فروش بلیت‌های تقلبیِ جشنواره «برنینگ من»  

03 اسفند 1398 فروش بلیت‌های تقلبیِ جشنواره «برنینگ من»  

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ هر ساله، اواخر آگست یا اوایل سپتامبر، ده‌ها هزار نفر در بیابان بلک‌راک نِوادا رویداد هنری برنینگ من به معنای «مرد سوزان» را جشن می‌گیرند. این جشنواره، هشت‌روزه است و می‌توان گفت مرکز اصلی تجمع افراد هنری و خلاق از سراسر جهان به شمار می‌رود. نصب یادُمان‌ها، اجراهای جادو و طلسم و اتمسفر بی‌نظیر این جشنواره است که موجب شده خیلِ عظیمی از بازدیدکنندگان بدان جذب شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا توضیح دهیم مجرمان سایبری چطور در چنین شرایطی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.

بلیت‌های برنینگ من روی درختان سبز نمی‌شوند

پیوستن به جشنواره‌ی برنینگ من کار ساده‌ای نیست. بلیت‌ها بسیار محدودند و سال‌های اخیر تقاضا برای شرکت در این رویداد فراتر از حد معمول رفته است. بنابراین سازمان‌دهندگان برای اینکه نگذارند بلیت‌ها همه یکجا و به سرعت فروخته شوند، آن‌ها را طی مراحلی برای فروش گذاشته‌اند. تازه بعد از این تدابیر نیز، همچنان شرکت در این جشنواره آسان نمی‌شود؛ در حقیقت رفتن به وبسایت این جشنواره و خرید بلیت، همچون هفت‌خوان رستمی است که هر کسی توان عبور از آن را ندارد. اول باید اکانت بسازید، بعد پیش از موعد برای مرحله‌ی مربوطه‌ برای فروش، ثبت نام کنید. به عنوان مثال در حال حاضر، روال ثبت ‌نام برای آن دسته از افراد در حال انجام است که قصد چیدمان یادُمان، اجرای نمایش و سایر عناصر مهم این فستیوال را دارند. البته مهمانانی که درآمد پایین دارند نیز جزو همین دسته‌بندی قرار می‌گیرند (البته شرایط مالی‌شان باید محرز شود). سایر افراد باید تا ماه مارس انتظار بکشند.

اگر قصد دارید سر موقع اقدام به ثبت نام کنید، چند روز آینده خواهید توانست بلیت و وسیله نقلیه برای عبور بخرید. اگر دست نجنبانید، از قافله عقب خواهید ماند:

مردم بلیت‌ها را به محض اینکه برای فروش گذاشته می‌شوند می‌خرند. شاید با خود بگویید فرصت هست اما هیچ تضمینی نیست که اگر نجنبید بلیت‌ها همچنان برای خرید موجود باشند. در عین حال، سفر به برنینگ من نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و فکر‌شده‌ای است. از آنجایی که این جشنواره در بیابان برگزار می‌شود، باید تمام لوازم و وسایل مورد نیاز برای رفتن به بیابان را به همراه خود داشته باشید- لباس گرم و لباس‌هایی مخصوص برای تمام سلفی‌های مهم که قرار است کنار یادمان‌ها بیاندازید. همچنین باید حواستان به ترانسپورت دور محوطه‌ی جشنواره هم باشد. محوطه بسیار وسیع است؛ آنقدر که نمی‌توانید پیاده آن را پوشش دهید. برای همین به وسایل نقلیه نیاز دارید و این یعنی خرید وسیله نقلیه برای پارک کردن در کمپ و استفاده از آن موقع نیاز. در آخر، اگر در آمریکا زندگی نمی‌کنید تازه باید بلیت هواپیما و ویزا را هم به لیست اضافه شود. با این تفاسیر، واضح است که خیلی‌ها از اینکه نتوانند بلیت را به موقع بخرند مأیوس خواهند شد.

بلیت‌های جعلی برنینگ ‌من

جای تعجبی ندارد که برنینگ من برای مجرمان سایبری می‌تواند لقمه‌ی چرب و نرمی باشد؛ چون بلیت این جشنواره حسابی گران است. بعنوان مثال، قیمت امسال این بلیت، 475 دلار بوده است و چنانچه می‌خواهید قبل از مرحله‌ی اصلیِ فروش این بلیت را بخرید و در عین حال هنوز چیدمان هنری‌ای هم در چنته ندارید، این قیمت تا 1,400 دلار افزایش پیدا خواهد نمود. وبسایت رسمی برنینگ من راهکارهایی برای مبارزه با کلاهبرداران و اسکمرها ارائه می‌دهد اما این راهکارها مخصوص طرف‌سوم‌هاست. اسکمِ بسیار فریبنده‌تر، همانی که اخیراً هیچ پوششی بدان داده نشده است، اسکمی است که طی آن، اسکمرها وانمود می‌کنند خودشان متولی و متصدی این جشنواره هستند!

مجرمان در حقیقت وبسایت جعلی‌ای طراحی کرده‌اند که با نسخه‌ی اصلی آن مو نمی‌زند. آن‌ها از همان تناژ رنگ، فونت‌ و المان طراحیِ نسخه اصلی کپی کرده‌اند. یوآرال حاوی اسم فستیوال است؛ برنینگ من هم که به خودی خود می‌تواند بازدید کننده‌ی خام و تازه‌کار را مجاب کند که با یک وبسایت اورجینال طرف است.

 

 

 

جاعلین حتی بخش اطلاعات بلیت را نیز کپی کرده‌اند؛ هرچند یک سری تفاوت‌های جزئی در این بخش به چشم می‌خورد. برای مثال، سایت اصلی کاربران را از اینکه باید جهت ثبت‌نام برای مرحله‌ی انتخابیِ فروش از اکانت‌های خود استفاده کنند مطلع می‌کند. اسکمرها این بخش را حذف کردند. در عوض می‌گویند بلیت‌ها از هم‌اکنون برای خرید موجود هستند؛ تنها کافیست روی فلان لینک کلیک کنند.

 

 

برای عجله دادن به قربانی، مجرمان سایبری ادعا می‌کنند که تنها 300 بلیت دیگر باقی مانده است و مرحله بعدی فروش یک ماه دیگر آن هم به قیمتی نجومی فروخته خواهد شد. کلیک روی لینک، فرم سفارشی را برای وارد کردن جزئیات شخصی باز می‌کند. تنها چیزی که باقی می‌ماند پرداختن مبلغ 225 دلار است.

 

 

این پیشنهاد به نظر بسیار وسوسه‌کننده می‌آید. البته تنها مشکل این است که اصلاً چنین بلیتی وجود خارجی ندارد.

چطور متوجه حضور اسکمرهای آنلاین شویم؟

برای اینکه هم بلیت و هم پولتان به باد نرود و از این رویداد مهم و محبوب جا نمانید توصیه می‌کنیم در محیط آنلاین چشمانتان را خوب باز کنید و حواستان به ریزترین موارد نیز باشد. پیش از پرداخت روی هر سایتی، مطمئن شوید اول قابل‌اطمینان باشد.

  • به محتوای سایت توجه کنید. اسکمرها مهمترین عناصر سایت از جمله هوم‌پیج، بخش فروش بلیت و اطلاعات کلی را کپی می‌کنند و اغلب سایر جزئیات را نادیده می‌گیرند. وبسایت‌های رسمیِ فستیوال‌های مهم و اصلی با ابعاد و مقیاسِ برنینگ من، کلی صفحات دیگر هم دارند: تاریخچه رویداد، دعوت به همکاری، گزارش تاریخ انتشارات، آرشیوی از فستیوال‌های گذشته و غیره.
  • اگر وبسایت شما را با وعده‌هایی گنگ و تبلیغات و تضمین‌های عجیب و غریب، به انجام کاری مجبور کرد و به هر نحوی شما را تحت فشار قرار داد باید دو برابرِ قبل شک کنید. رویداد بزرگی همچون برنینگ من به چنین اضافه‌کاری‌هایی نیاز ندارد؛ آنقدر پرآوازه هست که نخواهد تا این حد برای جذب مخاطب به آب و آتش بزند.
  • قیمت بلیت و سایر اطلاعات روی سایت را گوگل کنید. اگر منبع، جعلی بود ممکن است در موردش فیدبک آنلاینی وجود داشته باشد. همچنین موتور جست‌وجو نیز احتمال دارد قیمت‌های اصلی را روی اولین صفحه نتایج نمایش دهد.
  • از راهکار مطمئن آنتی‌ویروس استفاده کنید؛ راهکاری که شما را در مقابل فیشینگ و کلاهبرداری‌های آنلاین محافظت می‌کند. پیشنهاد ما به شما اینترنت سکیوریتیِ کسپرسکی است.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.

محصولات مرتبط

  • Kaspersky Internet Security for Android

    امنیت پیشرفته‌ای که همیشه همراه شماست بخش مهمی از زندگی اکثر ما اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌هاست- پس به امنیت موبایلی نیاز دارید که شما را همیشه امن نگه ...

    7,133,200 ریال
    خرید
  • Kaspersky Cloud Password Manager

    Kaspersky Cloud Password Manager ابزار مدیریت کلمه عبور ابری کسپرسکی (KCPM) ضمن ذخیره ایمن تمامی کلمات عبور مورد استفاده شما برای وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آنها را در تمامی ...

    10,703,200 ریال
    خرید
  • Kaspersky Safe Kids

    شما می توانید بر ارتباطات اینترنتی کودکان از قبیل فعالیتهای عمومی در فیسبوک، کنترل تماسها و پیامها از طریق دستگاههای اندرویدی نظارت داشته باشید. کمک شما به کودکان بهترین راهنمایی برای آنها ...

    2,675,800 ریال10,703,200 ریال
    خرید
  • Kaspersky Small Office Security

    محافظت در حین کار Kaspersky Small Office Security به طور خاص برای سازمان‌هایی طراحی شده است که 5 تا 50 دستگاه کامپیوتر در خود جای داده‌اند. نصب آن بسیار آسان است؛ مدیریت آن ...

    6,426,000 ریال25,704,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Security Cloud Personal

    تمام اپ‌های امنیتیِ ما در دستانتان. به کل خانواده‌ی اپ‌های ما برای دسکتاپ و موبایل دسترسی پیدا کنید. از آنتی‌ویروس گرفته تا ابزارهای حریم خصوصی و اجرایی، هر کدام را به میل ...

    71,393,200 ریال
    خرید
  • Kaspersky Standard

    سیستم امنیتی بهبودیافته به همراه تقویت‌کننده عمکرد دستگاه طرح امنیتی استاندارد ما، نه تنها سیستم امنیتی قدرتمندی را برای انواع ویروس‌ها، بدفزارها و باج‌افزارها ارائه می‌دهد ...

    10,098,000 ریال20,196,000 ریال
    خرید
  • Kaspersky Plus

    امنیت. کارایی. حریم خصوصی. همه در یک برنامه با کاربری آسان کسپرسکی پلاس با ارائه امنیت سایبری نسل بعد، شما در برابر ویروس‌ها، باج‌افزارها و بدافزارهای جدید محافظت کند - بدون ...

    14,480,600 ریال28,961,200 ریال
    خرید
  • Kaspersky Premium

    حفاظت کامل از دستگاه ها، حریم خصوصی و هویت شما با محصول Kaspersky Premium تمام نیازهای امنیتی خود و خانواده‌تان را پوشش دهید. حفاظت پیشرفته ...

    15,490,400 ریال30,980,800 ریال
    خرید

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد