نمایش سهوی پسورد شبکه‌ فرانسوی TV5Monde حین مصاحبه تلویزیونی

23 فروردین 1394 نمایش سهوی پسورد شبکه‌ فرانسوی TV5Monde حین مصاحبه تلویزیونی

اواخر هفته گذشته خبری در خصوص حمله ی یک تیم با سابقه از هکرها به یک شبکه تلویزیونی فرانسوی زبان با نام TV5Mondeشنیده شد. این مجموعه که مدیریت 11 شبکه روی آنتن را بر عهده دارد، پس از هک این مجموعه توسط این گروهک وادار به قطع برنامه‌های تلویزیونی برای چند ساعت شده بود که پس از آن هم برای ساعتها اقدام به نمایش برنامه‌های تکراری و از پیش ضبط شده نمود. در ادامه به بررسی این خبر حوزه امنیت اطلاعات و اشتباهی که بدنبال همین رویداد رخ داد میپردازیم.

بدنبال این حمله، مدیرعامل این مجموعه با انتشار یک ویدئو در ساعت 2 نیمه شب روی شبکه فیسبوک خود، اینگونه اظهار داشت که "شبکه های تلویزیونی ما، وبسایت ها و شبکه های اجتماعی مجموعه روز چهارشنبه مورد یک حمله سایبری قرار گرفت و در حال حاضر هم شبکه های اجتماعی از دسترس ما خارج بوده و هم شبکه تلویزیونی نیز قادر به نمایش معمول برنامه ها نیست. نهایت تلاش خود را می‌نماییم تا اوضاع را به حالت قبل بازگردانیم. از درک و همکاری شما متشکرم."

دیری نگذشت که بدنبال این حمله سایبری و انتشار مطالب مختلفی از سوی این تیم هک روی صفحات رسمی فیسبوک شبکه، یکی از دیگر شبکه های فرانسوی زبان اقدام به ضبط و پخش مصاحبه ای در همین خصوص با یکی از کارمندان مجموعه نمود که در کمال سهل‌انگاری این گزارش در یکی از اتاقهای ساختمان TV5Monde ضبط شد که روی دیوار آن یادداشتهای متفاوتی از جمله اسم کاربری و کلمات عبور شبکه‌های اجتماعی این شرکت به چشم میخورد.

اگرچه هنوز در خصوص نتیجه نشت سهوی این اطلاعات، گزارشی منتشر نشده است ولی در همان ساعت اول اغلب بیننده ها در شبکه های اجتماعی نوشته بودند که قادر به خواندن کلمه عبور حساب کاربری یوتیوب این شبکه بودند (که شاید پیش از آن توسط هکر تحت کنترل بوده است)، و این کلمه عبور "lemotdepassedeyoutube" (ترجمه فارسی: کلمه عبور یوتیوب) بوده است.

 در کلیپ کوتاه زیر میتوانید بخش برگزیده این مصاحبه و مشخص بودن پسورد را مشاهده نمایید:

 

لازم به ذکر است این تنها نشت سهوی داده های مهم آن هم با نمایش تلویزیونی نبوده است چرا که پیش تر نیز شبکه مشهور CBS در یک برنامه تلویزیونی مختص امنیت در مسابقات سوپربول (Super Bowl یا مسابقات فوتبال ملی آمریکا)، در یک صحنه  از آن اطلاعات کاربری یک کانکشن Wi-Fi نشان داده شده است:

نمایش سهوی پسورد شبکه‌ فرانسوی TV5Monde حین مصاحبه تلویزیونی

منبع: کسپرسکی آنلاین

شرکت ایدکو، شرکت ایدکو، نماینده توزیع و فروش محصولات کسپرسکی* در خاورمیانه، از شما دعوت میکند اخبار و مطالب مرتبط زیر را نیز دنبال نمایید:

7 ترفند برای جلوگیری از حملات فیشینگ از طریق فیسبوک

پاداش 5000 دلاری گوگل برای رفع باگ "حذف ویدئوهای یوتیوب"

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

 

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,080,750 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    2,656,125 ریال10,624,500 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد