آزمایشگاه کسپرسکی 15 ساله شد

27 تیر 1391
کسپرسکی 15 ساله شد
آزمایشگاه کسپرسکی 15 سال فعالیت در زمینه ی تحقیقات امنیتی، نوآوری های تخصصی و محفوظ نگه داشتن جهان از جرایم سایبری را جشن گرفت.

در تاریخ 26 ژوئن 1997، آزمایشگاه کسپرسکی با مدیریت یوجین کسپرسکی راه اندازی شد. این ماه جشن 15 سالگی آغاز به کار آزمایشگاه کسپرسکی است و این آزمایشگاه همچنان در حال تلاش است تا به جایگاهی برسد که به عنوان یک سمبل موفقیت در تکنولوژی در سراسر جهان شناخته شود. تعداد کارمندان کسپرسکی در سال 1997 تنها 20 نفر بود، امروز با گسترش آزمایشگاه کسپرسکی این شرکت بزرگترین شرکت خصوصی امنیتی در دنیا با 2400 کارمند است که در 200 کشور دنیا مشغول به فعالیت هستند.

امروز، آزمایشگاه کسپرسکی بعنوان یک گسترش دهنده ی برجسته ی امنیت در برابر تهدیدات و ارائه دهنده ی راه حل های امنیتی، 300 میلیون کاربر را در سراسر دنیا و 200000 شغل متفاوت را مورد پشتیبانی قرار می دهد. محبوبیت کسپرسکی در راه حل های مدیریت شده بصورت آسان و بسیار موثر است. آزمایشگاه کسپرسکی به گسترش راه حل های امنیتی در شرکت خود ادامه داده است و در صدد ادغام شدن و مالکیت نبوده است. با تکنولوژی هایی که توسط متخصصان خود ما تولید شده است، محصولات کسپرسکی بصورت یک پارچه و کارآمد ساخته شده است.

بعلاوه، متخصصان آزمایشگاه کسپرسکی به امکان شناسایی بسیاری از تهدیدات خطرناک دست یافته اند و آنالیز تهدیدات سایبری را در سطح بالا انجام داده اند. متخصصان توانمند آزمایشگاه کسپرسکی اخیرا بسیاری از بد افزارهای پیچیده مثل کبیر(Cabir)، دوکو(Duqu) و بدافزار ناشناخته ی فلیم (Flame) را شناسایی کرده اند. با شناسایی این حمله ها و همچنین شناسایی خطر تهدید استاکس نت، آزمایشگاه کسپرسکی به عنوان یک مقام معتبردر شناسایی نسل جدید و سازمان یافته ی جرایم و سلاح های سایبری عمل کرده است.

"15 سال فعالیت در این زمینه به نظر طولانی میاد. باور کنید من هنوز شیفته ی کار خود، تیم خودمان و فعالیتی که انجام می دهیم هستم. در تمام این 15 سال ما بدون وقفه در تمام روز ها در حال آنالیز کردن و مقابله با تمام انواع تهدیدات موجود در ITبودیم. در آن زمان که تهدیدات بر هم زننده ی نظم و آرامش بود و تا به امروز که تهدیدات بصورت جرایم سایبری و ابزارهای جنگی سایبری در آمده است آزمایشگاه کسپرسکی همواره به تلاش خود ادامه داده است. امروز بیش از هروقت دیگر مقابله در برابر تهدیدات دیجیتالی اهمیت یافته است. حملات اخیر مثل استاکس نت(Stuxnet)، دوکو(Duqu) و فلیم(Flame) نشان می دهند که چقدر زیر بنای IT آسیب پذیر است اما ما تمام تلاشمان را انجام داده ایم تا از تمام نیروهای مخرب که می توانند مسبب چنین حملاتی شوند جلوگیری کنیم." یوجین کسپرسکی، مدیر ارشد اجرایی و موسس آزمایشگاه کسپرسکی

در جشن سالگرد 15 سالگی، آزمایشگاه کسپرسکی 15 برنامه ی موثر را که در مقابله ی موثر با بد افزارها و برنامه های مخرب انجام داده است را اعلام کرد:

  • 1986 Brain، اولین ویروس کامپیوتری ظاهر شد: این ویروس خود را با نوشتن کد ها در قسمت بوت سکتور فلاپی ها منتشر می کرد.
  • 1988 ویروس موریس(Morris) حدود 10% (6000 کامپیوتر) کامپیوترهای متصل به شبکه ی اینترنت را آلوده کرد.
  • 1992 مایکل انجلو(Michelangelo)، اولین ویروسی که توجه رسانه های جمعی را به خودش جلب کرد.
  • 1995 کانسپت(Cocept)، اولین ویروس بزرگ
  • 1999 ملیسا(Melissa)، در دوره ی ایمیل های حجیم و بدافزارها ظهور کرد و مسبب شیوع جهانی این ویروس شد.
  • 2003 اسلمر(Slammer)، یک کرم بدون فایل که در کل دنیا شیوع پیدا کرد.
  • 2004 کبیر(Cabir)، اولین ویروسی که برای سیمبیان ساخته شده بود و توسط بلوتوث گسترش یافت.
  • 2006 لیپ (Leap)، اولین ویروسی که برای سیستم عامل مک به کار گرفته شد.
  • 2007 طوفانی از کرم های کامپیوتری[Zhelatin] که از توزیع سرورهای C&C استفاده می کرد.
  • 2008 کوب فیس(koobface)، اولین بدافزاری که فیس بوک را مورد حمله قرار داد.
  • 2008 کانفیکر(Conficker)، یکی از شایع ترین ویروس ها در تاریخ که تجارت، کاربران خانگی و کاربران دولتی را در بین 200 کشور آلوده ساخت.
  • 2010 فیک پلیر(FakePlayer)، تروجان ساخته شده برای اندروید.
  • 2010 استاکس نت(Stuxnet)، یک هدف مورد حمله قرار گرفته شده در SCADA که در محدوده ی جنگ سایبری قرار داشتند.
  • 2011 دوکو(Duqu)، یک تروجان پیچیده که اطلاعات مربوط به هدف را جمع آوری می کند.
  • 2012 فلیم(Flame)، یک برنامه ی مخرب بسیار پیچیده که به عنوان یک سلاح سایبری برای محدوده های خاص در کشور ها و قلمرو های خاص استفاده می شود.

کسپرسکی 15 ساله شد

درباره ی آزمایشگاه کسپرسکی

آزمایشگاه کسپرسکی بزرگترین فروشنده ی خصوصی راه حلهای امنیتی است. این شرکت در بین 4 فروشنده ی بزرگ دنیا در فروش راه حل های امنیتی قرار گرفته است*. در این 15 سال آزمایشگاه کسپرسکی بعنوان یک مبتکر در فراهم کردن امنیت در IT و راه حل های امنیتی دیجیتالی، محصولات شرکتی وتجارت های بزرگ عمل کرده است.

* این شرکت در جایگاه چهارم فروشنده گان در IDC 2010 قرار گرفت. این جایگاه توسط گزارش منتشر شده از IDC 2011-2015 منتشر شد و در دسامبر 2010 بصورت کلی مورد توزیع قرار گرفت . این گزارش فروشندگان نرم افزار را طبق درآمد آنها از فروش محصولات امنیتی در سال 2010 رده بندی کرده بود.

محصولات مرتبط

نظر خودتان را ارسال کنید


کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
*نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد