چطور یک آنتی ویروس تقلبی را بشناسیم؟

23 بهمن 1392 چطور یک آنتی ویروس تقلبی را بشناسیم؟

تروجان‌هایی که نقاب به چهره می‌زنند و شکل و شمایل ظاهری خود را به صورت یک آنتی ویروس مشروع درمی‌آورند، یکی از موذی‌ترین تهدیدات برای بازدیدکنندگان صفحات اینترنتی هستند.

 

به گزارش Ars Technica، در بسیاری از موارد، مهاجمان آن‌لاین به متن‌ها و تصاویر ساده گرافیکی برای فریب دادن بازدیدکنندگان متوسل می‌شوند و طوری وانمود می‌کنند که فرد در آستانه یک حمله ویروسی موفقیت‌آمیز قرار دارد و به او پیشنهاد می‌کنند که از پوشش امنیتی قابل اعتماد آن‌ها استفاده کند.

 

کسانی که با افتادن در دام این مشاوره خدعه‌آمیز از پیشنهاد مطرح شده استقبال می‌کنند، در نهایت یک کامپیوتر آلوده به ویروس و تروجان روی دست‌شان مانده است.

 

Ars Technica در ادامه به کمک یک ویدیوی کوتاه یک دقیقه و نیمه، شیوه افتادن در چنین دامی را بصورت تصویری نمایش می‌دهد و می‌گوید که تشخیص این کلاهبرداری توسط کاربران اینترنت که کمی آموزش دیده باشند کار سختی نیست. به عنوان مثال، یک هشدار واقعی تروجان، هیچ‌وقت نباید از کاربر بخواهد که یک فایل اجرایی را نصب کند. هم‌چنین یک پیام هشدار اصیل مبنی بر ویروسی شدن کامپیوتر، هرگز بصورت یک پنجره فرعی از طریق مرورگر اینترنت به ما منتقل نمی‌شود. این پیام باید از طریق برنامه ضد تروجان یا آنتی ویروسی که از پیش بر روی کامپیوترمان نصب کرده‌ایم به ما اعلام شود.

 

بهترین راه مقابله با این‌گونه پیام‌های تقلبی این است که بلافاصله همه پنجره‌های مرورگر، از جمله پنجره هشدار مشکوک را ببندیم. پس از آن اگر آنتی ویروس کامپیوترمان را اجرا کنیم تا مروری بکند و ببیند احتمالا فایل آلوده‌ای وارد نشده، خیال‌مان آسوده‌تر خواهد بود.

محصولات مرتبط

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد