افزایش چشمگیر حملات سایبری به زیرساخت های حیاتی

25 دی 1390 افزایش چشمگیر حملات سایبری به زیرساخت های حیاتی
متاسفانه مسئولان و متولیان زیرساخت های حیاتی از قبیل مدیران و کارکنان شرکت های تولید برق، با مقوله «امنیت» بیگانه اند.

یک نظرسنجی از 200 مدیر امنیت IT در شرکت های معظم تولیدکننده برق در 14 کشور جهان، اخبار تیره و تاری از نبود امنیت در زیرساخت ها را به نمایش گذاشت.

سایت Help Net Security گزارش داد که 40 درصد این مدیران معتقدند باگ های نهفته در صنعت آنها با رشد همراه بوده است و نزدیک به 30 درصد نیز گفته اند شرکت های متبوع آنها، برای مقابله با حملات سایبری آماده نیست. بیش از 40 درصد پاسخ دهندگان هم از احتمال وقوع یک حمله اینترنتی بزرگ در سال آینده خبر می دهند.

در این گزارش تحقیقی مفصل، با اشاره به اینکه از یک سو حمله به زیرساخت های مهم کشورها «آسان تر» شده است و از سوی دیگر سطح پاسخگویی مناسب به این حملات کاهش یافته، آمده است: نزدیک به 90 درصد کسانی که در یک صنعت خاص مشغول به کار هستند، به مقوله امنیت بی اعتنا بوده و نسبت به کاستی های امنیتی، اطلاعات و آگاهی بسیار اندکی دارند.

در این گزارش همچنین به ویروس استاکس نت که تا مدت ها در صدر اخبار امنیت IT جهان قرار داشت، اشاره شده است. این بدافزار پیچیده می تواند کنترل کننده های نیروگاه های برق و دیگر زیرساخت ها را مورد حمله قرار داده و عملیات آنها را دستکاری نماید.

محصولات مرتبط

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد