توصیه هایی کلی در دنیای دیجیتال برای والدین کودکان 6 تا 11 سال

26 مرداد 1395 توصیه هایی کلی در دنیای دیجیتال برای والدین کودکان 6 تا 11 سال

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛امروزه والدین با چالشهای بزرگی در برخوردشان با فرزندان روبرو می شوند. چگونه به فرزندانمان آموزش استفاده صحیح از کامپیوتر را بدهیم؟ کدام برنامه ها برای سنین کودکان ما مناسب هستند؟ چگونه مانع دیدن محتوای نامناسب فرزندان شویم و از اعتیاد آنها به دنیای در حال توسعه اینترنت جلوگیری کنیم؟ یا اینکه چگونه اطلاعات و پول هایمان را در برابر بی توجهی فرزندانمان محفوظ نگه داریم؟ ما در این مقاله آماده ایم تا به تمام سوالات شما در این باره پاسخگو باشیم. مطالب دسته بندی شده برای سنین خاصی هستند و ما توصیه می کنیم تمام مقالات در سنین مختلف را مطالعه فرمایید. در گزارش قبل توصیه هایی درمورد والدین فرزندان تازه متولد شده تا 6 ساله را داشتیم که پیشنهاد می کنیم قبل از خواندن این مطلب آن را هم مطالعه کنید.

از 6 تا 11 سالگی: سقوط آزاد در اینترنت

ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان زمانی است که فرزند قطعا دستگاهی برای خودش دارد. این زمان دقیقا موقعی است که فرزندان با شبکه های اجتماعی، وب گردی و فیلم های مختلف و محتوای تصاویر آشنا می شوند. این سن، زمانی است که فرزندان تمایلی جدی به بازی کردن و صرف کردن پولشان به سرگرمی دارند. در این سن کودکان بسیار آسیب پذیر هستند و مهمترین چیز در این سن آموزش و آگاهی به فرزندان است زیراکه توسعه رشد فزاینده ای نسبت به فناوری های جدید در دسترس کودکانمان دارد. سعی کنید از این دوران بهترین استفاده را داشته باشید، در زمانی که فرزندان در اوایل دوران بلوغ هستند هنوز نمی توانند خوب و بد را از هم تشخیص دهند و آگاهی کامل از اطلاعات پیچیده را ندارند.

حفاظت به چه معنا است؟

  • اول از همه، از یک آنتی ویروس مناسب استفاده کنید. اگر تا الان برای نصب آن اقدام نکرده اید سریعا این کار را انجام دهید. کودکان در مورد استفاده از بازی های اینترنتی، ارتباطات، جستجو، متمایل اند بر روی لینک های زرق و برق دار و آنهایی که برایشان جلب توجه می کنند، کلیک می کنند. یک عمل نابجا از جانب فرزندان می تواند خطرات بسیاری را برایشان در بر داشته باشد.
  • محدود کردن زمان استفاده از اینترنت توسط والدین. اما بخاطر داشته باشید که تکنولوژی ها هم برای درس خواندن و هم برای سرگرمی استفاده می شوند، بنابراین خیلی به فرزندانتان سخت نگیرید. سعی کنید محدود کردن زمان را برای برنامه های خاصی همانند بازی ها یا استفاده از برنامه هایی چون تلگرام و غیره، اختصاص دهید.
  • از تنظیماتی استفاده کنید که دسترسی به وب سایت هایی با محتوای نامناسب را محدود می کند.
  • اگر هم شما و هم فرزندتان از دستگاه های اپل استفاده می کنید، از ویژگی اشتراک گذاری خانواده آن استفاده نمایید. که تمام اقدامات در اپ استور نیاز به تایید والدین دارد.
  • فراموش نکنید که خرید در برنامه هایتان را محدود کنید.
  • در این سن، فرزنداتان اغلب از شما دور هستند، پس مهمترین کار استفاده از از برنامه ی کنترل والدینی است که موقعیت فرزندان را به شما اطلاع می دهد.
  • حساب کاربری در شبکه های اجتماعی که فرزندتان از آنها استفاده می کند ایجاد کنید و در آنجا جزئی از دوستانش باشید.

همه چیز را به فرزندان نشان دهید و درباره آنها توضیح دهید

  • یک زمانی را برای فرزنداتان اختصاص دهید و آنها را از ویروس ها، فیشینگ یا url های مخرب که معمولا وعده ی شوک آور می دهند، باخبر کنید.
  • به فرزندانتان انواع خطرات مشهور را آموزش دهید و به آنها بفهمانید که تمام ویدئو ها و عکس های پست های آنلاین می تواند ذهنشان را مغشوش و عواقب منفی بر روی افکار آنها داشته باشد.
  • زمانی را با یکدیگر صرف استفاده از دستگاه ها کنید. این کار ممکن است برای هردوی شما جالب باشد و البته می تواند به عنوان ابزاری کارآمد برای غلبه بر آشفتگی علائم دوران بلوغ محسوب شود.
  • صحبت های قبلی ما بهای بالای فعالیت ها را در بین بازی ها نشان می دهد: اینترنت و کارتون ها همچنان در بین فرزندان تازگی دارند. شما در این سن هنوز فرصت دارید تا ببینید فرزرندتان به چه چیزی علاقمند است، بدون اینکه نیاز باشد با آنها درگیری داشته باشید.
  • با فرزندانتان در مورد زورگیری های سایبری که باید برایشان شفاف سازی شود، صحبت کنید. این خیلی مهم است که فرزندتان بداند شما آن را کنترل می کنید و باید در مورد هرچیزی که در دنیای آنلاین با آن روبرو می شود با شما درباره اش صحبت کند.
  • اگر شما پی بردید که فرزندتان در حال بازی یا بازی های چند نفره است، این زمان وقت مناسبی است که به صورت جدی با او صحبت کنید، اگر شما قصد دارید که به طور کامل این نوع بازی را محدود کنید، ممکن است فرزندتان را کاملا در این باره حریص کنید. پیشنهاد ما این است با فرزند خود درباره اش صحبت کنید و از معایب آن بازی و اینکه چرا نباید با آن بازی سرگرم شود، برایش بگویید.
  • اگر در صفحه های اجتماعی که فرزندتان در آنها حضور دارد ثبت نام کرده اید، سعی نکنید برای محافظت از او نام خود را تغییر دهید، از نام واقعی خود برای شبکه های اجتماعی ثبت نام کرده استفاده کنید.
  • برای آنها توضیح دهید که چرا نباید آدرس واقعی را در شبکه های اجتماعی ثبت کرد و اینکه چرا نباید در این شبکه ها تمام مکان های قابل بازدید را بررسی کرد.
  • این اطمینان را به فرزندتان بدهید که او را در درک می کنید زیرا که او باید شما را در بین افراد دوروبرش همانند یک دوست بداند.
  • به فرزندتان اجازه دهید که بداند شما هر لحظه آن را چک می کنید و می توانید لیست دوست های او را مشاهده کنید. این آگاهی را باید قبل از اینکه این کار را انجام دهید به فرزنداتان گوشزد کنید، زیرا باعث شگفتی ناخوشایند فرزندتان خواهد شد.

منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,080,750 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    2,656,125 ریال10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    6,378,750 ریال25,515,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    70,868,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    10,023,750 ریال20,047,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    14,374,125 ریال28,748,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    15,376,500 ریال30,753,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد