چطور با Kaspersky Security Cloud از شر آگهی‌های مزاحم خلاص شویم؟

18 مرداد 1400 چطور با Kaspersky Security Cloud از شر آگهی‌های مزاحم خلاص شویم؟

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ مشکل بنرهای تبلیغاتی –اگر تازه نخواهیم بگوییم برخی‌شان ممکن است بونس‌های آلوده هم داشته باشند- آنقدر حاد است که برنامه‌های بی‌شماری ادعا کردند قرار است این نمایه‌های نفرت‌انگیز را از روی وبسایت خود بردارند. اما اگر از پیش راهکار Kaspersky Security Cloud را نصب کرده باشید دیگر از همه این دردسرها رها شده‌اید. در ادامه با ما همراه شوید تا توضیح دهیم چطور با استفاده از این قابلیت ضد بنر، از شر تبلیغات پاپ‌آپ‌شده خلاص شوید.

فعالسازی افزونه Kaspersky Protection

افزونه‌ی Kaspersky Protection این کار را در مرورگر مدیریت می‌کند. کار اصلی آن محافظت از کامپیوتر شما در برابر سایت‌های خطرناک و اسکمرهای آنلاین است اما همچنین می‌تواند بنرها را نیز از میان بردارد. این افزونه زمانی فعال می‌شود که شما Kaspersky Security Cloud را نصب کرده باشید- روی نوار نویگیشن مرورگر به دنبال آیکون آن باشید.

اگر آنجا آیکونی نباشد شاید در طول نصب انتخاب کردید که غیرفعال بماند. پس باید در فهرست افزونه‌های خود از Kaspersky Protection استفاده کنید.

آگهی‌های تبلیغاتی را با Anti-Banner بلاک کنید

قابلیت Anti-Banner در  Kaspersky Security Cloud به طور پیش‌فرض فعال نیست. با این حال، می‌توانید مستقیماً آن را در مرورگر روشن کنید. برای انجام این کار، روی آیکون  Kaspersky Protection بزنید و بعد دکمه سبزرنگ Enable را در منوی دراپ داون کلیک کنید. صفحه را رفرش کنید و حالا هر بنری وجود داشت از بین رفته است.

همچنین می‌توانید با باز کردن پنل تنظیمات، از  Kaspersky Security Cloud این قابلیت را فعال کنید (منظورمان همان آیکون چرخ‌دنده است در گوشه پایین سمت چپ پنجره برنامه اصلی).

در منویی که پدیدار می‌شود، Protection را انتخاب کنید و بعد  Anti-Banner (وسط فهرست بلند بالای ابزارهای محصول).

تنظیمات Anti-Banner برای حذف آگهی‌های چندزبانه و تبلیغات خاص

شبکه‌های تبلیغاتی اینترنتی از شما اطلاعات زیادی دارند و اغلب بنرها را به زبان شما نمایش می‌دهند. افزونه ضد بنر ما کاری می‌کند تا از شر چنین آگهی‌هایی خلاص شوید. با این حال، اگر همزمان از چندین زبان استفاده کنید باید در هر یک از آن‌ها آگهی‌ها را فیلتر کنید. مانند سابق، این کار نیز در پنل تنظیمات  Kaspersky Security Cloud انجام خواهد شد. بخش Anti-Banner را باز کنید و List of filters را انتخاب نمایید.

به منظور مسدود کردن آگهی‌ها در یک زبان خاص فقط کافیست فیلتر آن را در فهرست فعال کنید. افزون بر فیلترهای زبان، این تنظیمات شامل گزینه‌هایی برای خلاص شدن از شر ویجت‌های رسانه‌های اجتماعی (دکمه‌هایی با لینک‌هایی به فیسبوک، توییتر و غیره) و پنجره‌هایی که شما را به عضو شدن برای آپدیت‌ها دعوت می‌کنند می‌شوند. برای فعال کردن آن‌ها فیلترهای تم‌دار را انتخاب نمایید.

برخی‌اوقات یک آگهی تکی از فیلتری رد می‌شد و همچنان در سایت قابل‌رؤیت است. می‌توانی چنین تبلیغاتی را به طور دستی به فهرست بنرهای بلاک‌شده‌ی خود اضافه کنید. برای انجام این کار، بخش Anti-Banner را در تنظیمات Kaspersky Security Cloud باز کنید و گزینه Blocked banners را انتخاب کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود روی Add کلیک کرده و آدرس بنرها را در فیلد  Web address mask کپی پیست کنید. می‌توانید این آدرس را با راست‌کلیک روی بنر و انتخاب کردن Copy Link بدست آورید. باری دیگر روی OK کلیک کرده و سایت را رفرش کنید.

همه آگهی‌ها هم بد نیستند

اگر نمی‌خواهید همه آگهی‌ها را هم قطع کنید، اجازه بدهید برخی از آن‌ها روی یک سری سایت‌ها نمایش داده شوند (این کار را می‌توانید با افزودن این آگهی‌ها به لیست آگهی‌های مجاز انجام دهید). ساده‌ترین راه درست از طریق مرورگر است. روی آیکون Kaspersky Protection extension کلیک کنید، بعد Anti-Banner را زده و بعد  Allow on this website in the list that opens را انتخاب نمایید.

روش دیگر برای انجام همین کار: باز کردن پنل تنظیمات Kaspersky Security Cloud، انتخاب کردن Anti-Banner و بعد Websites with allowed banners و در نهایت Add است.

آدرس صفحه‌ای که می‌خواهید اضافه کنید را کپی کرده، در فیلد وبسایت پیست نموده و ok را بزنید.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.

محصولات مرتبط

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد