5 قانون طلایی برای کاربران شبکه های اجتماعی

27 تیر 1395 5  قانون طلایی برای کاربران شبکه های اجتماعی

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛جمعیت کل جهان حدود 7.4 میلیارد است. در اواخر سال 2015 فیس بوک حدود 1.59 میلیارد کاربر داشت. با افزایش سالانه ی هفده درصدی شبکه های اجتماعی این درصد همچنان در حال افزایش است و این رشد برای تمامی شبکه های اجتماعی صدق می کند.

310 میلیون از کاربران فعال توییتر به طور متوسط در دقیقه  347,222 بار پست می گذارند. بسیاری از آن ها در روز بیش از صد بار توییتر خود را چک می کنند و بعضی از آن ها هم کمتر از یکبار در روز چک نمی کنند. بالای 40 میلیارد عکس در روز در اینستاگرام منتشر می شود و در روز بیش از 80 میلیون عکس منتشر شده وجود دارد.

مقدار زیادی از این اطلاعات پر اهمیت هستند، برخی از آنها جالب و برخی بی فایده اند. شبکه های اجتماعی، با روند و قوانین خود، دنیای واقعی را گسترش می دهند که تاثیر زیادی بر زندگی آنلاین ما دارد. در این مقاله، ما 5 قانون ساده را که فکر می کنیم هر کاربر باید در حین کار با شبکه های اجتماعی لحاظ کند را ارائه می دهیم.

  1. به ترول ها غذا ندهید

ترول1 های اینترنتی که بسیار تحریک کننده هستند عموما به بحث هایی که افراد را تحریک کرده و سرگرمی محسوب می شوند، می پیوندند . شما ترول ها را در همه جا می بینید: در فروم ها، چت ها و پلت فروم های دیگر برای ارتباطات آنلاین. نظرات رسانه های خبری به علت داشتن مشارکت بالا با ترول ها خوب شناخته می شوند. می دانیم که مجموعه ای از آن ها در شبکه های اجتماعی هم حضور دارند.

بهتر است خودتان را درگیر آن ها نکنید و آن ها را نادیده بگیرید. بسیاری از مردم طعمه آنان می شوند و در بحث های گرم آنان به منظور شرح نقطه نظرهای خود شرکت می کنند و مقدار زیادی از زمان و انرژی خود را بیهوده صرف می کنند.

اگر شما بدشانس باشید ممکن است ترولی که به دنبال انتقام است را ملاقات کنید، ایمیلتان را اسپم کند و یا حتی تلاش برای نابودی زندگی شما کند. برای مثال نتیجه مزاحمت سایبری که باعث درگیری و تهاجم به دنیای آنلاین شد زمان، پول، شغل و زندگی زناشویی یک زوج آمریکایی را از بین برد.

  1. از ارسال هر پست غیرقانونی بپرهیزید

در امارات متحده و نیوزلند قوانینی در مورد ترول و مزاحمت سایبری پابرجاست که مجازات سنگینی دارد. جریمه ی 35000 دلاری به همراه حبس مجازات قانون شکنی در این کشورها است.

با این اوصاف، گذاشتن پست ، باز نشر پست و سایر اقدامات در رسانه های اجتماعی در بسیاری از کشورها به پرداخت جریمه و یا عواقب جدی تر ختم می شود. برای مثال دو مرد پس از ساخت یک صفحه ی فتنه در فیس بوک به 4 سال حبس محکوم شدند و یک مرد در بنگلادش بخاطر جوک گفتن در مورد نخست وزیرش که درگذشته است؛ به حبس محکوم شد. بنابراین بهتراست که باتوجه به قوانین کشور خود پست بگذارید یا اجازه گذاشتن پست در فیس بوک و توییتر را داشته باشید.

  1. مطالب مجرمان را بازنشر نکنید

کلاهبرداران اغلب قربانیان ر ا با داستان های تکان دهنده در مورد نوزادان در حال مرگ، غرق شدن توله سگ یا تقلای سربازان فریب می دهند. چنین پست هایی در شبکه های اجتماعی درخواست کمک می کنند. در واقع آن ها برای سرقت مالی، حملات فیشینگ و انتشار بدافزار از این روش استفاده می کنند.

مخاطب پیام های اینچنینی اغلب کلاهبرداران هستند. درخواست های واقعی برای کمک معمولا از جانب خانواده، دوستان و یا دوست دوستان می باشد و اگر واقعی باشند از صفحات رسمی و نه صفحات شخصی فرستاده می شوند.

بهتر است هنگامی که قصد لایک کردن و یا اشتراک گذاری پست را داشته باشید کاملا هوشیار باشید. نمی خواهید پست های این مدلی را چک کنید؟ پس آنها را لایک نکنید و خود و دوستانتان را به خطر نیندازید و محکم کاری لازم را انجام دهید.

4.به عکس العمل خوانندگان فکر کنید

شما احتمالا همکار، رئیس، دوستانی دارید که جزء اعضای فیس بوک و اینستاگرام شما باشند. زمانی که شما برای یک موقعیت کاری جدید اقدام می کنید، به احتمال زیاد پروفایل شخصی شبکه های اجتماعی شما مورد بررسی قرار می گیرد. این را حتما لحاظ کنید که آن ها چه چیزهایی از شما را خواهند دید و به این نکته توجه کنید که شما چه چیزهایی را نمیخواهید آن ها ببینند.

همچنین دقت کنید که پست های شما بر روی صفحات افراد دیگر و صفحات عمومی مثل شرکت ها و دانشگاه ها نمایش داده می شود. به عنوان مثال: در سال 2013، یک مرد اهل پنسیلوانیا به خاطر تعریف کردن از یک دختر در یک شبکه اجتماعی از کار اخراج شد. نظری که او داده بود نه جنسی بود و نه نا مناسب، اما گویا مادر آن دختر چنین نظری را دوست نداشته بود. یک سال قبل از این ماجرا، یک معلم از واشنگتن از کار اخراج شد زیرا زنی که هیچ وقت وی را ملاقات نکرده بود از معلم بابت پستش شکایت کرده بود. این ها تنها چند نمونه بودند که ثابت می کنند باید عکس ها و پست های نامفهوم خود را تنها بین دوستان واقعی خود به اشتراک بگذارید.

اگر نیاز دارید که پست های شما برای افراد غریبه پهان باشند، به قسمت privacy settings در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و تامبلر بروید.

5.اطلاعات شخصی خود را در معرض عموم قرار ندهید

بسیار از شبکه های اجتماعی برای عکسی که می گذارید و پستی که قرار می دهید یا مکانی که شما آنجا را بازدید کرده اید، پیشنهاد می کند موقعیت خود را مشخص کنید. اگر شما به رویداد علاقمندید، شبکه های اجتماعی می توانند دوستان شما را برای شرکت در این رویداد از طریق تگ کردن آگاه کنند.

به طور پیش فرض هر کسی می تواند به اطلاعات دست یابد و جنایتکاران هزار و یک روش برای استفاده از این اطلاعات، از بهم ریختن خانه شما گرفته تا دزدیدن هویت دیجیتالی، دارند. به همین دلیل ما به شدت توصیه می کنیم که اطلاعات خود را در اختیار همه قرار ندهید و تنظیمات امنیتی خود را در فیس بوک ایمن کنید.

هر کسی از جمله رباتها، ترول ها حتی مجرمان می تواند برای شما پیغام دوستی بفرستند و حتی اگر فیس بوک به شما پیغام داد و دوستان مشترک را به شما معرفی کرد دوستی با آنها را تا زمانی که مطمئن نشدید دوستان واقعیتان هستند، نپذیرید.

منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.


  1. ترول (Troll) یک اصطلاح اینترنتی است و به کسانی اطلاق می‌شود که در جوامع آنلاین مثل فروم‌ها یا بخش کامنت‌های یک سایت، پیام‌هایی بی‌ربط، ناراحت کننده و فتنه آمیز ارسال می‌کنند با این هدف اصلی که بقیه را وادار به عکس‌العمل‌های احساسی کنند و باعث بحث‌های بی‌ربط به موضوع اصلی شوند.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,080,750 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    10,624,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    25,515,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    70,868,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    20,047,500 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    28,748,250 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    30,753,000 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد