هشدار: وای فای سوئیت های اجاره ای خطرناک هستند

20 مرداد 1395 هشدار: وای فای سوئیت های اجاره ای خطرناک هستند

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛بدون شک شما تا به حال با سایت های اجاره موقت سوئیت مثل 1AirBnB ، Homeaway و ... آشنا شده اید و بسیاری از شما که این مطلب را می خوانید احتمالا از این وبسایت استفاده کرده و مهمان بوده اید.

مدل تجاری این سایت ها صنعت گردشگری را مختل کرده اما مشکلات سفر و محل اقامت را برای گروه های دوستی و خانواده ها بسیار راحت کرده است. وقتی برای مدتی در این مکان ها اقامت داشتم نکته جالب توجه این بود که بسیاری از صاحبان این خانه ها امکان دسترسی به برخی وسایل شخصی مثل وای فای را هم فراهم کرده بودند.

من در سایت black hat مطلب جالبی با عنوان "AirBnBeware: اجاره کوتاه مدت، تسلط بلند مدت" را دیدم، که نویسنده مطلب Jeremy Galloway، اشاره کرده بود زمانی که در خلال سفری بهمراه دوستان خود قصد خرابکاری در بروزرها از طریق هک روترها را داشتند به این نتیجه رسیدند که این کار ساعتها زمان می برد اما به لطف صاحب خانه اجاره ای توانستند این کار را در زمان خیلی کوتاه انجام دهند. زیرا روتر بصورت آزادانه در دسترس بود و Galloway توانست کامپیوتر خود را مستقیما به آن وصل کند.

چرا این اتفاق رخ داد؟ در طول یک سال بیش از 60 میلیون مهمان در اقامتگاههای معرفی شده در AirBnB می مانند و این کمپانی به بیش از 2 میلیون اقامتگاهش در سراسر جهان می بالد. حتی بدون احتساب مشتریان سایر سایتها تعداد افرادی که در رفت آمد هستند بسیار زیاد است. این حجم از رفت و آمدها به معنای ریسک امنیتی بالا می باشد.

بحث در مورد این موضوع بسیار جذاب و سرگرم کننده است اما این مشکلی بزرگ برای تعداد زیادی از افراد سراسر جهان می باشد. ما بارها در مورد اینکه چرا نباید از وای فای رایگان استفاده کنیم یا اینکه هنگام استفاده از آن احتیاط کنید و شبکه ی خانه ی خود را امن نگه دارید صحبت کرده ایم و همیشه امنیت بالا را برای زندگی روزانه شما می خواهیم. با این حال، ما می خواهیم شما در هنگام سفر هم در امنیت کامل باشید و مهم است که بدانید زمانی که از وای فای شخص دیگری استفاده می کنید، نمی توانید حدس بزنید که چه آینده ای پیش روی شما است و چه کسی شما را کمین گرفته است.

قبل از اینکه شما جایی را کرایه کنید، این موارد را در نظر بگیرید:

1.آیا شما واقعا به وای فای نیاز دارید؟ جدا شما در هنگام تعطیلات به وای فای نیاز دارید؟ می توانید از اینترنت سیمکارت برای کارهای ضروری خود استفاده کنید؟ اگر این امکان وجود دارد حتما این کار را انجام دهید.

2. اگر پاسخ شما در قسمت اول گزینه 1 بله است، از هات اسپات گوشی خود استفاده کنید. و در صورت انجام این کار، بخاطر داشته باشید که شما میخواهید از اطلاعاتتان استفاده کنید پس باچشم باز این کار را انجام دهید و عاقلانه دانلود کنید. شما همچنین می توانید از وی پی ان برای کمک به امنیت ارتباط استفاده نمایید.

3. اگر که بانک آنلاین نیاز دارید، از یک صفحه رسمی بانک که اتصال را برقرار می کند استفاده نمایید.

4.در یک جای امن اقامت کنید: بله ما این جمله را همیشه داریم گوشزد می کنیم، اما در هر صورت شما همیشه باید آگاهی کامل نسبت به وسایل فیزیکی و دیجیتالی خود در هنگام سفر داشته باشید. اگر در جایی که هستید احساس منفی دارید و اطمینان کافی را نسبت به آنجا ندارید، حتما در موارد امنیتی احتیاط لازم را به عمل آورید.

قبل از اینکه خانه ی کرایه ای را اجاره دهید ، به خاطر داشته باشید:

  1. هرگز به هیچ کس اجازه ی دسترسی به شبکه خانگی خود را ندهید. زمانی که شما خانه ی خود را اجاره می دهید، یک شبکه ی مجزای مهمان برای مهمان نصب کنید. این شبکه ها به مهمانان داده می شود تا کاملا اختصاصی باشد و مشکلی برای شبکه ی شما بوجود نیاید.
  2. پسورد پیش فرض آن را تغییر دهید. اکثر روترها یک اکانت ادمین دارند که بسیاری از آنها "admin" و "password" یا مشابه اینها هستند. آن را در ابتدا به منظور امنیت شبکه خانگی تغییر دهید.
  3. روتر را ایمن کنید. روتر و شبکه در امنیت ارزش بالایی دارند. یا روتر را در یک گنجه یا کابینت قفل شده قرار دهید یا اینکه یک قفل برای اضافه کردن لایه ی اضافی که عامل بازدارنده ی هر هکر است، تهیه کنید.
  4. شروع تازه ای داشته باشید. اگر شما چندین ماه خانه را اجاره داده اید بهتر است عمل بک آپ گیری را هر ماه انجام دهید و روتر را هر چند ماه یکبار ریست کنید.
  5. به منظور افزایش امنیت به مستاجرهای خود توصیه های مفید دهید. بسیاری از صاحب خانه ها هشدارهایی در مورد اینکه مهمان ها به کجا روند یا اطلاعات شهر می دهند. با توصیه های امنیتی و مشاوره به مهمانان آن ها را با امنیت سایبری آشنا کنیم.

در آخر، ایجاد امنیت یک اولویت برای هر دو طرف(هم مستاجر) است. شاید اقدامی اضافی بنظر برسد اما مثل این است که درب ورودی را بر روی مجرمان قفل کنید. با توجه به فاجعه ای که برای خانه های اجاره ای پیش آمد، شما در صورتي در امان هستيد كه فرض كنيد مجرمان هميشه به دنبال سوژه هاي سريع و راحت هستند، اما این دلیل نمی شود که آن سوژه شما باشید.


    1. وبسایت Airbnb یک بازار آنلاین است که به مردم اجازه می دهد تا خانه ها و یا اتاق های اضافی خودشان را به میهمانان اجاره دهند. Airbnb برای هر رزرو از میزبان ها ۳% و از میهمان ها بین ۶ تا ۱۲% کمیسیون می گیرد. شما در این وبسایت، گزینه های متنوعی در اختیار دارید. از یک اتاق مشترک بگیرید تا یک خانه کامل، می توانید استخر یا ماشین لباسشویی و هر چه که فکر می کنید داشته باشید. همچنین می توانید عکس های خانه، میهمان/میزبان و نقشه را مشاهده کنید

منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    25,515,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    70,868,250 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد