونیِ خارجی

وضعیتی آشنا برای خیلی از طرفداران ورزش: رفته‌اید خارج از کشور یا صرفاً تعطیلات و متأسفانه متوجه می‌شوید بازی‌های تیم راگبی/بیسبال/فوتبال/فوتبال آمریکایی/کریکت و غیره از تلویزیونِ آنجا پخش نمی‌شود. همین اتفاق می‌تواند برای نمایش‌ای تلویزیونی داخلی هم که در اشل جهانی محبوبیت ندارند بیافتد. اگر بتوانید در برادکست‌های دیجیتالی هر مسابقه یا نمایشی که در کشور خود دوست دارید عضو شوید مشکل حل می‌شود اما در مناطق دیگر این سرویس احتمالاً مسدود می‌شود. با این وجود خبر خوب این است که Kaspersky VPN Secure Connection به شما اجازه می‌دهد عضویتی را که بابتش پول دادید از دست ندهید و عضویت برای هر منظوری بوده ادامه‌اش دهید. برای انجام این کار باید سرور وی‌پی ان را در کشور خود انتخاب کرده و بدان وصل شوید. بدین‌ترتیب به آدرس آی‌پی بومی اختصاص داده می‌شوید که بطور مجازی شما را به وطن تله‌پورت خواهد کرد. فقط باید مطمئن شوید هم کانکشن اینترنت بومی شما و هم وی‌پی ان پرسرعت است.

  1.      دور زدن کنترل‌گری‌های پهنای باند

در شبکه‌های موبایل، مکان‌های عمومی و گاهی حتی کانکشن‌های خانگی، ارائه‌دهندگان سرویس سرعت ارتباط را محدود می‌کنند که به اصطلاح به آن «کنترل‌گری پنهای باند» می‌گویند. شاید موقع بازدید سایت‌ها با ویدیوها یا دانلود فایل‌های بزرگ متوجه آن شده باشید: اینترنت شما بسیار کندتر عمل می‌کند. این به ارائه‌دهندگان سرویس اجازه می‌دهد تا پنهای باند را ذخیره کرده و لود روی شبکه را کاهش دهند اما این همچنین حقوق شما را نیز محدود می‌کند. به لطف Kaspersky VPN Secure Connection که ترافیک شما را رمزگذاری می‌کند، ارائه‌دهندگان و سایر طرف‌سوم‌ها نمی‌توانند دقیقاً ببینند در فضای آنلاین چه می‌کنید یا به چه سایت‌هایی سر می‌زنید و از این رو نمی‌توانند روی پنهای باند شما کنترل داشته باشند. با این وجود اگر ارائه‌دهنده سرویس شما همه فعالیت‌ها روی همه مشترکین را کند بکند (اصطلاحاً کنترل سراسری) دیگر راه فراری نیست!

  1.      بازی در منطقه‌ی ترجیحی

سرورهای بسیاری از گیم‌های چندبازیکنه سراسر دنیا توزیع شدند. شما که از منطقه‌ای خاص وصل شدید روی نزدیک‌ترین سرور بازی خواهید کرد. این برای کاهش لگ برای همه بازیکنان است و همینطور متحد کردن پلیرها در یک تایم زون واحد. همچنین مانع زبانی هم در چت‌های بازی کمتر می‌شود. اما این رویکرد مشکلات دیگری بوجود می‌آورد: برای مثال ممکن است در ساعتی «غیر اجتماعی» بازی کنید؛ یعنی شرکای بازی کمتر مناسبی در سرورهای نزدیک هستند یا تیم شما روی یک سرور بازی مشخصی مستقر شده است. آنلاین شدن از طریق Kaspersky VPN Secure Connection در منطقه مورد نظر کانکشن به بهترین سرور بر طبق نیازهای شما را تضمین می‌دهد. البته که سرعت وی‌پی ان اینجا حیاتی است و لگ پایین و تبادل سریع داده را تضمین می‌دهد پس وی‌پی‌ان‌ها و پروتکل‌های وی‌پی‌ان کند برای گیمرها گزینه مناسبی نیستند. برای همین هم هست که به طور خاص توصیه می‌کنیم گیمرها از وی‌پی ان ما استفاده کنند که به سرعت بالا معروف است و در تست‌های مستقل همیشه بالاترین جایگاه را داشته. راه‌اندازی وی‌پی‌ان روی کنسول‌های گیم می‌تواند سخت باشد پس دارندگان کنسول راه‌اندازی مستقیم وی‌پی ان را روی روتر راحت‌تر می‌دانند.

  1.      سیاست‌های جانبی قیمت

در بسیاری از فروشگاه‌ها و سازمان‌های سرویس، قیمت یک کالا یا سرویس واحد کشور به کشور به لیل قمیت‌گذاری‌های مختلف و سیاست قیمت متغیر است؛ حتی شاید برنامه‌های فروش با هم تفاوت داشته باشند. در زمان نگارش این مقاله نزدیک‌ترین ایونت‌ها بلک‌فرایدی و سینگلز دی (11.11) هستند. با اتصال به سرور VPN در کشور مورد نظر و در نتیجه تغییر آدرس IP خود می‌توانید از پیشنهادات فصلی بهره برده و در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. بعدش با ورود به نسخه های منطقه ای فروشگاه های آنلاین، تبلیغات محلی را مشاهده خواهید کرد و از بهترین تخفیف‌ها برخوردار خواهید شد. برای استفاده کامل از این شرایط، سرویس VPN شما باید طیف گسترده ای از سرورها را در کشورهای مختلف ارائه دهد. به عنوان مثال، VPN ما بیش از صد مورد از این موارد را دارد، از جمله در مکان‌های عجیب و غریب مانند بنگلادش، لیختن اشتاین و مالزی. با چنین انتخاب گسترده‌ای، یافتن سرور مناسب در لیست می تواند دشوار باشد، به همین دلیل است که آخرین نسخه Kaspersky VPN Secure Connection به شما امکان می‌دهد سرورها را به برگه Favorites اضافه و سریعاً مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

  1.      خرید با طیب خاطر

شبکه‌های عمومی -خواه وای‌فای فرودگاه باشد خواه هتل، کافه، قطار یا اتوبوس- دستگاه شما را در معرض ریسک‌های مختلف قرار می‌دهد. از میان کلی مورد دیگر می‌شود به تبلیغات طرف‌سوم روی وبسایت‌ها، جمع‌آوری داده از فعالیت‌های آنلاین شما، کندی موقع تماشای ویدیو که قبل‌تر بدان اشاره کردیم و رهگیری بالقوه اطلاعات پرداخت و پسوردها. از طریق یک کانال رمزگذاری شده وی‌پی ان، جلوی همه این اتفاقات گرفته می‌شود. مجرمان سایبری، صاحبان کافه‌، و ارائه‌دهندگان بی‌رحم وای‌فای، نه می‌توانند فعالیت آنلاین شما را ببینند و نه رهگیری کنند. علاوه بر این، وی‌پی‌ان ما را می‌توان طوری پیکربندی کرد که هنگام اتصال به شبکه‌های Wi-Fi محافظت‌نشده، وی‌پی‌ان را به‌طور خودکار روشن کند، به‌علاوه می‌توانید تنظیمات VPN را برای هر نقطه دسترسی Wi-Fi ذخیره‌شده در دستگاهتان به‌صورت جداگانه سفارشی کنید. این امر پیکربندی شبکه‌های وای‌فای را آسان می‌کند که به محافظت VPN نیاز دارند و شما را همیشه ایمن نگه می‌دارد. یک نکته دیگر: اگر اتصال وی‌پی‌ان  قطع شود، وی‌پی‌ان کسپرسکی می‌تواند به طور خودکار تمام ترافیک شبکه شما را تا زمان اتصال مجدد مسدود و اطمینان حاصل کند که داده‌های شما به یک شبکه ناامن نشت نمی‌کند.

  1.      باز کردن وبسایت‌هایی که ژئو آن‌ها بلاک شده

به دلایل قانونی و امنیتی، برخی از سایت‌ها تصمیم می‌گیرند اتصالات سایر کشورها را قطع کنند. برای مثال، بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین در کشورهایی که کالا را به آن‌ها ارسال نمی‌کنند، در دسترس نیستند. همین امر در مورد بسیاری از خدمات شهری یا دولتی ارائه شده به صورت آنلاین صدق می‌کند - دسترسی از خارج امکان‌پذیر نیست. اگر نیاز به استفاده از چنین سایت هایی دارید، باید وی‌پی‌ان خود را به سروری در کشور مربوطه هدایت کنید.

  1.      باز کردن وبسایت‌ها علیرغم بلاک شدن

سناریوی مخالف geo-blocking زمانی است که وارد کشوری می‌شوید که مثلاً گوگل یا اینستاگرام مسدود است. با اتصال به سرور VPN در کشوری دیگر، می‌توانید به استفاده از حساب‌ها و خدمات معمول خود ادامه دهید. مسدود کردن جغرافیایی اغلب باعث می‌شود دائماً وی‌پی‌ان خود را روشن و خاموش کنید تا به سایت‌های خاصی دسترسی پیدا نموده یا از برنامه های خاص استفاده کنید. Kaspersky VPN Secure Connection در اینجا نیز مؤثر واقع می‌شود. با پیکربندی قوانین برای Smart Protection  (فقط روی اندروید) و Split Tunneling (روی اندروید، ویندوز و مک‌اواس) می‌توانید با تغییر وضعیت وی‌پی‌ان و الزام به انجام آن خداحافظی کنید: به طور خودکار برای برنامه‌ها، سایت‌ها یا دسته‌های سایت انتخابی (مانند سیستم‌های پرداخت، سایت‌های بانکی یا فروشگاه‌های آنلاین) فعال خواهد شد یا برای اپ‌های افزوده‌شده به فهرست استثنائات، وی‌پی‌ان را دور می‌زند.

چه چیزی  Kaspersky VPN را پرسرعت‌ترین کرده است؟

بازی، تماشای فیلم، دانلود فایل‌های حجیم و حتی تماس‌های کنفرانسی همگی به یک اتصال VPN سریع با حداقل تأخیر و نرخ انتقال داده بالا نیاز دارند. علاوه بر اتصال به اینترنت به اندازه کافی سریع، به سه چیز دیگر نیز نیاز است: یک سرور وی‌پی‌ان با کارایی بالا با یک کانال ارتباطی قوی. یک کلاینت به اندازه کافی قدرتمند (تلفن، کامپیوتر یا روتر شما)؛ و یک پروتکل ارتباطی بهینه بین این دو. برای اینکه وی‌پی‌ان خود را به قهرمان بی چون و چرای سرعت تبدیل کنیم (در یک آزمایش مستقل از شش VPN دیگر برتری داشت)، ما از سریعترین سرورها (10 گیگابیت در ثانیه) استفاده می‌کنیم و از طریق قدرتمندترین پروتکل ها به آنها متصل می‌شویم: Catapult Hydra و WireGuard  . طبق آزمایش‌های داخلی ما، Catapult Hydra از نظر سرعت اتصال پنج تا هفت برابر سریع‌تر از پروتکل رایج OpenVPN است و حفاظت از حریم خصوصی استثنایی را بدون نشت داده تضمین می‌کند.

کجا و چطور از وی‌پی‌ان استفاده کنیم؟

شما می‌توانید وی‌پی‌ان را روی گوشی هوشمند، کامپیوتر، تبلت و گاهی اوقات حتی تلویزیون یا کنسول بازی خود نصب کنید. بیشتر روترها از اتصال VPN نیز پشتیبانی می‌کنند و به طور همزمان مزایای VPN را در کل شبکه خانگی خود به شما می‌دهند. کدام یک از این سناریوها بهتر است؟ برای مسافرت و سفرهای کاری، راه‌اندازی VPN روی گوشی و لپ‌تاپ شما در اولویت است. اگر مد نظرتان، گیمینگ یا گرفتن تخفیف آنلاین است بهتر است روی کامپیوتر ویندوزی یا مک خود وی‌پی‌ان نصب کنید. برای تلویزیون‌ها، کنسول‌های گیم و استفاده همزمان از وی‌پی‌ان روی چندین دستگاه، کانال رمزگذاری‌شده بهتر است مستقیم روی روتر به کار رود. وی‌پی‌ان ما از توانایی متصل کردن روترها با استفاده از پروتکل‌های WireGuard و OpenVPN پشتیبانی می‌کند: اولی حداکثر سرعت را حتی روی مدل‌های نسبتاً ضعیف ارائه می‌دهد و دومی بالاترین میزان تطبیق‌پذیری را حتی روی قدیمی‌ترین مدل‌ها اجرا می‌کند. کافی است در پورتال My Kaspersky به بخش VPN بروید و در قسمت VPN برای روترها، با انتخاب پروتکل و سرور در کشور مورد نظر، یک فایل پیکربندی ایجاد کنید. سپس آن را در کنترل پنل روتر خود آپلود کنید – و هر دستگاه در شبکه خانگی شما به طور خودکار از تمام مزایای VPN بهره‌مند خواهد شد.

کجا بهترین معامله‌ی وی‌پی‌انی را پیدا کنیم؟

شما می‌توانید Kaspersky VPN Secure Connection را یا بعنوان محصول مجزا و یا به عنوان بخشی از Kaspersky Plus یا عضویت Kaspersky Premium تهیه نمایید. جدا از وی‌پی‌ان به شدت سریع، عضویت شما همراه با محافظت کامل روی همه دستگاه‌ها (هم کامپیوتر و هم اسمارت‌فون) خواهد بود.

جزئیات مهم قرارداد

برخی کشورها استفاده از وی‌پی ان را در قالب فناوری منع کرده‌اند و این درحالیست که بقیه تنها استفاده از نوعی خاص از وی‌پی‌ان را ممنوع می‌دانند. افزون بر این توافقات لایسنس برخی سرویس‌های مختلف آنلاین صراحتاً استفاده از وی‌پی‌ان برای دور زدن محدودیت‌های منطقه‌ای‌شان ممنوع کردند. باید پیش از انتخاب وی‌پی‌ان، موقعیت قانونی را برای پرونده مخصوص خود بررسی کنید.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    6,818,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    2,557,750 ریال10,231,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    6,142,500 ریال24,570,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    68,243,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    9,652,500 ریال19,305,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    13,841,750 ریال27,683,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    14,807,000 ریال29,614,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد